در واردات و صادرات کالاهای مختلف چه نکاتی اهمیت دارد؟

قوانین واردات برای وارد کنندگان کالا از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین قوانین صادرات کالا برای بازرگانان و نیز شرکت های تجاری فعال در این زمینه تاثیر قابل توجهی دارد.

در واردات و صادرات کالاهای مختلف چه نکاتی اهمیت دارد؟

در این زمینه باید قوانین و مراحل مختلفی را رعایت کنید. به صورت معمول این قوانین توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسد. واردات در واقع به معنای خرید کالا و مواد اولیه از کشورهای خارجی است. معمولا کالاهای مختلف از طریق گمرکات کشور صادر می گردد. این کالاها برای تامین موارد مختلفی انجام می شود. این کالاها با انگیزه کسب درآمد، تامین مواد اولیه و کمک به نیاز های کشور صورت می گیرد. برای ورود کالا به کشور به تخصص و تجربه زیادی نیاز است. همچنین برای صادرات کالاهای مختلف به دانش زیاد نیاز دارید. معمولا افراد زیادی این فرآیند ها به شرکت های بازرگانی واگذار می کنند.

برای رعایت قوانین واردات کالا و اخذ مجوز چه نکاتی را باید یاد گرفت؟
قطعا آشنایی با قوانین صادرات و واردات کالا برای تازه واردان به این حوزه از اهمیت فراوانی برخوردار است. اخذ کارت بازرگانی اولین مرحله برای واردات کالای مختلف به حساب می آید. بازرگانان تازه کار باید قبل از هر اقدامی این کارت را اخذ کنند. به صورت معمول صدور این کارت توسط وزارت صمت و اتاق بازرگانی انجام می شود. البته کارت مذکور از ویژگی های مختلف دیگری برخوردار است. از انواع مختلف این کارت می توان از کارت تجاری، صنعتی، موردی، خدماتی و غیره نام برد. همچنین کارت بازرگانی از جنبه ای دیگر به دو نوع حقیقی و حقوقی تقسیم بندی می شوند. انتخاب حوزه فعالیت نیز یکی دیگر از موارد مهم برای واردات کالا به حساب می آید. به صورت معمول برخی از افراد در یک کشور خاص به فعالیت می پردازند. این افراد معمولا از قوانین واردات و نیز قوانین صادرات کشور مذکور اطلاع دارند.

قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن چه تاثیری برای واردات و صادرات دارد؟
قانون امور گمرکی از مهمترین قوانین صادرات کالا به حساب می آید. در این قانون مهمترین نکات عملیاتی در خصوص امور گمرکی و ترخیص کالاهای مختلف شرح داده شده است. برای افراد حوزه تجارت مطالعه این قوانین صادراتی اهمیت زیادی دارد. این قوانین به موارد مهمی اشاره دارد. این موارد شامل تخلفات، قاچاق، انبارها، سردخانه های گمرک، وظایف سازمان گمرک، هزینه های انجام خدمات گمرک و غیره هستند. همچنین باید آیین نامه اجرایی قوانین واردات و صادرات را به طور دقیق باید مطالعه کنید. این آیین نامه نحوه اجرای قانون را نشان می دهد. به صورت این نوع آیین نامه ها به تصویب مجلس می رسد. مطالعه آن ها به کلیه بازرگانان، صادرکنندگان و وارد کنندگان توصیه می شود.

برگه سبز گمرک و ترخیص کالا جزو چه مراحلی از واردات کالا محسوب می شوند؟
برگه سبز یکی از آخرین مراحل در رعایت قوانین واردات کالا به حساب می آید. به صورت معمول بازرسی از محموله های گمرکی ممکن نیست. همچنین این فرآیند زمان زیادی را از شما می گیرد. با حذف روند بازرسی تخلفات مختلفی توسط افراد مختلف انجام می شود. در واقع خروج ارز نیز به صورت قاچاق صورت می گیرد. به همین دلیل سه مسیر سبز، زرد و قرمز برای ترخیص کالا در نظر گرفته شده است. انتخاب این سه مسیر معمولا توسط کامپیوتر های مختلفی صورت می گیرد. نهایتا همه کارها باید به صدور برگه سبز برای ترخیص کالا ختم گردد. ترخیص کالا نیز جزو آخرین مرحله در واردات کالاهای مختلف محسوب می شود. پس از دریافت سند ترخیص مجوز برای بارگیری صادر می گردد. در این مرحله وارد کننده هزینه بارگیری را به طور کامل پرداخت می کند.

چگونه اظهارنامه واردات کالا را باید تکمیل کرد؟
برای تکمیل اظهارنامه برای واردات کالا باید مراحل مختلفی را انجام دهید. باید مواردی مانند کارت بازرگانی، قبض انبار، بارنامه، ترخیصیه، گواهی مبدا، فاکتور نهایی و غیره صورت گیرد. بعد از اخذ کارت بازرگانی باید قبض انبار تحویل گرفته شود. به صورت معمول بعد از رسیدن کالا به گمرک، شرکت باربری آن را به انبار تحویل می دهد. در ازای آن برگه ای به اسم قبض انبار صادر می شود. بعد از تسویه با شرکت باربری باید برگه ای به اسم ترخیصیه را دریافت کنید. در واقع از نظر گمرک با این برگه ترخیص کالاها بلامانع است. گواهی مبدا نیز اسم کشور سازنده را نشان می دهد. فاکتور نهایی به همراه با اسناد حمل برای خریدار مورد نظر ارسال می گردد. بعد از آن باید شیوه تامین ارز را به طور کامل مشخص کنید. بعد از آن لیستی به اسم عدل بندی وجود دارد. در این لیست مواردی از قبیل وزن محصول، اندازه محصول و تعداد بسته ها را باید تکمیل کرد.

جمع بندی

برای وارد کنندگان کالاها قوانین واردات از اهمیت زیادی برخوردار است. قوانین صادرات برای افراد مختلفی مانند تجار و شرکت های بازرگانی از اهمیت زیادی دارد. قانون امور گمرکی از مهمترین قوانین صادرات کالا به حساب می آید. به صورت معمول در این قانون مهمترین نکات عملیاتی در خصوص امور گمرکی و ترخیص کالا تشریح گردیده است. برای تکمیل اظهارنامه وارداتی نیز باید مراحل مختلفی را انجام دهید. این مراحل از قبیل قبض انبار، بارنامه، ترخیصیه، فاکتور نهایی و غیره است. امروزه شرکت های مختلفی در زمینه واردات و صادرات کالا خدمات مختلفی را ارائه می دهند. راد کامرشیال گروپ یکی از بهترین شرکت های در این زمینه محسوب می شود. این شرکت خدمات مختلفی را در این زمینه ارائه می دهد. می توان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به نشانی اینترنتی radcommercialgroup.com مراجعه کرد.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها