بی‌نتیجه ماندن تلاش هکرها در نفوذ به وبگاه یکی از نهادهای دولتی

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: نفوذ هکرها به وبگاه یکی از نهادهای دولتی با اقدام تخصصی و به موقع کارشناسان پلیس فتا بی‌نتیجه ماند.

بی‌نتیجه ماندن تلاش هکرها در نفوذ به وبگاه یکی از نهادهای دولتی

احسان آنقی گفت: کارشناسان پلیس فتا در اقداماتی تخصصی از برنامه ریزی هکرها برای نفوذ به سایت یکی از نهادهای دولتی با آی پی آدرس کشوری خارجی مطلع شدند.

وی افزود: در برآوردهای تخصصی انجام شده، مشکلات ساختاری این وب سایت شناسایی و از نفوذ هکرها و احتمال خرابکاری‌های احتمالی خودداری شد.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی تصریح کرد: در ادامه رسیدگی به این موضوع، دست اندرکاران این وب سایت به پلیس فتا استان دعوت شدند و در خصوص رعایت نکات پیشگیرانه در بروز هک و نفوذ به این وب سایت مورد آموزش قرار گرفتند.

آنقی بیان کرد: متأسفانه آموزش هک و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات دیگر افراد در اینترنت بسیار دیده می‌شود که باید به انتشاردهندگان این قبیل جزوه و مطالب آموزشی هشدار داد که این اقدام آن‌ها جرم بوده و فرد مرتکب به حبس و جزای نقدی محکوم خواهد شد.

وی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا استان آمادگی لازم به منظور کمک به مشاغل و ارگان‌ها برای جلوگیری از نفوذهای احتمالی و از دست دادن اطلاعات در برابر حملات هکرها را داشته و با توجه به رویکرد این پلیس که پیشگیری را مقدم بر طرح شکایت و رسیدگی‌های قضائی می‌داند خدمات مشاوره‌ای را ارائه خواهد کرد.

منبع: مهر

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها