صف بستنی و نان هم به صف‌های کرونایی در مشهد اضافه شد

مدت‌هاست که صف اقلام اساسی و روزمره مردم تبدیل به خبری عادی و روزمره شده و اگر این قبیل صف‌ها شکل نگیرد جای سئوال دارد.

صف بستنی و نان هم به صف‌های کرونایی در مشهد اضافه شد

برای مثال مدت‌هاست که صف مرغ در مشهد تبدیل به سوژه‌ای برای کاربران شده و البته چون دیگر تازگی خود را از دست داده تبدیل به یک خبر عادی شده و خراسان رضوی نیز در چندین نوبت به این موضوع پرداخت.

اما اینک صف‌های جدیدی نیز به این تعداد صف‌ها اضافه شده و البته در نوع خود نیز بسیار تحفه هستند و مشخص نیست با کدام تدبیری در این شرایط باید شکل بگیرند.

صف نوع اول صف‌های طویل نانوایی است که این روزها در جای جای شهر مشهد دیده می‌شود و هرچه به ساعات افطار نزدیک می‌شویم این صف‌ها نیز شلوغ‌تر می‌شوند.

شاید در نگاه اول صف نانوایی یک امر بدیهی بنظر برسد اما اینک که در شرایط کرونا قرار داریم چرا هیچ تدبیری صورت نمی‌گیرد تا میزان و دامنه این صف‌ها کوتاه‌تر شود؟ آیا واقعا نمی‌توان با هیچ تدبیری تعداد این صف‌ها را کاهش داد؟

تحفه‌تر از صف‌های نان این روزها در مشهدمقدس، صف بستنی است که بعضا به چندین متر نیز می‌رسد و مردمی را شاهد هستید که ایستاده و منتظر دریافت بستنی در مقابل پیشخوان هستند.

شاید در نگاه اول به این امر نیز نتوان ایرادی وارد کرد. اما سئوال این است که نگر بستنی‌فروش‌ها در رده مشاغل ضروری هستند که باید در این شرایط به فعالیت خود ادامه دهند؟

سئوال دیگر این است که چرا هیچ تمهیدی برای جمع کردن این صفوف از سوی نهادهای نظارتی به ویژه اتاق اصناف در شرایط فعلی صورت نمی‌گیرد؟

محدودیت‌های کرونایی در این شرایط بسیار مورد بی‌توجهی قرار گرفته و متاسفانه رگه تیز انتقادات متوجه مردم است اما از سهم اصناف نیز نباید گذشت هرچند که آنان نیز به درستی مدعی هستند که چرخ معیشت‌شان باید در این شرایط بچرخد و وقتی هیچ حمایتی از آنها صورت نمی‌گیرد مجبور به این کار هستند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • خلیل
    0

    ملت از فقر از جون خودشان سیر شدن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها