قیمت واکسن کرونا برای ایرانی ها چقدر است؟

روحانی با اشاره به تخلف‌های صورت گرفته در حوزه تزریق واکسن توسط برخی از مسئولان گفت: اگر کسی در استفاده از این واکسن برخلاف مقرراتی که در ستاد ملی کرونا تصویب شده، خلاف کند، باید اشد مجازات شود.

قیمت واکسن کرونا برای ایرانی ها چقدر است؟

حجت الاسلام و السملمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای پرداخت هزینه واکسن‌های خریداری شده و موانع موجود بر سر این کار گفت: نمی‌دانید چه فراز و نشیبی را ما طی کردیم تا بتوانیم این پول را تامین و پرداخت کنیم و زمانی که پول را پرداخت کردیم کواکس قاضی عادل شد و نوبت ما را عقب انداخت و گفت که شما دورتر پول پرداخت کرده‌اید. شما که می‌دانستید ما به دلیل تحریم توانستیم پول را به موقع پرداخت کنیم و آنها مانع پرداخت به موقع پول شده‌اند اما در عین حال پرداخت واکسن ما را به تاخیر انداختند. این نکته نیز باید مد نظر مردم ما باشد که در برخی موارد ما با مشکل تحریم و مسائل آن روبرو بودیم.

وی افزود: با همه مشکلات برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده و واکسنی که وارد شده تقریباً کادر درمان را پوشش داده است. در مرحله بعد به سراغ کسانی می‌رویم که سن‌شان بالاست و یا آنهایی که بیماری زمینه‌ای دارند. این افراد حدود ۶ الی ۷ میلیون نفر می‌شوند، این دوره که تمام شود یک امنیت خوبی در کشور ایجاد خواهد شد، زیرا در کشور ما ۷۰ درصد از فوتی‌ها از سن ۶۰ به بالا هستند و تعداد افرادی که زیر ۶۰ سال فوت می‌کنند کم است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما بر اساس سند ملی واکسن، که پیش از این تهیه شده، پیش خواهیم رفت گفت: شرایط ما در ماه اردیبهشت و خرداد بهتر خواهد بود و ان‌شاءالله واکسن بیشتری وارد کشور می‌شود. در حوزه تولید واکسن داخلی نیز تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا واکسن‌های داخلی هرچه سریع‌تر بتوانند به ثمر برسند و امیدواریم در تابستان شاهد نهایی شدن واکسن داخلی خودمان باشیم و واکسن داخلی ما وارد بازار شود. البته کارهای مشترکی نیز با روسیه و کوبا هم وجود دارد که داریم آنها را پیش می‌بریم.

روحانی با اشاره به تخلف‌های صورت گرفته در حوزه تزریق واکسن توسط برخی از مسئولان گفت: اگر کسی در استفاده از این واکسن برخلاف مقرراتی که در ستاد ملی کرونا تصویب شده، خلاف کند، باید اشد مجازات شود. متاسفانه دو سه مورد به ما گزارش شد و دیدیم که این گزارش‌ها درست است و چند نفر در شهرداری فلان شهر و چند نفر از شورای شهر جای دیگر تخلف کرده و از واکسن استفاده کردند که با این افراد باید با اشد برخورد رفتار کرد. پرونده این افراد باید تکمیل و به قوه قضاییه ارجاع داده شود.

وی تاکید کرد: واکسن باید بر اساس طرح تعیین شده در ستاد ملی کرونا تزریق شود البته این واکسن برای کل ملت ایران به صورت رایگان خواهد بود و ما روز گذشته در ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفتیم بانک مرکزی علیرغم همه فشارها ۱۰۰ میلیون دلار ویژه خرید واکسن کنار بگذارد.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    کل ایران را اگر بخواین واکس بزنید ۱۶۰ ملیون دوز نیاز دارید با واکسن ۲۵۰ هزار تومن نمیشود یکی از اختلاسهایی که میفرمیید کش ندهید موضوع را نمیوشد پول ساخت یک تاسیسات و مسکن سازی در روسیه چرا واکسن مناسب وارد نمیکنید و رایگان هم توزیع نمیکیند ؟

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام خدا ی به خاطر شهدا که همه چیز را رها کردند جان خود را فدای شما کردن خجالت بکشید شما را به خدا نگذارید حرمت شکنی بشود

  • کاربر ناشناس
    0

    تحریما کی باعث شد شما اخوندای اشغال

  • جمعه
    0

    شماها از همان اول شیوع کرونا در خصوص خرید واکسن خارجی تصمیم درستی نگرفتید و یکسال و اندی به مردم دروغ گفتید و طبق روال گذشته به گفتار درمانی روی آوردید.و حتی یک نیم نگاهی به وضعیت واکسیناسیون کشورهای همجوار نکردید که چقدر از کشور ما سبقت گرفته اند.همه ملت ایران متوجه بی اثری تحریم بر دارو و غذا واقف هستند.دیگر حنای شماها نزد ملت رنگی ندارد.

  • احمد
    0

    بسیار فکر عاقلانه ای کردید که اشد مجازات را برای متخلفان واکسن تعیین کردید ولی حرفی از دولتمردان و مدیرانی که دستشان تو جیب مردم هست و باعث ویرانی خانه و زندگی مردم در بازار سرمایه شد نزدید البته دوست ندارید بزنید چون تا بوده دسته چاقو با تیغش بریده نشده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها