استاندار خوزستان:

بهداشت و درمان خوزستان از مسوولان پرواز آبادان - مشهد شکایت کند

استاندار خوزستان در خصوص پرواز آبادان - مشهد که گفته شده با ظرفیت بیش از اندازه در آن مسافر سوار شده بود، گفت: بهداشت و درمان استان از مسوولان شرکت هواپیمایی قشم ایر، به دادستانی شکایت کند.

بهداشت و درمان خوزستان از مسوولان پرواز آبادان - مشهد شکایت کند

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در محل استانداری بیان کرد: پرواز آبادان - مشهد باید با ظرفیت ۵۰ درصد انجام می‌شد که نه تنها این موضوع رعایت نشد بلکه بیشتر از ظرفیت صندلی‌های هواپیما مسافر سوار شده که غیرقانونی است.

وی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، سفر با هواپیما ، قطار و اتوبوس تنها با ظرفیت ۵۰ درصد مجاز است و لازم است که نیروی انتظامی رابط خود را در این محل ها مستقر کرده و بازرسی لازم را انجام دهد تا مسافر بیش از حد سوار نشود.

گفتنی است کلیپی در فضای مجازی مربوط به پرواز روز جمعه گذشته آبادان - مشهد مربوط به شرکت هواپیمایی قشم ایر منتشر شد که گفته شده بیش از ظرفیت خود مسافر سوار کرده بود.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی ۱۰ روز در استان گفت: این محدودیت‌ها از ۲۲ فروردین به صورت ویژه اجرا و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر تعطیل بودن شرکت اتوبوسرنی در مدت ۱۰ روز تعطیل ، و همچنین فعالیت تاکسی‌ها با ظرفیت سه مسافر افزود: شهرستان اهواز را به ۲۴ منطقه بلوک بندی کردیم تا میزان کنترل‌ها از ۲۲ فروردین به مدت ۱۰ روز به شدت اجرا شود.

استاندار خوزستان گفت: مرزهای زمینی و مسافری شلمچه و چذابه از ۲۲ فروردین به مدت ۱۰ روز تعطیل هستند اگرچه این اقدام از ۲ ماه گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به فراگیر شدن بیماری در کل کشور، هم اکنون روزانه پنج هزار کیت تشخیصی به خوزستان داده می‌شود در حالی که پیش از این ۲۵ هزار کیت در اختیار استان قرار می‌گرفت لذا به دلیل کمبود کیت، نمی‌توانیم روزانه تعداد تست زیادی انجام دهیم.

سلیمانی دشتکی افزود: در ستاد ملی کرونا در خصوص نحوه آیین‌های مذهبی در نقاط قرمز و نارنجی به ویژه برای شب های احیا بحث شد و قرار شد این آیین‌ها در مکان‌های باز انجام شود.

استاندار خوزستان گفت:در نیمه نخست بهمن پارسال نوع انگلیسی کرونا در خوزستان شناسایی شد و در نیمه دوم این ماه، این نوع ویروس در استان شیوع پیدا کرد که بلافاصله مرزهای استان را بستیم و کنترل‌ها بیشتر شد.

وی با بیان اینکه درست نیست که اعلام شود کرونای انگلیسی از خوزستان به دیگر نقاط کشور سرایت کرده ادامه داد: اگر خوزستان مقصر ورود ویروس نوع انگلیسی است چگونه بیماری به شمال کشور سرایت پیدا کرده در حالی که مرزهای ایران با ترکیه باز بود و تردد انجام می‌شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این بیماری از کشور ترکیه در کشورمان سرایت پیدا کرد گفت: مرزهای خوزستان با کشور عراق بسته و به شدت کنترل می‌شوند اما با این وجود به تعداد شهرستان‌های قرمز خوزستان افزوده شد لذا این موضوع نشان می‌دهد که بیماری از جای دیگری به کشور سرایت کرده است.

وی با بیان اینکه فرمول وزارت بهداشت در رنگ بندی شهرها، به تعداد بیماران سرپایی بستگی دارد و تنها میزان بستری‌ها ملاک نیست افزود: میزان بیماران سرپایی در کشور زیاد شده و وزارت بهداشت مجبور است برای جلوگیری از زیادتر شدن بیماران این نوع رنگ بندی را اعلام کند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها