یک کارشناس امنیتی عراقی:

حملات به پایگاه‌ها در عراق کار گروه‌های وابسته به آمریکاست

یک کارشناس امنیتی عراقی از دست داشتن گروه‌های وابسته به آمریکا در حمله راکتی یکشنبه به پایگاه

حملات به پایگاه‌ها در عراق کار گروه‌های وابسته به آمریکاست

به گزارش خبرگزاری المعلومه، صباح العکیلی در سخنانی با اشاره به حمله راکتی روز گذشته به پایگاه هوایی بلد در استان صلاح‌الدین در شمال عراق اظهار کرد که حمله به پایگاه بلد، فرودگاه اربیل و منطقه کفری ارتباطی با مقاومت عراق ندارد و گروه‌های مقاومت انجام این حملات را محکوم کردند.

وی در این باره افزود: نشانه‌های اولیه حاکی از آن است که آمریکایی‌ها برای انجام آن برنامه‌ریزی کرده و از طریق گروه‌های وابسته به خود آن را اجرا کرده‌اند.

العکیلی ادامه داد: نخستین هدف از این حمله به دست آوردن بهانه‌ای برای حفاظت از عراق در برابر تروریسم و به دنبال آن تثبیت حضور آمریکایی‌ها در این کشور است.

پایگاه هوایی بلد یکشنبه مورد حمله راکتی قرار گرفت و طبق اعلام بخش رسانه امنیتی عراق این حمله دو مجروح به همراه داشت.

سرلشکر ضیاء محسن سعد فرمانده پایگاه هوایی بلد در این باره، به خبرگزاری "واع" عراق گفت، در اثر اصابت دو موشک به داخل پایگاه دو سرباز عراقی زخمی شدند.

در همین حال، رسانه امنیتی عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدامات شنیع و هدف قرار دادن تأسیسات نظامی ما با واکنش شدید نیروهای امنیتی قهرمان عراق مواجه خواهد شد که در دفاع از کشور از جمله این پایگاه هوایی که شامل هواپیماهای نیروی هوایی عراق (F_16) است، دریغ نخواهند کرد و این اقدام یک عمل تروریستی محسوب می‌شوند.

پایگاه هوایی قبلا محل استقرار نیروهای آمریکایی بود که ماه‌ها قبل از آن عقب‌نشینی کردند. امروز گروهی از پیمانکاران آمریکایی و کارمندان محافظت از جنگنده‌های اف‌-۱۶ در آنجا مستقر هستند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها