پکن: رفع کامل تمامی تحریم‌های ایران، کلید موفقیت مذاکرات وین است

نماینده چین در سازمان‌های بین‌المللی با تاکید بر لزوم برداشته‌شدن کامل تمامی تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: مذاکرات در وین وارد مرحله جدیدی شده است.

پکن: رفع کامل تمامی تحریم‌های ایران، کلید موفقیت مذاکرات وین است

«وانگ کان» نماینده پکن در نشست کمیسیون مشترک برجام، خواستار رفع کامل تمام تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

وانگ عصر سه‌شنبه بعد از پایان دور جدید گفت‌وگوهای نشست کمیسیون مشترک برجام در وین گفت رفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران، کلید موفقیت مذاکرات کنونی برای احیای توافق هسته‌ای است.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا»، وی ضمن «مفید و سودمند» توصیف کردن مذاکرات در روزهای اخیر، از ورود این گفت‌وگوها به مرحله جدیدی خبر داد.

وانگ تصریح کرد که چین از گفت‌وگوهای فشرده کمیسیون مشترک برجام در دو کارگروه، برای تهیه پیش‌نویس متن‌هایی از مقدمات از سر گیری پایبندی آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای استقبال می‌کند.

بر اساس این گزارش، نماینده پکن در وین توضیح داد، تمامی طرف‌ها اکنون درک واضح‌تری از چهارچوب و مؤلفه‌های آن مقدمات مذکور به‌دست آورده‌اند و این اقدامات پایه‌ای محکم برای مرحله بعد گفت‌وگوهای کمیسیون مشترک برجام ایجاد کرد.

به نوشته شینهوا، وی همچنین افزود که چین از شروع مجدد هرچه سریعتر اجرای برجام توسط آمریکا و ایران استقبال کرده و آماده است تا دست در دست با دیگر طرف‌های مرتبط برای ارتقای گفت‌وگوها درخصوص متن‌های ماهوی، با هدف رسیدن به نتایج قابل قبول برای تمامی طرف‌ها، همکاری کند.

نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر سه‌شنبه در «گرندهتل» وین برگزار و قرار شد گفت‌وگوها در هفته آینده ادامه یابد. در این نشست، رؤسای هیات‌های مذاکره‌کننده کشورهای طرف ‌برجام به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوهای فنی و پیش‌نویس‌های اولیه متون و نحوه تداوم گفت‌وگوها پرداختند.

در نشست دیروز کمیسیون مشترک، «سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی ضمن تأکید مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی شود، روند کنونی گفت‌وگوها را به رغم دشواری‌ها و چالش‌های موجود رو به جلو ارزیابی کرد.‌

اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای گفت: «کمیسیون مشترک تصمیم گرفته تا گروه کارشناسی سومی ایجاد کند تا شروع به بررسی توالی احتمالی اقدامات مربوطه کند».

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها