سالیوان: نمى خواهم در تلويزيون مذاكره كنم

پاسخ ساليوان به پرسش امانپور كه جزييات توافق در وين را جويا شد:نمى خواهم در تلويزيون مذاكره كنم.

سالیوان: نمى خواهم در تلويزيون مذاكره كنم

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت وگو با شبکه سی.ان.ان به سوالاتی پیرامون روند مذاکرات ایران و 1+4 در وین و اینکه چه کسی گام اول را برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برمی دارد، پاسخ داد.

وی درباره روند کنونی مذاکرات گفت: مذاکره‌کنندگان به تازگی دور دیگری از گفت‌وگوها را به پایان رسانده اند. این رایزنی ها به صورت غیر مستقیم انجام می‌شود و این یعنی، ایالات متحده و ایران مقابل هم بر سر میز (مذاکره) نمی‌نشینند. شرکای ما، قدرت‌های جهانی با ایرانی‌ها دور میز می‌نشینند و درباره هر دو موضوع اعمال محدودیت‌های هسته‌ای و همچنین رفع تحریم‌هایی که پس از آن انجام خواهد شد، صحبت می‌کنند. آنها سپس به اتاق دیگر می‌روند و با مذاکره‌کنندگان آمریکایی حرف می‌زنند و این همچنان ادامه دارد.

سالیوان ادامه داد: ما به پیشرفت هایی دست یافته ایم اما هنوز مسیر زیادی برای طی شدن، وجود دارد. در نهایت ایالات متحده متعهد است که برجام، توافق هسته ای با ایران بر مبنای "پایبندی در برابر پایبندی"، همان طور که از ابتدای آغاز به کار این دولت گفته ایم، بازگردد.

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که منظور او از "پایبندی در برابر پایبندی" چیست؟ تصریح کرد: در اینجا واقعا دو موضوع مطرح است؛ موضوع اول که کلی و اساسی است، این است که چه تحریم‌هایی باید برداشته شود و ایران نیز چه محدودیت‌های هسته‌ای را خواهد پذیرفت، به ویژه باتوجه به این که آنها بسیار از پایبندی (به برجام) فاصله گرفته اند. مسئله دوم، ترتیب این اقدامات است. ما در حال حاضر روی دو موضوع اساسی تمرکز کرده‌ایم و (سپس) به سمت چگونگی توالی این اقدامات خواهیم رفت اما من در تلویزیون درباره آن مذاکره نخواهم کرد.

جیک سالیوان همچنین گفت: فقط این را می‌گویم که ایالات متحده قرار نیست هیچ اقدامی در اینجا انجام دهد مگر آنکه اطمینان یابیم ایران کاملا برای بازگردان برنامه هسته‌ای خود به محدودیت‌های زمان توافق هسته‌ای آمادگی داشته باشد.

منبع: خبرآنلاین

70

حجم ویدیو: 42.09M | مدت زمان ویدیو: 00:02:19 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها