نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس تأکید کرد:

لزوم بازنگری در قیمت خرید تضمینی گندم

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت اعلام شده برای خرید تضمینی گندم بسیار پایین است و دولت باید در این تعرفه اعلام شده تجدیدنظر کند.

لزوم بازنگری در قیمت خرید تضمینی گندم

رحمت الله نوروزی با تاکید بر اینکه باید در مورد خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط دولت بازنگری شود، گفت: به نظر می رسد قیمت هشت هزار تومان برای خرید گندم مناسب است و می تواند برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی افزود: قبل از عید با رئیس مجلس و وزیر جهاد کشاورزی صحبت هایی در این زمینه داشته ایم و همچنین این موضوع را در کمیسیون نیز مطرح کرده و یک شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک طراحی کردیم.

نوروزی اضافه کرد: تصمیم بر این شد که قیمت گندم در دست دولت نباشد و با تشکیل شورایی که متشکل از دو نفر از کشاورزان، دو نفر از نظام مهندسی و همچنین نماینده هایی از کمیسیون کشاورزی و نماینده ملی حضور داشته باشند تا بتوانند قیمت مناسبی برای خرید گندم را انتخاب کنند.

وی گفت: تا به الان دو جلسه در خصوص قیمت گذاری گندم برگزار شده است و امیدواریم در جلسه هفته آینده بتوانیم با بررسی قیمت خرید گندم در کشورهای همسایه به قیمت مناسبی در خصوص گندم برسیم.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر در کشورهای همسایه از جمله عراق، گندم از کشاورزان به قیمت ۱۰ هزار تومان از کشاورزان خریداری می شود، ادامه داد: با توجه به هزینه های کاشت، داشت، برداشت و همچنین قیمت صعودی ادوات کشاورزی در دو ساله اخیر، قیمت چهار هزار تومانی برای کشاورز به هیچ وجه صرفه اقتصادی ندارد.

وی افزود: همچنین با توجه به میزان کم بارندگی ها در کشور و بخصوص در استان گلستان و خوزستان، امسال شاهد کاهش برداشت خواهیم بود و این امر باعث می شود که مجبور شویم حدود شش الی هشت تن گندم را با قیمت بالاتری از خارج وارد کنیم.

نوروزی ابراز کرد: همچنین کشاورزان نیز تمایلی ندارند تا گندم خود را با قیمت چهار هزار تومان به دولت تحویل دهند و این موضوع را نیز ما به دولت اعلام کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه دولت بدون هماهنگی شورای قیمت گذاری قیمت گندم را تعیین کرده است، گفت: دولت سعی کند تا از افزایش قیمت گندم در شورای قیمت گذاری دفاع کند.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما از رئیس جمهور تقاضا می کنیم تا در حوزه کشاورزی از ما حمایت کند، در حال حاضر در بحث قیمت گذاری محصولاتی همچون سویا، کلزا و گندم دولت موافق افزایش قیمت نیست، امیدوارم در ارتباط با این موضوع یک بررسی مجدد را داشته باشد.

وی با اشاره به بحث تامین کود برای محصولات کشاورزان تصریح کرد: حدود هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ برای تامین کود کشاورزان در نظر گرفته ایم، چرا که کشاورزان در بخش کود با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسن
    0

    امسال هر هکتار گندم ۲ الی ۳ تن بازدهی .پول بابت شخم هر هکتار یک میلیون وهشتصد بابت برداشت هکتاری دومیلیون وپانصد بابت بذر وکود ۲ میلیون تومان حق آبیاری دیگه به کنار حالا انصافا خودتون حساب کنید ببینید چی گیر کشاورز بدبخت میایه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها