کارشناس مسائل شهری در گفت‌وگو با خبر فوری تشریح کرد:

لزوم خیز خدمات شهری در اهواز/ توسعه پایدار به شرط حذف تبعیض

حسین زیدوندی، کارشناس مسائل شهری با تأکید بر لزوم اجرای صحیح مدیریت شهری و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اظهار کرد: مدیریت شهری کلانشهر اهواز توزیع متناسب خدمات شهری و رفاهی را وظیفه خود بداند.

لزوم خیز خدمات شهری در اهواز/ توسعه پایدار به شرط حذف تبعیض

زیدوندی در گفتگو با خبر فوری افزود: مناطقی از جمله نهضت آباد و کوی انقلاب کلانشهر اهواز با قدمتی بیش از صد سال همچنان از ابتدایی ترین امکانات رفاهی، تفریحی وخدمات شهری محرومند.

وی تصریح کرد: مدیران شهری برنامه مدونی برای مناطق مذکور اجرا نکرده اند و به نظر می رسد برخی از ناهنجاری ها از تبعیض نشأت می‌گیرد.

این کارشناس مسائل شهری با بیان اینکه اهواز یک کلانشهر است و فقط به دو منطقه ختم نمی شود، گفت: یک کلانشهر زمانی می تواند در جهت پایداری قرار گیرد که بتواند راهکارهایی مشخص در تأمین نیازهای خدماتی ساکنان ارائه دهد.

وی به ضعف موجود در جهت ارایه خدمات به شهروندان اشاره کرد و بیان داشت: به علت نگرش بخشی، ضعف ساختاری مدیریت شهری و فقدان مشارکت مردمی، سازمان‌های خدمات رسان شهری نتوانستند به صورت کارا به توزیع فضایی عادلانه خدمات بپردازند.

زیدوندی ادامه داد: توزیع فضایی نامناسب خدمات شهری در مناطق هشت گانه شهر اهواز و اختلاف در سطح برخورداری یکی از مهمترین عوامل ناپایداری توسعه می باشد.

وی گفت: حتی اگر خدماتی که ارایه می شود بیش از نیاز واقعی باشد و یا با سرانه استاندارد برابر شود باز هم نمی توان گفت که جوابگوی نیاز همه ساکنان شهر خواهد بود.

این کارشناس مسائل شهری با تاکید بر اینکه شهرداری موظف به بالابردن سطح برخورداری مناطق کم برخوردار است، عنوان کرد: در کنار این خدماتی که ارائه می شود باید این امر مهم مورد توجه ویژه قرار بگیرد که خدمات به چه شکلی توزیع شده‌اند و پراکندگی فضایی آنها از چه الگویی پیروی می کند در این صورت می توان از شهری پایدار یاد کرد.

منبع: خبر فوری

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها