نتیجه نشست کمیسیون مشترک برجام چه شد؟

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه نشست امروز کمیسیون مشترک برجام، بسیار جدی و چالشی بود گفت: اروپایی‌ها باید جدیت را در مذاکرات نشان دهند.

نتیجه نشست کمیسیون مشترک برجام چه شد؟

سید عباس عراقچی بعد از نشست امروز کمیسیون مشترک در وین درباره جزئیات این نشست، گفت: نشست امروز تقریبا دو ساعت طول کشید و در نهایت توافق شد که گروه‌های کاری هم در حوزه رفع تحریم‌ها و هم درحوزه هسته‌ای کار خود را از بعد از ظهر امروز از سر بگیرند.

وی تاکید کرد: همه توافق داشتند که ما باید وارد یک کار جدی و عملی بشویم و مجموعه اقداماتی که آمریکا باید انجام بدهد و مجموع تحریم‌هایی که باید بردارد باید لیست شود و مجموعه اقداماتی هم که ایران در مقابل انجام خواهد داد لیست بشود و دقیق بشود و توافق در مورد آنها صورت بگیرد و بتواند هر چه سریعتر اجرایی شود. این توافقی بود که صورت گرفت.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه، نشست امروز کمیسیون برجام را بسیار جدی و چالشی خواند و با بیان اینکه تحولاتی که بین این جلسه و جلسه قبل داشتیم از جمله حادثه نطنز و ... فضای نشست را به شدت چالشی کرده بود، اظهار داشت: بحث ها از هر دو طرف خیلی جدی و متاثر از اتفاقات این مدت بود.

عراقچی تصریح کرد: مواضع کشور را بسیار روشن بیان کردیم؛ حادثه نطنز چیزی نیست که به توان به آسانی از کنار آن گذشت. انتظار داریم کشورهای مقابل در برجام این حادثه را محکوم کنند و این یک انتظار کاملاً جدی و به حقی است. غیر از روسیه و چین، سه کشور اروپایی نه تنها این کار را صورت ندادند، بلکه در حوزه تحریم ها مواردی را اضافه کردند.

وی در گفتگو با صداوسیما با اشاره به اینکه حسن نیت کشورهای اروپایی به شدت از سوی ما زیر سوال رفت، تاکید کرد: آنها باید جدیت خود را در مذاکرات نشان بدهند و این طور نیست که با این حرکات ما به یک جمع بندی خوبی بتوانیم برسیم، مگر آنکه کشورهای اروپایی جدیت خود را در عمل نشان بدهند.

عراقچی گفت: ما فرصت برای مذاکرات فرسایشی نداریم و مایل به مذاکرات فرسایشی نیستیم و باید سریع‌تر به جمع بندی برسیم و این را باید در عمل ببینیم که حرکت و شتاب به سمت رسیدن به توافق در حد معقول و مقبولی وجود دارد در غیر این صورت ما دلیلی برای ادامه مذاکره نمی بینیم.

وی با بیان اینکه لیست‌های رفع تحریم‌ها در حال آماده شدن است و موضع ما این است که همه تحریم‌ها باید برداشته شود و فهرستی که تهیه می‌شود باید کامل باشد، افزود: در این خصوص قرار است که گروه های کاری کار خود را جدی تر پیش ببرند.

رئیس هیئت ایرانی در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین گفت: همه اعضای برجام از جمله ۳ کشور اروپایی این توافق را دارند که ما در مرحله ای هستیم که دیگر نیازی به بحث های کلی وجود ندارد و باید وارد کار شد و لیست‌ها را تهیه و بعد در مورد اختلافات صحبت کرد و لیست نهایی تهیه شود.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • کارلوس آلبرتو
    0

    خدایا به حق همه مقدساتت، این برجام لعنتی رو از بین ببر به هر نحوی که صلاحه.

    نظرات شما -
    • ابوالقاسم
      0

      خدایا تورا به حق همه نه به حق چند تا از مقدساتت، مشت این اقلیت که منافع شان در نابودی برجام هست باز کن ،آمین،چهره واقعی آنها را آشکار ساز،آمین و رسوای شان کن،آمین ، خدایا تورا اکنون به همه مقد ساتت ، انان که از سر دلسوزی وصداقت با برجام دشمنی می کنند تلخی و آه و سوز و درد و رنج جنگ را نصیب شان نکن اما به آنان نشان بده ،خدایا تورا به صداقت و دلسوزی همان ها تورا سوگند سفره های خالی هموطنان مان وشرم وخجالت پدران درمقابل فرزندان را برآنان بنما وبه آنان نشان بده که چگونه اجنبی هاو بیگانگان فرا سوی مرزهای کشورمان هیزم بر آتش نابودی برجام می آورند تاما روز بروز گرسنه تر وانان بر منافع این کشور حریص تر شوند بار الها تورا ...........آ مین آمین

  • مهدی
    0

    در عمل ورفتار شما صداقت نیست احساس میکنیم باکسی که قصد کلاه گذاشتن برسره ما هست حرفی نزنیم ودوست نباشیم.من شکی ندارم که خدا خودش ماروخیلی دوست داره اخه واسه ناراحت کردن کسی کاری نکردیم

  • حمیدپاپی
    0

    با سلام آقای عراقچی یک اشراف زاده و میلیاردر است نتیجه مذاکراتش هیچ است و هیچ است و هیچ.

  • ناشناس
    0

    مسئولان برجام باید پاسخگوی مخدوش شدن استقلال و حقوق حاکمیت کشور و پاسخگوی از دست دادن منافع ملی باشند --- آقای عراقچی!!! وزارت امور خارجه و دولت ما در طول مدت مذاکرات گذشته و حال برجام در وضعیت طرف ضعیف تر با اصرار به جلسات مذاکره با اروپایها و آمریکا رفته اند. و.ا.خ و دولت ج.ا.ا خود بیش از دیگران می دانند شرکت ایران در این جلسات برجامی بجز نابرابری در برخورد و زورگویی واصرار بر تحمیل خواسته های حاکمیت شکن و استقلال زدا و شدید تر کردن تنگناها بر ملت بی دفاع ایران اسلامی بازده دیگری در طول سالهای این مذاکرات برای ج.ا.ا نداشته ائد. عقل سلیم و قوانین و مقررات بین المللی متعارف مربوط به احترام به استقلال و حقوق مشروع حاکمیت و منافع ملی کشورها به سازش ناپذیر بودن این اصول حیاتی حکم می کنند. وضعیت حاکم بر جلسات گذشته و حال برجام هیچ جایی برای تردید باقی نمی گذارند که شرکت وزارت امور خارجه و دولت ج.ا.ا در این مذاکرات بجز تن دادن به ضعف خود و باز گذاشتن راه برای آمریکا و اروپا برای بد ترین سوء استفاده ها از این ضعف تحمیلی که سبب آن نبود قاطعیت در بر خورد مشروع در دفاع از استقلال و از حقوق مشروع حاکمیت و از منافع ملی است هیچ بازده مثبت مشروعی در اختیار دولت و ملت ایران اسلامی نگذاشته است. ملت ایران تردید ندارد که ادامه ی مذاکرات برجام با اروپا و آمریکا با وضع استقلال زدا و حاکمیت شکنی که این زورگویان با اصرار برای ج.ا.ا ایجاد کرده اند نباید هیچ مشروعیتی برای مذاکرات نزد مسئولان ج.ا.ا باقی گذاشته باشد. اصرار مسئولان ج.ا.ا بر شتافتن به سوی چنین مذاکراتی بجز اثبات بی مسئولیتی نسبت به ضرورت حفظ استقلال کشور و بی مسئولیتی نسبت به ضرورت دفاع تخلف ناپذیر از حقوق حاکمیت مشروع و بی مسئولیتی نسبت به ضرورت دفاع از منافع ملی چیز دیگری را به اثبات نمی رساند و هیچ نوع وفا داری را از این اصرار نمی توان برداشت کرد. وضعیتهای فاجعه بار جبران ناپذیری که پس از امضای برجام به کشور و ملت ج.ا.ا تحمیل گردید می باید مسئولان ایرانی سهیم در این امضا را به استعفا و کناره گیری از قدرت و پاسخگویی وادار می کرد. رخ ندادن چنین استعفا و کناره گیری و پاسخگویی ثابت می کند که این مسئولان بجای تلاش برای حفظ استقلال و حفظ حقوق حاکمیت کشور و بجای تلاش برای حفظ منافع ملی چیز دیگری را در سر می پرورانند وشاید استقلال و حقوق حاکمیت و منافع ملی در فرهنگ آنان عددی را تشکیل نمی دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها