استاندار خوزستان عنوان کرد:

حضور مردم در صحنه بازدارنده دشمنی با ایران است

استاندار خوزستان گفت: انتخابات در کشور حتی در سخت ترین شرایط یکبار هم تعطیل نشده است، از این رو حضور مردم در صحنه بازدارنده قدرت های بزرگ و دشمنی با ایران است.

حضور مردم در صحنه بازدارنده دشمنی با ایران است

قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در آیین معارفه شهردار اهواز در محل شورای شهر با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر و روستا بیان کرد: امام راحل عظیم الشان تاکید بسیاری بر انتخابات داشتند و فرمودند میزان رای ملت است، همچنین به فرمایش مقام معظم رهبری رای مردم، حق الناس است لذا باید از این حق الناس محافظت شود.

وی با تاکید بر این که مسئولان در انتخابات باید حقوق شهروندی را به طور کامل رعایت کنند توضیح داد: از جنبه‌های حقوق شهروندی حق داوطلبان و رای دهندگان ، رعایت حریم خصوصی شهروندان اعم از کاندیداها، رای دهندگان و عامه مردم است، همچنین در بررسی صلاحیت ها و وضعیت کاندیداها متکی به قانون باشیم، مر قانون را اجرا کنیم تفسیری از قانون نداشته باشیم و اگر هم تفسیری وجود دارد به نفع مردم باشد.

دشتکی با بیان این که وقتی از مُر قانون سخن گفته می شود منظور مراجع چهارگانه هستند تصریح کرد: این مراجع باید مستند به دلایل قانونی نظر بدهند برای ما حضور مردم در صحنه چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه انتخابات شوراها بسیار پر اهمیت است چراکه اگر افراد با رای بالا در مسند قرار گیرند با قدرت و پشتوانه قوی‌تری کار می‌کنند، حضور مردم پای صندوق رای، در واقع رای اعتماد مجدد به نظام جمهوری اسلامی ایران است و این رای اعتماد مکرر به نظام جمهوری اسلامی موجب بازدارندگی قوی دشمنان نظام می‌شود.

وی با اشاره به حمله آمریکا به برخی کشور ها و دخالت استکبار در امورات آن‌ها بیان کرد: کشور ما به دلیل برخورداری از یک رهبری مقتدر و با قدرت و انسجام مردم و علاقه‌ آن‌ها به نظام جمهوری اسلامی، حضور در صحنه های مختلف به ویژه هشت سال دفاع مقدس هیچ دشمنی جرائت عرض اندام پیدا نکرده است.

استاندار خوزستان با بیان این که در حال حاضر کشور ایران یکی از قوی ترین قدرت های نظامی در منطقه به شمار می رود توضیح داد: جوانان و دانشمندان ما در مقاطع مختلف پیشرفت‌های خوبی در مسایل نظامی و استراتژیک داشتند، اگر هشت سال دفاع مقدس را با ۱۰۰ سال قبل تر مقایسه کنیم متوجه می‌شویم در دوران هشت سال دفاع مقدس مردم با دست خالی به جنگ رفتند و و نشان دادند که به کشورشان علاقه دارند، حضور مردم در صحنه بازدارنده قدرت های بزرگ، بازدارنده دشمنی با ایران و استکبار و استعمار در چشم طمع به کشور است.

وی ادامه داد: هیات‌های اجرایی و نظارت برای بررسی صلاحیت‌ها در شوراهای شهر و روستا با سعه صدر و اتکا به منابع چهارگانه با مستندات پیش بروند چراکه همین اتفاق مشوقی برای حضور مردم در پای صندوق های رای است

استاندار خوزستان همچنین گفت: باید کارگروهی برای پیگیری عوارض آلایندگی نفت در خوزستان و شهرداری تشکیل شود.

وی افزود: هم اکنون در زمینه عوارض آلایندگی و مسوولیت اجتماعی به کندی پیش می‌رویم و موردی از مدیران نفت درخواست‌هایی مطرح می‌کنیم در حالیکه اینها صدقه نیست و باید برای این عوارض برنامه داشته باشیم و میزان و چگونگی پرداخت آنها باید مشخص شود.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه اهواز به عنوان مرکز خوزستان، پیشانی و نماد این استان است، گفت: باید تلاش کنیم با برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت چهره اهواز را در شان خوزستان و نظام و این شهر تغییر دهیم.

وی برای کمک به توسعه اهواز از لحاظ اعتبارات ملی و استانی اعلام آمادگی کرد و افزود: هم اکنون قسمت اعظم بودجه اهواز متکی به مالیات بر ارزش افزوده شده که باید بازنگری شود، همانطور که کشور ۱۱۰ سال است به نفت متکی است و هر زمان درآمدهای نفتی دچار تغییر شود برای جایگزینی آن به تکاپو می‌افتند، درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده نیز ممکن است در مقاطعی محقق نشود بنابراین باید سهم سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در اهواز بیشتر باشد.

سلیمانی دشتکی حاشیه نشینی ۳۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار نفر در اهواز را یک معضل توصیف کرد و گفت:برای ساماندهی حاشیه نشینی باید فکری شده، و برای آن طرحی تهیه شود.

وی افزود: سه قرارگاه در استانداری با عنوان حاشیه نشینی و مناطق محروم، قرارگاه مسکن و قرارگاه رفع مشکلات فاضلاب، آب شرب و پیشگیری از سیل تشکیل شده است که مقرر شده است روند بررسی و صدور استعلام‌ها تسریع و بروکراسی اداری کاهش یابد.

سلیمانی دشتکی همچنین با تاکید بر تعیین تکلیف پیمانکار مترو اهواز و تفاهم‌نامه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، گفت: در بودجه امسال ظرفیت‌هایی برای اعتبارات عمرانی و فرهنگی شهرداری‌ها پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فاینانس ۲ میلیارد دلاری برای قطار شهری باید پیگیری شود که امیدواریم با مذاکراتی که برای رفع تحریم‌ها در حال انجام است توافق نامه‌های قبلی در این زمینه با بانک اسلامی و سایر بانک‌ها اجرا شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: مجوز استخدام حدود ۱۲ هزار نفر در شهرداری‌های کشور صادر و ۵۰ هزار میلیارد ریال برای بدهی قطعی دولت به شهرداری‌ها در بودجه لحاظ شده همچنین از محل ۱۰ درصد واگذاری املاک راه و شهرسازی که از سال ۷۱ تا کنون باقی مانده و اعتبارات ماده ۵۶ (قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در اجرای پروژه‌های اولویت دار) ، منابع بافت‌های حاشیه‌ای و فرسوده، می‌توان اعتباراتی برای شهرداری اختصاص داد.

وی با بیان اینکه مخالف افزایش بی‌رویه کارکنان شهرداری هستم، گفت: نیروی مازاد در برخی شهرداری‌های خوزستان طوری است که در بعضی از شهرداری‌ها که ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر نیرو نیاز دارند تا یک هزار نفر به کارگیری شده است و هر کس به مناسبتی چند نفر نیرو به شهرداری اضافه کرده که ظلم به کارکنان و پروژه‌های عمرانی است زیرا همه اعتبارات باید صرف پرداخت دستمزد شود البته هیات دولت، جذب فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را تصویب کرده و این مورد قانونی است.

سلیمانی دشتکی رودخانه کارون را یک ظرفیت عظیم درآمدی، گردشگری و تفریحی دانست و ساماندهی ساحل رودخانه کارون، ساماندهی ورودی‌های شهر اهواز، ساماندهی سایت پسماند صفیره اهواز، تدوین چشم انداز توسعه شهر و برنامه پنج ساله، ساماندهی صنوف مزاحم، ساماندهی دستفروشان و تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی ،را از دیگر مواردی دانست که باید مورد توجه شهرداری اهواز قرار گیرد.‌

وی ادامه داد: اگر چه اجرای پروژه‌های کلان همچون کمربندی، زیرگذر و روگذر خوب است اما برخی اقدامات، خدمت بیشتری به شهروندان دربر دارد؛ به طور مثال پر کردن چاله‌ها، لکه گیری خیابان‌ها و جمع‌آوری زباله‌ها شیرینی بیشتری برای مردم به دنبال دارد، بنابراین شهرداری ابتدا باید به این امور بپردازد و سپس با پیش بینی منابع اعتباری به دنبال اجرای پروژه‌های بزرگ برود.

در پایان این آیین ابراهیم نوشادی با تایید و ابلاغ حکم از سوی وزیر کشور به عنوان شهردار اهواز معارفه شد.

منبع: استانداری خوزستان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها