آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌ خانه غرب اهواز تا ماه آینده

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز آخرین وضعیت پروژه ساماندهی وضعیت فاضلاب شهری اهواز را تشریح کرد.

آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌ خانه غرب اهواز تا ماه آینده

احمد باقری در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پروژه ساماندهی وضعیت فاضلاب شهری اهواز انجام شد، اظهار کرد:‌ در سال گذشته ۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب در اهواز انجام شد.

وی افزود: با توجه به نوع زمین اهواز، شرایط این شهر با دیگر استان‌ها قابل مقایسه نیست. اگر کسی که در زمینه آب و فاضلاب کار کرده، بخواهد در اهواز با این نوع زمین و در عمق ۱۲ متر سپرکوبی و کار کند، متوجه سختی کار می‌شود. در جایی که سپرکوبی و در عمق کار می‌کنیم، روزانه تنها ۲.۲ متر لوله‌گذاری می‌شود و این مساله، نشان از سختی زیاد کار است.

باقری بیان کرد: کار در زمینه شبکه فاضلاب در خوزستان به ویژه در اهواز با سختی زیاد همراه است. کار در عمق است و در این عمق، تاسیسات زیرزمینی و لوله گاز و نفت داریم. اکنون که می‌خواهیم کار را در کوت عبدالله فعال کنیم نیز شاید نشود. حدود ۱۰ جلسه در فرمانداری اهواز برای عبور از تاسیسات برگزار شده تا حین عملیات، اتفاقی رخ ندهد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: طرح جامع فاضلاب اهواز یک موافقتنامه دارد و مقام معظم رهبری به این طرح کمک کرده است یعنی منبع مالی جدید آمده است و صندوق توسعه ملی به کار قرارگاه خاتم الانبیاء برنمی‌گردد. اجرای تصفیه‌خانه شرق اهواز، تعویض خطوط و بهسازی ایستگاه‌های پمپاژ باید انجام شوند که این موارد، جزو کار قرارگاه خاتم الانبیاء نیستند و در برنامه صندوق توسعه ملی دیده شده‌اند.

باقری با اشاره به اعتبار اختصاص داده شده از صندوق توسعه ملی در خصوص اجرای پروژه‌های فاضلاب، گفت: پول رایج ایران، ریال است که سازمان مدیریت اعتبار را به صورت ریالی به ما ابلاغ کرده است. اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومان سر موقع اختصاص داده نشد و اکنون ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: تیرماه، پایان سال مالی است. از طرفی محدودیت تیرماه را داریم و از طرف دیگر سازمان مدیریت نیز پول را دیر اختصاص داده است. از قبل گفته بودیم اگر سازمان مدیریت به موقع اعتبار را اختصاص دهد ما نیز به موقع کارمان را انجام می دهیم.

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: اکنون همه کارگاه‌های فعال دارند از پول خود کار می‌کنند. در اهواز انجام یک متر لوله‌گذاری، حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیارد تومان هزینه دارد که این عدد با جاهای دیگر بسیار متفاوت است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه تصفیه‌خانه شرق اهواز از اعتباری که از صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد اجرا می شود، گفت: طبق برنامه امیدواریم تا شهریورماه یا زودتر این تصفیه‌خانه وارد مدار شود. با وجود اینکه کلنگ تصفیه‌خانه غرب زده شد اما به دلیل اینکه فاینانس آن مربوط به چین بود و بانک مرکزی پول را دیر به کشور چین واریز کرد هنوز عملیات آن آغاز نشده است که امیدواریم در یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

باقری بیان کرد: تاکنون ۵۷۰ میلیارد تومان معادل یک سوم کل اعتبار از صندوق توسعه ملی ابلاغ شد که ۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ اختصاص داده شده و مابقی در سال ۱۴۰۰ اختصاص می‌یابد. در کشور ما که تورم بالا است، شب می‌خوابیم صبح بیدار می‌شویم همه چیز تغییر می‌کند.

وی افزود: ما پیش‌بینی کرده بودیم که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را سال ۹۹ اختصاص دهند اما تاکنون که در سال ۱۴۰۰ هستیم هنوز یک سوم پول اختصاص داده شده است و در سال ۱۴۰۰ فعلا چیزی از صندوق توسعه ملی به ما اختصاص داده نشده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها