پاپ خواستار کاهش تنشها بین روسیه و اوکراین شد

پاپ فرانسیس به دنبال طرح گزارش‌ها درباره اینکه روسیه حضور نظامی‌اش در دریای سیاه را افزایش داده، خواستار کاستن از تنشها میان روسیه و اوکراین شد.

پاپ خواستار کاهش تنشها بین روسیه و اوکراین شد

به گزارش پایگاه هیل، پاپ فرانسیس در اظهاراتی خطاب به مردم گرد آمده در میدان سنت پیتر واتیکان گفت "وقایع در چند منطقه شرق اوکراین را که در ماه‌های اخیر مکررا شاهد موارد نقض آتش بس بوده‌اند با نگرانی دنبال کرده‌ام و با ترس زیاد شاهد افزایش فعالیتهای نظامی هستم".

این رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در ادامه گفت که امیدوار است "از تنشها پرهیز شده" و این که "آشتی و صلح" بتوانند تقویت شوند.

فرانسیس خاطرنشان کرد: "من قویا امیدوارم که جلوی افزایش تنشها گرفته شده و به عکس اقدامات تقویت کننده اعتماد دوجانبه و در راستای حمایت از آشتی و صلح به عنوان اموری به شدت ضروری و مطلوب اتخاذ شوند."

فرانسیس تاکید کرد: باشد که ما وضعیت انسانی وخیمی که آن مردم تجربه می‌کنند را در دلمان در نظر بگیریم و من به آنها همبستگی خود را ابراز کرده و از شما دعوت می‌کنم برای آنها دعا کنید.

این اظهارنظرهای پاپ فرانسیس بعد از آن مطرح شدند که بر اساس گزارش رویترز در روز شنبه، روسیه به افزایش حضور نظامی خود در حوزه دریای سیاه پرداخته و دو کشتی جنگی و ۱۵ کشتی کوچکتر را در ضمن تنشها با اوکراین به منطقه اعزام کرده است.

در هفته‌های اخیر روسیه حضور نظامی خود را در مرز با اوکراین در ضمن تشدید درگیری‌ها با جدایی طلبان مورد حمایت مسکو در شرق اوکراین تشدید کرده است.

دولت بایدن روز پنجشنبه به اعلام تحریم‌هایی علیه روسیه از بابت نقش داشتن در حمله سایبری به "سولارویندز" و اعمال نفوذ بر انتخابات آمریکا پرداخت. دولت آمریکا همچنین ۱۰ دیپلمات روس را اخراج کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها