حمله به سیدحسن خمینی در انتخابات ۱۴۰۰ توسط اصولگرایان

سید‌حسن خمینی در جمع برخی اعضای مجمع ایثارگران، که یک گروه تازه‌تأسیس از نظر سیاسی و قدیمی از منظر حضور چهره‌های اصلاح‌طلب، به‌حساب می‌آید، استارت فعالیت‌های سیاسی خود در عرصه انتخابات را زد.

حمله به سیدحسن خمینی در انتخابات ۱۴۰۰ توسط اصولگرایان

یک سایت تحلیلی نزدیک به اصولگرایان با انتشار گزارشی درباره وضعیت نامزدهای اصلاح طلب برای انتخابات پیش رو با نام بردن از سیدحسن خمینی نوشت: " صرف‌نظر از اینکه عیار حسن خمینی بعد از ماجرای انتخابات دوره قبلی مجلس خبرگان در سال ۹۴ که میدانی برای تست ظرفیت‌های علمی، سیاسی و اخلاقی وی تبدیل شده بود، به خوبی مشخص شد و با یک ناه واقع‌بینانه سوخت و از میدان برون شد، به‌نظر می‌رسد که او این‌ روزها کنش‌های سیاسی خود را آغاز کرده است و بدش نمی‌آید دایره تاثیر خود را دوباره محک بزند. نمونه این اکت‌ها هم اظهارات سیاسی روزهای اخیر اوست."

این سایت در ادامه نوشت: سید‌حسن خمینی در جمع برخی اعضای مجمع ایثارگران- که یک گروه تازه‌تاسیس از نظر سیاسی و قدیمی از منظر حضور چهره‌های اصلاح‌طلب که پیش‌تر در برخی احزاب منحله فعال بوده‌اند، به‌حساب می‌آید- استارت فعالیت‌های سیاسی خود در عرصه انتخابات را زد و با نیش و کنایه به نهادهای مختلف از برخی دولتی‌ها گرفته تا شورای نگهبان تلاش کرد چهره‌ای منتقد درقبال وضع موجود از خود به‌نمایش بگذارد. به برخی عبارت‌های ذکرشده در سخنرانی وی که تیتر اول رسانه‌های اصلاح‌طلب بود، دقت کنید: «تلگرام را فیلتر کردید، اما باز هم هست؛ ایجاد محدودیت دیگر ممکن نیست. از ممیزی‌ها خنده‌ام می‌گیرد. معنا ندارد که با نگاه تنگ‌نظرانه گروه‌هایی را از حق حضور در انتخابات محروم کنند. به چه حقی می‌توان پذیرفت که چند نفر با سلیقه خاص حق مردم برای حضور نماینده‌شان را نادیده بگیرند؟»

نکته مهم در این میان البته این است که حسن خمینی درکنار ضعف سیاست‌ورزی که یک‌بار حسابی گریبانگیر او شده، مانند دیگر نزدیکان دولت نقطه‌ضعف چسبندگی به وضع موجود را با خود دارد، حمایت سفت و سخت او از حسن روحانی مخصوصا در سال ۹۶ که به‌صراحت و با انتشار ویدئوی تبلیغاتی صورت گرفت (که دقیقا عکس مشی گذشته بیت امام راحل(ره) بود و خانواده معمار انقلاب را درگیر سیاست‌بازی‌های نامألوف کرد) باعث شد او بیشتر از گذشته در چالش‌های نابلدی و ناکارآمدی کابینه روحانی شریک باشد و امروز بلای حرکت وی شود.

این سایت در ادامه آورده است : در این میان اما به‌نظر می‌رسد که حسن خمینی ظاهرا به‌خوبی از این مساله اطلاع دارد؛ چراکه چندی پیش در سخنانی تلاش کرد مرزبندی خود با دولت و وضع موجود را مشخص کند و بگوید که او هم از روحانی راضی نیست.

او یکی، دوهفته پیش در گفت‌وگویی اظهار کرده بود: «من اصلا مدافع وضع موجود نیستم؛ ممکن است بنده هم شروع کنم به اندازه شما درددل داشته باشم.»

این اظهارنظر به‌خوبی نشان می‌دهد که حسن خمینی هم چالش بزرگ چسبندگی به فاجعه عملکردی دولت روحانی را داراست و اگر قرار است کنشی داشته باشد باید راهی برای حل این معضل بیابد.

منبع: جام نیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مهرداد سربندی
    0

    قابل توجه اصولگرایان و شیپورهای رسانه ای آنها بویژه کیهان جناب سید حسن خمینی نیاز نیست کاندید شود. مقام ایشان اجل از این بازی های سیاسی است. اما حقیقتا ایشان برای اصولگرایان یک خطر بالقوه است که روزی بالفعل می شود. ایشان کافی است روز انتخابات بگوید من به فلان نامزد رای می دهم. آن وقت است که طومار اصولگرا پیچیده می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها