اجرایی ۶ طرح گردشگری در مشگین شهر

 رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر گفت: در سال گذشته عملیات ۶ طرح در بخش گردشگری شهرستان با بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری آغاز شده و هم اکنون در حال اجراست.

اجرایی ۶ طرح گردشگری در مشگین شهر

ایمانعلی ایمانی افزود: پارسال بیش از ۵۰ درخواست طرح گردشگری در این شهرستان بررسی شده و با تشکیل پرونده امورات سرمایه‌گذاری در قالب تسهیلات روستایی و فراگیر انجام شده است.

وی از تشکیل ۴۰ فقره پرونده متقاضیان موافقت اصولی طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و امور مربوط به بازدید و طرح در کمیته سرمایه‌گذاری استان، برگزاری ۱۰ مورد جلسه بررسی مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری در شهرستان، ثبت اشتغال ۱۵۰ نفر در سامانه رصد اشتغال استان و تشکیل ۱۰ فقره پرونده مجوز اقامتگاه بوم‌گردی در مشگین شهر خبر داد.

او بیان کرد: اخذ تسهیلات دوران کرونایی تمامی تاسیسات گردشگری شهرستان، ثبت اطلاعات و آمار تاسیسات گردشگری شهرستان در سامانه جانا به تعداد ۱۳ مورد و امهال هزینه‌های مالیاتی، آب، برق، گاز و تمدید مهلت پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی قبلی دریافت شده سال ۹۹ تاسیسات گردشگری نیز انجام شده است.

ایمانی برگزاری جلسات متعدد با فعالان گردشگری، بهره‌برداران تاسیسات و اصحاب رسانه در خصوص توسعه گردشگری شهرستان، ساماندهی امورات و نظارت بر عملکرد و خدمات ۴۰ مورد از تاسیسات گردشگری و سرمایه‌گذاری، تعریف و تدوین مسیرهای جدید گردشگری با هدف توانمندسازی جوامع محلی( جاده سبز) در نقاط مختلف شهرستان و بازدید و نظارت از تاسیسات گردشگری به تعداد بیش از ۸۰۰ مورد را از دیگر اقدامات در این حوزه عنوان کرد.

به گفته وی ، پارسال ۱۰ بازی بومی و محلی برای ثبت در فهرست آثار ملی مستند نگاری شده و نمایشگاه فرش دستباف و صنایع‌دستی روستایی و عشایریو نیز نمایشگاه عکس با هدف معرفی قابلیت‌های طبیعی تاریخی و فرهنگی شهرستان نیز برپا شد.

مشگین شهر در شمال غرب اردبیل واقع است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها