معاون رئیس جمهوری ونزوئلا:

ونزوئلا ۶۴ میلیون دلار برای دریافت واکسن کرونا از طریق کوواکس پرداخت کرد

معاون رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: کاراکاس نیمی از مبلغ مورد نیاز یعنی ۶۴ میلیون دلار را برای دریافت واکسن کرونا از طریق برنامه کوواکس پرداخت کرده است.

ونزوئلا ۶۴ میلیون دلار برای دریافت واکسن کرونا از طریق کوواکس پرداخت کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهوری ونزوئلا با اعلام اینکه دولت مبلغ ۵۹.۲ میلیون فرانک سوئیس در حساب‌های "GAVI"، برنامه همکار با برنامه کوواکس دارد، گفت: می‌دانید که مکانیسم کوواکس نیازمند یک پیشرفت است و ونزوئلا حتی پیشرفت مورد نیاز را دو برابر کرده است.

رودریگز این مساله را شفاف سازی نکرد که کدام منابع مالی دولت برای پرداخت این واکسن‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

در ماه‌های اخیر دولت کاراکاس با رهبران اپوزیسیون برای دسترسی به واکسن از طریق برنامه کوواکس و استفاده از منابع مالی مسدود شده در آمریکا گفتگو کرده است.

این اقدامات با امتناع نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در پذیرش واکسن آسترازنکا و در پی گزارش‌هایی درباره بروز لخته‌های خونی در بدن دریافت کننده، به بن بست خورده است. کوواکس در سال جاری میلادی اعلام کرد، دوزهای واکسن آسترازنکا را برای استفاده در ونزوئلا کنار گذاشته است.

رودریگز در بیانیه خود آوره است، مقام‌های بهداشت ونزوئلا در حال ارزیابی این مساله هستند که کدام واکسن را می‌توانند دریافت کنند.

معاون رئیس جمهوری ونزوئلا در سپتامبر ۲۰۲۰ گفته بود که دولت برای دریافت بیش از ۱۱ میلیون دوز واکسن کرونا وارد توافقی شده که با این میزان دوز حدود ۲۰ درصد از جمعیت این کشور واکسینه می‌شوند.

رودریگز همچنین گفته بود که ۶۰ میلیون دلار دیگر واکسن نیز تضمین شده است.

کمپین واکسیناسیون ونزوئلا خیلی عقب‌تر از سایر کشورهای منطقه است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • متين
    0

    احسنت به شما که بفکر مردمتان هستيد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها