وضعیت پرونده بابک زنجانی به کجا رسید ؟

سخنگوی قوه قضاییه، آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی را اعلام کرد.

وضعیت پرونده بابک زنجانی به کجا رسید ؟

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از سامانه حمایت از خانواده زندانیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری انتخابات از مسائل بسیار مهم جامعه است، کشور ما کشور انتخابات است. وی افزود: سالی نیست که ما در کشور انتخابات نداشته باشیم و در برگزاری انتخابات نه در نفس برگزاری اما در فرآیند انتخابات ماموریت‌هایی برای قوه قضاییه پیش بینی شده است.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: قوه قضاییه در ۳ محور پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی، رسیدگی ویژه به جرایم و تخلفات و پاسخگویی به استعلامات و سوابق داوطلبان امر انتخابات وظیفه دارد.

اسماعیلی بیان کرد: در محور اول (پیشگیری از جرایم انتخاباتی) دقیقاً در هجدهم بهمن ماه ۱۳۹۹ یعنی قبل از آنکه فرآیند انتخابات آغاز شود ریاست قوه قضاییه طی بخشنامه‌ای دستور تشکیل ستادهای پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را صادر کردند.

وی گفت: متعاقب آن دستور در مرکز، ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخابات با مسئولیت دادستان کل کشور و دبیری معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تشکیل شده است.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: در همه استان‌ها و شهرهای انتخابیه در سال ۹۹ این ستادها تشکیل شده و فرآیند برگزاری انتخابات را رصد می‌کنند و توصیه‌ها و تأکیدات اولیه در حوزه پیشگیری هم دارند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در بخش دیگر مأموریت که استعلام و پاسخگویی به استعلامات ناظر به سوابق انتخابات داوطلبان در انتخابات شوراها، انتخابات میان دوره‌ای مجلس، انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان و انتخابات ریاست جمهوری است، ستاد مربوطه تشکیل شده است و تا به امروز بالغ بر ۱۰۰ هزار استعلام در مورد داوطلبان انتخابات واصل شده که اکثر این استعلامات بررسی شده و پاسخ داده شده است و باقی مانده آن هم در مدت مشخص قانونی پاسخ داده می‌شود.

اسماعیلی گفت: به دلیل اینکه فضای کشور فضای انتخاباتی نشده است گزارشی از جرایم تخلفاتی نداشته‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مهدی هاشمی آزاد شده است و محکومیتشان به پایان رسیده است یا خیر؟ گفت: خیر، این خبر صحت ندارد.

اسماعیلی درباره اعتراض حمید صفت به حکم صادره قصاص اظهار بی اطلاعی کرد.

آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی
وی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: بخشی از اموال داخل را تحویل دادیم و تلاش‌های جدی می‌کنیم برای اموال و دارایی‌هایی که وی در خارج از کشور دارد. زمینه‌هایی برای حل آن به وجود می‌آید و باز با موانعی برخورد می‌کند. اولویت ما موضوع بدهی‌های او به دولت در ارتباط با پرونده‌اش است و متناسب با وضعیت بدهی‌ها هم سایر بخش‌های مندرج در حکم دادگاه هم اقدام خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال اینکه آیا اسم مسئولی به جز ۲۱ نفری که اعلام شده است در پرونده حسن رعیت است یا خیر، گفت: کسانی که در این پرونده جز متهمان پرونده هستند که دادسرا نسبت به آنها نظر به تعقیب داشته است همین ۲۱ نفری هستند که در کیفر خواست اسامیشان آمده است.

اسماعیلی در پایان در پاسخ به سوال اینکه چندی پیش دولت اعلام کرد تمامی شکایات علیه رسانه‌ها را پس گرفته و شما در یکی از نشست‌های خبری اعلام کردید این نامه وصول نشده حالا بعد از گذشتن بیش از دو ماه از آن جلسه بفرمائید این نامه وصول شده یا شکایت از رسانه‌ها به نوبه خود باقی است، گفت: هنوز اطلاعاتم به روز نیست، در آن مقطع هنوز نامه‌ای واصل نشده بود اما اکنون باید از شعب سوال کنم که آیا نامه‌ای واصل شده است یا خیر، البته مکاتبه این قبیل از موارد با ستاد قوه قضاییه انجام نمی‌شود و با شعب انجام می‌شود برای همین می گویم که باید از شعب سوال کنم.

منبع: رکنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • رضا
    0

    آیا از خودتان تا کنون این پرسش مطرح بوده که چرا تا کنون بابک زنجانی علی الرغم حکم اعدامی که گرفته درمقایسه باسایر احکام اعدامی به بالای چوبه دار نرفته این سوالی است که روزانه مردم ازهمدیگر میپرسند؟

    نظرات شما -
    • ب رضا
      0

      چون سبیل خیلی‌ها را چرب کرده واسه اینه افتتتاد

    • غیر قابل نشر
      0

      برا اینه که حامیانش ثابت کنند اینقدر قدرت دارند که میتوانند جلوی اعدام را هم بگیرند .در واقع پیامیست به اوناییکه ادعا میکنند میخواهند با فساد مبارزه کنند

  • Fred
    0

    امارات سفینه به فضا فرستاد مدیرش دختری فرخنده از دیار بلوچ،ناسای آمریکا را متخصصین ایرانی اداره میکنند واما بودجه دولت کانادا توسط دزدان و مختلسان وطن و حزب الهی های دو آتیشه تامین میشود کجایید شهید باکری و همت،کجایید؟نهال ...با خون شما بارور شد.

  • محمود
    0

    سلام آقا بابک را آقای احمدی نژاد کشف کرده بودند و ایشان توانست تحریم ها را دور بزند و پول کلانی به جیب دولت واریز کند مدتی گذشت آقا بابک دولت را نیز دور زد و پول کلانی نیز به جیب خود زد برای اینکه کسی متوجه میزان پول های هنگفتس نشود انرا به حساب افراد معتمد خود واریز کرده است تا اگر روزی از زندان آزاد شد به سراغ اون افراد خواهد رفت و اون کسانی گه پول های هنگفت را بطور امانت از آقا بابک تحویل گرفته اند آرزو می کنند هرچه زودتر آقابابک اعدام بشه تا صاحب واقعی پول های امانی شوند یک نفر ایرانی دغل کار که در دوبی نماینده ایشان هستند و در ویلای بزرگ آقا بابک مستقرند پول هنگفت در اختیار دارند و افراد دیگری هستند که پول های نقد آقابابک در حساب های آنهاست که با تهدید جدی آقابابک افراد مذکور مشخص خواهند شد.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اهل گیلانی محمود خان ؟

  • کاربر ناشناس
    0

    حرامخوروانگل جامعه بابک زنجانی

  • کریم احمدی
    0

    بابک شیره

  • فتاحی
    0

    آقا مجمود( کامنت گذار پایین) آقا بابک رو زمانی که احمدی نژاد دزدا رو لو میداد توسط لاریجانیها برا ضربه به احمدی نژاد ساپرت کردند، نمی دانستند ضربه ای که لاریجانیها با حمایت کردن از روحانی طول هشت سال به ملت زدن جبران نا شدنی است . (# نه به لاریجانی و حامیانش در انتخابات)

  • ح آ
    0

    یه نفر بدرد بخور هست مثل بابک تونست تحریم دور بزنه چرا اعدام بشه پول هنگفت وارد کشور کرد آدمای باعرضه اعدام میشن آدمای پخمه ارزش پول ملی رو ظرف چند سال به یک دهم میرسونن

  • کوروش
    0

    یک سوال از قوه قضائیه به اصطلاح عادل. چرابابک زنجانی رانمی توانیداعدام کنید؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • زندانی
      0

      زنجانی فقط مقدار ناقابلی پول از کیسه ملت ایران برده. نظام چکارش دارد؟ روح الله زم نیست که اسراری بداند و مجبور شوند عجولانه محاکمه و اعدامش کنند؟

    • محمد
      0

      احسنت به آقای زندانی

  • هادی
    0

    اعدامش کنید این ملت بیچاره کرد

  • کاربر ناشناس
    0

    بابک زنجانی دزدوقارتگرتاریخ شناخته شدننگش باد

  • مبینا
    0

    بابک زنجانی !! چی بگیم والا ؟!

  • کرونا
    0

    بابک بلد بود راه دور زدن تحریم فروش نفت رو ،می فروخت درصد خودشو بر میداشت ،الان تمام راه هارو دولت شریف گزارش کرده ،دیگه کسی نفت نمیخرد

  • دن کیشوت
    0

    بابک زنجانی را باید رها کرده و آنهایی که بابک زنجانی ها را ساخته و پر و بال داده‌اند، همانها را بایستی در ملا عام اول توسط مردم شکنجه و بعد اعدام کرد. بدون اتکا و اتصال به حاکمیت و قدرت، بابک زنجانی، پشه ای بیش نبوده و نیست

  • M
    0

    چرا نمیفرستن با حامیاش بره بایگانی درس عبرتی هم برابقیه بد گڋرونهای زنجیره ای بشه .ملتم لذت عدالت ولمس کنن طبق فرمایش قران عظیم.

  • مرتضی
    0

    جای،خلخالی،خالیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها