پاکسازی روستاهای قشم آغاز شد/ تقدیر جمعی از دوستداران محیط زیست کشور از دادستان این جزیره

دادستان عمومی و انقلاب قشم از بخشداران سه‌گانه مسئولان این شهرستان خواست نسبت به پاکسازی زباله‌ها در اطراف جاده‌ها و کوچه‌های روستاها با محیط زیست شهرستان و سازمان منطقه آزاد قشم، همکاری نمایند.

پاکسازی روستاهای قشم آغاز شد/ تقدیر جمعی از دوستداران محیط زیست کشور از دادستان این جزیره

رضا صفایی پس از انتشار فیلم و تصاویر در فضای مجازی نسبت به رعایت نشدن مسائل زیست محیطی در شماری از مسیر جاده‌ها و روستاهای قشم، در تاریخ 17 فروردین 1400 با صدور دستورالعملی به بخشداران این شهرستان، خواستار مشارکت مردم و مسئولان روستاها برای کمک به پاکسازی زیست محیطی شد.

رضا صفایی در این زمینه گفت: با انتشار فیلم و تصاویر مربوط به مشکلات زیست محیطی در محدوده بعضی روستاها و در راستای دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه و بهبود وضعیت زیست محیطی، از بخشداران شهرستان خواسته شد برای رفع مشکلات زیست محیطی با جدیت اقدام کنند.

وی اظهار داشت: دهیاران روستاهای مورد نظر با کمک محیط زیست شهرستان و محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم موظف هستند در اسرع وقت اقدامات مورد نظر را به صورت مستند و با تصاویر به دادستانی قشم گزارش کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم تصریح کرد: تمام مناطق جزیره قشم به ویژه در مسیر روستاهای هدف گردشگری باید همیشه از شرایط خوب زیست محیطی برخوردار باشند تا ساکنان قشم و گردشگران در سفر به این منطقه از زیبایی‌های عالم طبیعت در این شهرستان به درستی لذت ببرند و از نام قشم همیشه به عنوان یک جزیره پاک به نیکی یاد کنند.

صفایی یادآور شد: پاکسازی محیطی در مسیر جاده‌ها و کوچه‌های روستایی نباید تنها براساس این دستورالعمل و برای یک بار انجام شود بلکه مسئله نظافت و پاکیزگی به عنوان دستور صریح دین و نیاز سلامت جامعه، باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

تقدیر جمعی از دوستداران محیط زیست کشور از دادستان قشم

پس از دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم به بخشداران و دهیاران مبنی بر کمک به نظافت روستاها، دهیاری و مردم روستای مسن به عنوان پیشگامان این حرکت مهم، نسبت به جمع آوری زباله‌ها اقدام کردند.

جمعی از دوستداران محیط زیست کشور هم پس از اطلاع از دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم نسبت به ورود مردم برای کمک به سلامت زیست محیطی روستاها، از این اقدام رضا صفایی تقدیر کردند.

انتظار می‌رود براساس دستورالعمل صریح دادستانی قشم، مردم سایر روستاها نیز در این کار خداپسندانه برای کمک به حفاظت از محیط زیست در مسیر جاده و کوچه‌های روستاهای خود با همت بلند، اقدام نمایند.

دادستان عمومی و انقلاب قشم از بخشداران این شهرستان خواسته است با همیاری دهیاران نسبت به نظافت محیط زیست در مسیر روستاهای قرار گرفته در محدوده غارنمکدان و همچنین مسیر روستاهای گوری، رمچاه، روستای دفاری، محور گیاهدان به رمکان، حد فاصل روستای رمکان به جی جیان و محور روستای طبل به سلخ اقدام کنند.

شهرستان قشم متشکل از سه جزیره قشم، لارک و هنگام با جمعیتی حدود 150 هزار نفر به عنوان یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان، در جنوب ایران واقع شده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها