چراغ‌های خطر آمریکا روشن شد/ ۳ منطقه‌ای که می‎‌تواند جو بایدن را وارد جنگ کند: ایران، تایوان و کریمه

پایگاه خبری آکسیوس معتقد است سه مسأله خارجی باعث شده چراغ‌های خطر جو بایدن و تیم سیاست خارجی‌اش روشن شود. این سه مسأله در سه منطقه حساس برای آمریکا در حال وقوع است: تایوان، کریمه و ایران.

چراغ‌های خطر آمریکا روشن شد/ ۳ منطقه‌ای که می‎‌تواند جو بایدن را وارد جنگ کند: ایران، تایوان و کریمه

به گزارش خبر فوری ، جو بایدن با شعار بازگشت آمریکا به قدرت جهانی به کاخ سفید رفت اما هنوز نتوانسته آمریکای درون گرای ترامپ را دچار یک تکان جدی کند.

چند ماهی از سکان داری رئیس جمهور مسن آمریکا گذشته اما آمریکا هنوز درگیر مسائل داخلی خود است. بحران کرونا چنان جدی است که مجالی برای دولت دموکرات بایدن - هریس نگذاشته است تا به مسائل خارجی فکر کند.

این مساله باعث شده مسائل خارجی هر لحظه به خطوط قرمز سنتی دموکرات‌ها نزدیک‌تر شوند و آن را بیشتر تهدید کنند.

پایگاه خبری آکسیوس معتقد است سه مساله خارجی باعث شده چراغ‌های خطر جو بایدن و تیم سیاست خارجی‌اش روشن شود. این سه مساله در سه منطقه حساس برای آمریکا در حال وقوع است: تایوان، کریمه و ایران.

نویسنده آکسیوس معتقد است سه مساله ورود روسیه به کریمه، دخالت دولت چین در مساله تایوان و به خصوص مساله غنی سازی 60 درصدی اورانیوم توسط ایران باعث شده اند که آمریکا بیش از پیش احساس خطر کرده و چراغ‌های هشدارش به صدا درآید.

از نظر آکسیوس، شاید این سه مساله نشان می‌دهد که بایدن باید هرچه سریع‌ترتغییر سیاست داده و وارد ماجراجویی‌های خارجی شود.

در اینجا بد نیست به این سه مساله اشاره کوتاهی داشته باشیم:

الف. بحران کریمه، کشاکش خرس و عقاب

در چند ماه اخیر، تنش در خاک اوکراین و مناطقی که از سال 2015 با پیمان آتش بس آرامش نسبی را تجربه کرده بودند افزایش یافته و هر لحظه امکان آغاز یک نبرد تمام عیار در این کشور وجود دارد. روسیه در حال حمایت از جدایی طلبان و مخالفان دولت است و تجهیزات زیادی را به کریمه اعزام می‌کند. از آن طرف آمریکا بارها اعلام کرده که کریمه خط قرمز او است و از دولت اوکراین سفت و سخت حمایت می‌کند.

این مسائل ممکن است هر لحظه دو طرف را به سمت یک جنگ نیابتی نزدیک کند. جنگ نیابتی که ممکن است خطرناک، کشنده و طولانی و طاقت فرسا بوده و روابط روسیه و آمریکا را هم بدتر از همیشه کند.

ب. بحران تایوان، پرواز اژدها و عقاب بر فراز چین تایپه

مساله دیگر که دولت جو بایدن را به دردسر انداخته، بحران تایوان است. تایوان هم یکی از آن مناطقی است که از چین استقلال یافته و مورد حمایت آمریکا است اما از طرف دیگر، در قلمرو چین است و اژدهای سرخ نمی‌خواهد یک مرکز تجاری مهم و ثروتمند خود را به آمریکا تقدیم کند.

مقامات تایوان گفته اند که تعداد بی‌سابقه‌ای هواپیماهای نظامی جمهوری خلق چین در روزهای اخیر وارد حوزه پدافند هوایی این کشور شدند. این اتفاق باعث خشم آمریکا شده و ایالات متحده آن را نقض حقوق و حریم تایوان دانسته است.

جمهوری خلق چین، تایوان را یک استان جدا شده خود تلقی می‌کند اما آمریکا تایوان را دارای نظام سیاسی مستقل می‌داند.

مساله تایوان هم ممکن است خطر آفرین باشد و هر لحظه آمریکا و چین را به سمت یک جنگ بکشاند. روابط چین و آمریکا همین الان هم دچار خدشه شده و بدون شک، درگیری نظامی می‌تواند آمریکا را وارد یک ماجراجویی طولانی و خطرناک کند.

ج. مساله غنی‌سازی 60 درصد، ایران مهم‌ترین دغدغه بایدن

خرابکاری اسرائیل در تاسیسات هسته‌ای نطنز و اعلام آغاز غنی سازی 60 درصدی اورانیوم توسط ایران در زمان برگزاری نشست وین باعث شد آمریکا وارد فاز جدیدی از بحران خارجی شود.

از طرف دیگر، رژیم صهیونیستی اعلام کرده که به نتایج نشست وین وقعی ننهاده و اجازه فعالیت هسته ای به ایران را نمی‌‎دهد. این اظهارات ممکن است ایران و رژیم صهیونیستی را به سمت جنگ بکشاند و آمریکا نیز بدون شک نمی‌تواند در این درگیری بی‌طرف باشد. وقوع هر نوع درگیری در منطقه خاورمیانه می‌تواند آمریکا را وارد بحرانی طولانی مدت و فرسایشی کند و بدون شک بحران خاورمیانه و مساله هسته‌ای ایران آمریکا را به دردسر بیندازد.

بحران‌ها دولت بایدن را مجبور به حرکت می‌کنند؟

علی رغم ظواهر، جو بایدن مجبور است وارد یک بحران طولانی مدت خارجی شود. بحرانی که اگر به درستی مدیریت نشود، می‌تواند سه جنگ بزرگ را پدید آورد.

آکسیوس معتقد است این معجون بحران خارجی می‌تواند با فعالیت کره شمالی و آزمایش جدید موشکی‌اش کامل شود. باید صبر کرد و دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • خسرو
    0

    یعنی چی این مطالب

    نظرات شما -
    • !
      0

      یعنی ممکنه تنش هایی بوجود آید ولی میشه همشونو مدیریت و خنثی سازی کرد با گفتگو .

    • ناشناس
      0

      بوی جنگ جانی سوم

    • علی در پاسخ خسرو
      0

      یعنی با صدای طرقه بازی از خواب می پریم

    • ملت
      0

      جنگ جهانی نمیشه / مثل همیشه فقط در خاورمیانه و آفریقا آتش جنگ دوباره شعله ور میشه . سرمایه دارانی که هزینه کردند و با تقلب بایدن زاقارت را به کاخ سفید بردند امروز سهم می خواهند باید اسلحه و مهمات بفروشن .

  • ایرانی
    0

    تایوان و کریمه بخاطر چین و روسیه هرگز ورود نمی کند.

    نظرات شما -
    • 123
      0

      دموکرات ها همیشه جنگ به راه انداخته اند . در آینده ای نزدیک جنگ را شروع خواهند کرد . کارخانه های اسلحه و مهمات سازی در مالکیت دموکرات هااست . ترامپ جنگ را از خاورمیانه دور کرد کار کارخانه های اسلحه سازی کساد شده بود .

    • بیجانی کرج
      0

      سلام صبح تون بخیر و شادی و سلامتی اولا ایران قبرستان مهاجمین شیطان صفت هست و خواهد بود دوما جناب ۱۲۳ تا اونجایی که من اطلاع دارم جمهوری خواهان پلید آمریکا یی جنگ طلب هستند ولی دموکرات ها با پنبه سر میبرند جنگ عراق و افغانستان را جرج جانی جمهوری خواه شروع کرد

  • کشکول
    0

    باسلام این روزها هرکسی هرچه دلش خواست بلغور میکند وهر ننه قنبری نظریه پرداز شده است

    نظرات شما -
    • پدرام
      0

      بلغور میدونی چقدر خاصیت داره ،توهین نکن

    • عادل
      0

      ننه قمر

  • ناشناس
    0

    کم کم جنگ جهانی سوم راه میفته .اگه همه کشورهها جمع بشن و آمریکا رو از قدرت پایین بکشند دلار که باعث همه دردسرها شده و آمریکا قلدر ،اونوقت ی واحد پولی جهانی راه میفته .انشااله

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اره بعد ریال جایگزین دلار میشه با پشتوانه پولهای بلوکه خخخ

    • 123
      0

      پول جهانی راه میفته انشاالله !!!!!!!!!!!!!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟؟ کجایی ؟؟؟؟؟؟؟؟ جنگ جهانی سوم ؟؟؟؟؟؟؟ کشتار ؟؟؟؟؟؟؟؟ یه سری به خودت بزن کمتر ساندیس بخور در اما و اگر بسر می بری / جمله رو با اگر شروع کردی و ذهنیت خودت رو بیرون ریختی ( موجودی که حاضره جنگ جهانی بشه ) . داداش یه دکتر روانشناس برو حتما

  • حسن بهمنی
    0

    جوبایدن پیر است وکارایی ندارد بهترین فرصت برای جهش اقتصادی کشورهاست البته اگه رژیم اشغال گر قدس غلطی بکند پاسخ ایران سخت خواهد بود

  • ذوالقرنین
    0

    اگر قرار بود ایران نباشه مثل صدام 48 ساعت جمع میشدید چون دیگه ملت رو ندارید پس مزدور ودست نشانده تشریف دارید

  • 123
    0

    این بایدن به دردنخور زاقارت گند می زنه به آمریکا و خاورمیانه . این پیام را یادتان باشد تا بزودی شاهد این وضعیت باشید .

  • حیدر
    0

    درمورد ایران نود درصد به سیاست خارجی ایران بستگی داره .که جنگی رخ نده ..همه جهان به سیاستمدارهای ایران یدبین هستند .وایران میخواد کاراش را با تهدید پیش ببره ..

  • مصطفی
    0

    پرواز سوسک و عقاب

  • بسم رب قاصم الجبارین
    0

    غلط کردن وارد جنگ بشن اصلا جرات ندارن فقط لاف میزنن ،ما حرف جنگ رو ازکودکی می شنیدیم ولی آمریکا همش لاف میزد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها