حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از صدور ابلاغیه معاون اقتصادی رئیس جمهوری برای حمایت از کسب و کارها و مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا در خوزستان خبر داد.

حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در خوزستان

سیدنوراله حسن زاده افزود: معاون اقتصادی رئیس جمهوری خطاب به جمعی از وزیران کابینه و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از کسب و کارها و مشاغل آسیب دیده از شیوع کرونا در استان خوزستان ابلاغیه ای صادر کرد.

وی گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، حمایت های اقتصادی در خصوص کسب و کارهای آسیب دیده دوران کرونا در استان خوزستان شامل حمایت های مالیاتی، بانکی، بیمه ای و سایر حمایت‌ها از جمله تمدید مهلت بازپرداخت ها می شود.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان افزود: تسهیلات در نظر گرفته شده بانکی برای مشاغل و کسب و کارهای غیر دولتی به شدت آسیب دیده، به اجبار تعطیل یا محدود شده در استان خوزستان شامل گروه‌های ۲ ،۳ و ۴ به ازای هر فرد شاغل در بنگاه اعم از بیمه شده و یا فاقد بیمه، مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال بوده و با نرخ سود ۱۲ درصد و مدت بازپرداخت تسهیلات بصورت ۲۴ ماهه به همراه سه ماه دوره تنفس به متقاضیان ارائه می شود.

حسن زاده گفت: متقاضیان دریافت این تسهیلات حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند در سامانه کارا به نشانی: https://kara.mcls.gov.ir ثبت نام نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: مشاغلی که در مراحل قبل موفق به دریافت تسهیلات حمایتی کرونا شده‌اند، امکان دریافت مابه التفاوت مبلغ فوق را خواهند داشت.

حسن زاده اظهار داشت: همچنین در همین راستا چهارمین جلسه بررسی موانع و مشکلات پرداخت تسهیلات نیز باحضور بانک‌های عامل و تعدادی از سازمانهای اجرایی مسئول صنوف آسیب دیده از کرونا در خوزستان برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بیان کرد: در این نشست مقرر شد با فوریت سازمانهای اجرایی به خصوص سازمان صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی مشکلات پیش آمده در نحوه ثبت نام صنوف مختلف بررسی و مرتفع شود.

۱۶ شهرستان خوزستان اکنون در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و مشاغل گروه های شغلی ۲، ۳و ۴ از ۲۱ فروردین تعطیل اعلام شدند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها