مسکو خشونت علیه معترضان میانمار را به شدت محکوم کرد

وزارت خارجه روسیه به شدت خشونت علیه شرکت‌کنندگان در اعتراضات مسالمت‌آمیز میانمار را محکوم و همه طرف‌ها را به گفتگو و جلوگیری از دخالت در امور این کشور دعوت کرد.

مسکو خشونت علیه معترضان میانمار را به شدت محکوم کرد

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، رئیس بخش سازمان‌های بین‌المللی وزارت خارجه روسیه اظهار کرد: شورای امنیت سازمان ملل تحولات میانمار را از نزدیک دنبال می‌کند و موضعگیری این شورا در بیانیه‌ای که در تاریخ ۱۰ مارس سال جاری میلادی از سوی رئیس شورا منتشر شد، به وضوح اعلام شده است. این بیانیه به شدت خشونت علیه تظاهرکنندگان صلح‌جو را محکوم کرده و بر لزوم حفاظت از موسسه‌های دموکرات تاکید کرده و خواستار گفتگوی مسالمت‌آمیز و آشتی مطابق با خواست و منافع مردم میانمار است و البته روسیه نیز کاملا با این موضعگیری میانه موافق است.

این مسؤول روس در ادامه گفت: مسکو اطمینان دارد که شورای امنیت باید برای جلوگیری از تنش بیشتر به اصرار خود برای انجام گفتگویی میان همه طرف‌های مربوطه در میانمار ادامه دهد.

او تاکید کرد: در راستای این هدف ما خواستار مشارکت گسترده‌تر هستیم و در این رابطه توجه ما معطوف طرحی برای برگزاری یک نشست استثنایی جهت تبادل نظر درباره شرایط میانمار است که مورد بررسی جدی اعضای انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) قرار گرفت و ما منتظر نتایج این همایش خواهیم ماند.

مدیر مرکز سازمان‌های بین‌المللی وزارت خارجه روسیه افزود: شرط لازم برای تلاش‌های انجام شده این است که آنها باید به اصل عدم دخالت در امور داخلی یک کشور دارای حاکمیت همواره مستمر باشند.

وی در پایان نیز گفت: حل مشکلاتی که در کشورها به وجود می‌آیند باید توسط خود ملت‌ها پیدا شوند و نقش جامعه جهانی در این زمینه تنها کمک به آنها است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها