کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰:

مخالف ملاقات تتلو و رئیسی بودم/ درباره دستی که این کار را کرد باید صحبت شود/ در دولت خاتمی معاون بودم

وزیر راه دولت محموداحمدی‌نژاد و رئیس ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی در سال ۹۶ گفت: هزینه های آقای رئیسی مشخص بود و دوستانی که طرفدار نظام و انقلاب بودند کمک می کردند. یکی آب ستاد را تقبل می کرد یکی غذا یا ساختمان را.

مخالف ملاقات تتلو و رئیسی بودم/ درباره دستی که این کار را کرد باید صحبت شود/ در دولت خاتمی معاون بودم

بخش هایی از گفت وگو با علی نیکزاد، نماینده مجلس را بخوانید؛

*از من پر رزومه تر در قوه مجریه در بین کاندیداها نیست . من کارمند، مدیر و مدیرکل ، رئیس سازمان ، معاون استاندار و استاندار معاون وزیر کشور و وزیر بودم . استاندار نماینده عالی نظام و رئیس جمهور در یک استان است . استاندار فرابخشی کار می کند و رئیس شورای تامین استان است ، استاندار در مباحث فرهنگی سیاسی و عمرانی وارد می شود . من از کارمندی تا وزارت را در قوه مجریه رفته ام . در نهادهای وابسته به رهبری هم بودم در قوه مقننه هم کار کردم و یک سابقه و یک لیسانس هم در حوزه قضایی دارم و تا حدودی می شناسم . البته همه چیز نسبی است برادران دیگر هم شاید در فرهنگ بوده اند در عمران نبوده اند . شما اگر کسی را می شناسید که در رده عالی عمرانی و سیاسی و فرهنگی بوده است ما تسلیمیم . من قوه مجریه را کاملا می شناسم و با بقیه حوزه ها هم، چون مسئولیت ملی و منطقه ای داشتم آشنا هستم .

*وقتی آقای خاتمی رئیس جمهور شد من در اردبیل مدیرکل دفتر فنی بودم و قرارشد کلا از دولت به صداوسیما برویم اما با پیشنهاد استاندار وقت به مدت ده روز سرپرست ماندم اما ۲۷ماه شد و در دولت دوم خاتمی رسما معاون استانداری لرستان بودم . چندین شخصیت بسیار مهم مملکت به روحانی پیشنهاد دادند که من به عنوان وزیر راه و شهرسازی بمانم مثلا آیت ا... طبسی و افرادی از طیف خود دولت گفته بودند این کاری را که در بحث توسعه راه ها و مسکن مهر شده حفظ کنید تا این که جمعه آقای روحانی رای آورد ، شنبه از طرف یکی از نزدیکان ایشان که قرار بود وزیر مهمی در کابینه شود با من صحبت شد و گفت که ما بنا داریم شما را برای این کار درنظر بگیریم اما من قبول نکردم چون آن تجربه را داشتم که شما در جایی باشی که از آن ها نیستی و واقعا اذیت می شوید که علیه دولتی که من وزیرش بودم چیزی بگویند.

*در حوزه انتخابیه بنده که من بالاترین رای را آوردم همه می گویند که رئیس جمهور بشوم چون شان ریاست جمهوری با نمایندگی فرق دارد . اگر حوزه انتخابیه من راضی نباشد من به این موضوع ورود نمی کنم ضمن این که زیاد نیستند و ۲۵اردیبهشت مشخص می شود که چه کسانی هستند.

*آمدن آقای رئیسی در اصولگرایان اجماع ایجاد می کند و به ایشان هم گفته شده و باید تصمیم بگیرد البته خبر دارم که ایشان برای حکمی که رهبری داده اند بسیار بسیار اهمیت و ارزش قائل است اما آمدن رئیسی باعث وحدت در جبهه اصولگرایی خواهد شد و ایشان اگر بیاید حتما همه دوستان جبهه انقلاب باید به ایشان کمک کنند .

*{در پاسخ به این سوال که شما خبری دارید که چقدر احتمال حضور ایشان هست ؟}: داشته باشم هم اجازه ندارم بگویم .

*آقای رئیسی در آن مقطع خیلی دیر وارد انتخابات شد و ابتدا درصد رای ایشان خیلی پایین بود و برادرم آقای قالیباف در آن مقطع بالاتر بود اما هرچه جلوتر رفتیم رای آقای رئیسی شتاب فزاینده ای گرفت حالا بگذریم که چه تخلفاتی در انتخابات انجام شد و داد ما به جایی نرسید و مثال ما داستان بخشیدن فرزند به نامادری بود .

*من صددرصد مخالف ملاقات بودم. من به عنوان علی نیکزاد و رئیس ستاد شناختم از تتلو در حد ابتدایی بود ما ضمن احترام به همه انسان ها بنا نداشتیم که این ملاقات صورت بگیرد . با شخص حاج آقا هم صحبت کرده بودم اما برخلاف میل حاج آقا ،این اتفاق افتاد اما این که چه دستی این کار را کرد موضوعی است که بعدا باید گفت . چون من در آن سفر نبودم یک جور چیده بودند که مطلبی از دلش بیرون بیاید.

*هزینه های آقای رئیسی مشخص بود و دوستانی که طرفدار نظام و انقلاب بودند کمک می کردند. یکی آب ستاد را تقبل می کرد یکی غذا یا ساختمان و ... خیلی ها در فضای مجازی و پوستر کمک می کردند . ما نسبت به ستادهای دیگر واقعا خرجی نداشتیم. آقای رئیس جمهور البته بی تقوایی کرد که گفت ما می رفتیم در ستاد رقیب شام می خوردیم ، دروغ بزرگی بود چون اصلا ما شام نمی دادیم . ستاد رئیسی با حداقل ها اداره می شد . ما به رئیس ستادهای خود مبلغ ناچیزی در استان ها می دادیم و غیر از آن فقط پوستر می دادیم والسلام . بقیه را خودشان تهیه می کردند مثلا من به استان ها باور بفرمایید ۳۰تا۵۰میلیون تومان پول دادم . حتی به همه می گفتم از کسانی پول نگیرید که فردا مدیون آن ها بشویم و برای همین از همه پول نمی گرفتیم . اگر این را دقت نمی کردیم الان که ۴سال گذشته حتما در فضای مجازی حرفی گفته می شد من بسیار به این موضوع حساس بودم و شخصا نظارت می کردم و یک نفر گذاشته بودم که چک می کرد . کسانی که به ما کمک کردند بعدا به اندازه انگشتان دست بابت کمک به ستاد آقای رئیسی به من مراجعه نکردند.

منبع: روزنامه خراسان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • علی
    0

    اخه شما در خصوص این مردم چه فکری میکنید خودتان را چرا به نفهمی میزنید

  • ناشناس
    0

    مگه تتلو چه شه ؟؟؟ایشون ازخیلی ها که مال بیت المال مردم که سالهاست چپاول کردن وبه یغما بردن وهنوزم نشستن ودنبال فرصتن ، بهتره... چرا دیگران بدنامند وخودمون را....

  • ناشناس
    0

    مگه تتلو چه شه ؟؟؟ایشون ازخیلی ها که مال بیت المال مردم که سالهاست چپاول کردن وبه یغما بردن وب نان ونوایی رسیدن وهنوزم نشستن ودنبال فرصتن ، بهتره... چرا دیگران بدنامند وخودمون را....

  • زیلان
    0

    بسه بسه . شما امتحان پس دادین . دیگه خودتونو در برابر این مردم به گناه نندازین . همینطوریش هم زیاد ظلم کردین .

  • ا
    0

    اگه قراره مثل رای مجلس انتصابی باشد دیگه ملت رابه بازی نگیرید

  • ستاد مردمی
    0

    تو راست میگی ، فرض کنید ایشون بخاد با رئیس جمهور دیگر کشورها بشینه و از حق ملت ایران دفاع کنه قحط الرجال واقعی .....

  • سجادی
    0

    به نظر بنده یک رئیس یک فرمانداری هم برای شما زیادی است ، تو اگر ادم پخته ای می بودی رئیسی را به ملاقات تتلو نمی بردی وانروز که گندش در امده حاشا می کنی وبه گردن دیگران می اندازی ، این پیشرفت واوج صنعت وکشاورزی لرستان !!!؟؟؟ لابد از برکات معاونت عمرانی جنابعالی در ان استان بوده ، استانی که در همه شاخص های توسعه استان اخر کشور است . حرف زدن سخت نیست عمل باید نمایانگر کارامدی یک فردباشد.

  • ی
    0

    این من کار دست آدم می دهد ..جنابعالی بمانید برای حوزه انتخابیه اتان کار کنید این که زمان آقای خاتمی معاون استاندار بوده و از شما دعوت کردند در دولت روحانی وزیر باشید خیلی جای ُسوال دارد چون این آقایان به غیر از افرادی که در خط و خطوط خود نباشند حکم رئیس اداره ای هم نمی دهند معمولا بچه های ارزشی قدیمی در دولت خاتمی و روحانی یا بازنشست شدند یا عاری از جایگاه منتظر ظهور دولت انقلابی..

  • دن کیشوت
    0

    چند من هستی تو علی نیکزاد که اینهمه من من من میکنی؟ ملت دنبال کسی میگرده که از منیت گذشته باشه، تو هنوز توی من خودت غرقی و کسی که از من خودش بیرون نیومده، چطور میتونه به غیر از من، فکر کنه، ای که پنجاه رفت و در خوابی، مگر این چند روز دریابی

  • قاسم
    0

    این برای جمع کردن رای مردم بود ..اما تتلو از خیلی ها که در راس امور بیت المال را به یغما میبرند .بهتر است .ظاهر و باطن همینه .که میبینید ..

  • ارش
    0

    معرفت و مرام تتلو از خیلی از امثال شما بیشتره ، هر کی هست دزد و اختلاس گر و حرام خور نیست لعنت به شما

  • بازنشسته
    0

    نفرمودید این کمکهای از سر دلسوزی بود یا به طمع پست و مقام ؟! در این نظام هیچ گربه ای برای زضای خدا موش نمیگیره .مثلاً شخص شامخ شما...

  • ناشناس
    0

    نیکزاد... یدالله فوق ایدیهم....

  • علی
    0

    نیکزاد استاندار اردبیل بود من رییس یکی از ادارات شهرستان . ایشان بلطف اشنایی و دوستی قبلی با احمدی نزاد اعتبارات خوبی برای اردبیل از جمله بزرگراه و پلهای روگذر شهر اردبیل گرفت .ادم پرکار و تلاشگر و دلسوزه . اما یک عیب دارد : از انتقاد خوشش نمیاد و عصبانی میشود . او برای انجام کارهای بزرگ اجرایی، شایسته و برازنده است، اما تصور اینکه با سران سایر کشورها به مذاکره نشسته و با حوصله گفتگو میکند یک کمی برایم سخته .

  • محمد
    0

    با عرض ادب واحترام سلام دکتر نیکزاد نماینده محترم مجلس،محمدهادی قربانی هستم فرزند اکبر من۳۱سال سن دارم چندین سال دوست دارم متاهل بشم،بخاطر مشکلات مالی اجاره نشینی و کارگری توی رستوران،فن خاصی جز کارگری فن خاصی بلد نیستم بخاطر که درآمدم کم. تصمیم گرفتم برای شما نامه بفرستم فرجی بشه این روزها هم بیرون بر و رستوران بخاطر کرونا تعطیل بیکارم،کارگری هم کم شده چون مصالح ساختمانی گران. خواهش میکنم اگر میشه بهم کمک مالی کن تا از فکر و سردرگمی دربیام بهتر زندگی کنم مدتی اجاره خونه برام مشکل بزرگی شده به اندازه اجاره خونه هم کمک مالی کنید یه مشکل بزرگ من حل کردید بخدا روم نمیشه اینها حضوری به کسی بگم چند ماهی باز اجاره خونه زیاد شد بهزیستی و کمیته امداد هم رفتم حضوری ولی کمکی نکردن،شماره عابر سپه (۵۸۹۲۱۰۱۰۶۰۸۹۶۴۴۲)بنام محمدهادی قربانی. تو راخدا کمکم کن موفق،سربلند و سلامت باشی در پناه الله خیلی ممنون و متشکرم نا امیدم نکن بیش از هزار بار نامه فرستادم جوابی نگرفتم

    نظرات شما -
    • حرف حساب
      0

      دوست عزیز تو هم فقط شماره کارت میده اینا اگه کمک کن بودند وضیعت امروزمان این نبود کتاب بیندیشید وثروتمند شوید رو بخون وبه دقت بهش عمل کن وامیدت به خداباشه نه به بنده خدا

  • دایی
    0

    آدم برو دایتو بیچاره کن وسرکار بگذار واقعا چه اعتماد به سقف کاذبی ایشان از معصومیت بزرگان بویی برده معصومند بیشتر آدم یاد داستان راستان می افتد دوست گرامی اصلا خودتو توآینه دیدی بابا کوتاه بپوشید انگار رابین هود می خوام بیاد انگار به خودشون البته به قول خودشون روم به دیوار اصول گراها هیچ موقع مملکت رو فبضه نکردند علی برکت الله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها