یک سایت اصولگرا نوشت

رویارویی علنی احمدی نژاد با مراجع تقلید و روحانیت/ پالیزدار دست به افشاگری زد

دستور احمدی‌نژاد برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها با واکنش مراجع عظام روبه‌رو می‌شود. اما علی‌رغم مخالفت مراجع عظام، احمدی‌نژاد تا دو هفته بر این دستور خود اصرار ورزید.

رویارویی علنی احمدی نژاد با مراجع تقلید و روحانیت/ پالیزدار دست به افشاگری زد

شناخت‌نامه احمدی‌نژاد، پژوهشی است که به رفتارهای احمدی‌نژاد در عرصه سیاسی و اجرایی می‌پردازد، این پژوهش به نقاط عطف رئیس دولت نهم و دهم می‌پردازد و به دنبال پاسخ به این سؤال است که آیا احمدی‌نژاد تغییر کرده است؟

بسیاری از حوزویان، مراجع و به‌ویژه طلاب جوان در سال ۱۳۸۴ فکر می‌کردند با آمدن احمدی‌نژاد پیوند و تعاملی محکم با حوزه‌ها و آرمان دولت دینی محقق خواهد شد، اما این باور زیاد دوام نیاورد. احمدی‌نژاد نه‌تنها در تصمیمات و اقدامات خود نشان داد که با مراجع فاصله‌ی فکری دارد بلکه تیم احمدی‌نژاد به تخریب مراجع و علما نیز پرداختند. به‌طوری‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی در شهریورماه ۱۳۸۸ در دیدار با هیئت دولت فرمودند: «نصیحت علمای دینی را قدر بدانید، مغتنم بشمارید. گاهی علمای دین، بزرگان دین، مراجع حتّی، نصایحی می‌کنند، درباره‌ی مسائلی توصیه‌هایی می‌کنند؛ این را مغتنم بشمرید؛ این‌ها را حمل بر محبت و علاقه‌مندی بکنید. ما می‌دانیم، آقایان، بزرگان علمائی که هستند... یک‌وقت توصیه‌ای می‌کنند، از روی علاقه‌مندی است، از روی دلسوزی است؛ این‌ها را خیلی باید قدر دانست.»

احمدی‌نژاد نامه‌ی ورود زنان به ورزشگاه آزادی را اردیبهشت سال ۱۳۸۵ به محمد علی‌آبادی رئیس وقت سازمان تربیت‌بدنی می‌زند. این دستور احمدی‌نژاد برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها، تیتر نخست برخی از روزنامه‌های ایران می‌شود. اما این دستور با واکنش مراجع عظام روبه‌رو می‌شود. اما علی‌رغم مخالفت مراجع عظام همچون آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله فاضل لنکرانی با این امر، احمدی‌نژاد تا دو هفته بر این دستور خود پافشاری می‌نماید.

چند روز بعدازاین اعتراضات، محمود احمدی‌نژاد در سفر استانی به استان زنجان به این واکنش‌ها چنین پاسخ می‌دهد: «بعضی افکارهاست که به نظر من مال اسلام نیست. تعصباتی است که داشته‌ایم دیگر. در صدر اسلام هم کسانی که پیامبر هدایتشان می‌کرد آن‌قدر متعصب بودند که دخترها را به قتل می‌رساندند. نمی‌خواهم الان بگویم که تعصبات ما از آن موقع است. ولی بعضی از آن‌ها از آنجا نیز هست. مثالش این است، من عذر می‌خواهم از ساحت مقدس خواهران. هر جا که بحث فساد اخلاقی می‌شود زود همه می‌گویند خانم‌ها. چرا این‌طور است؟ مگر مردها مشکل ندارند؟ همه، پسر پیغمبرند؟ این‌طوری که نیست. فساد، فساد است دیگر. مرد و زن دارد؟ ندارد. انحراف اخلاقی مرد و زن دارد؟ بعضی‌ها توی ذهنشان این است که ریشه مفاسد زنان هستند. کلاً توی ذهنشان این است. این‌طوری نیست.» او در ادامه با صراحت بیشتری با تفکیک زن و مرد مخالفت می‌کند: «من فکر می‌کنم هر نوع تفکیکی که یک نوع جدایی قطعی را برساند، حتماً به بانوان آسیب خواهد زد. من معتقدم که زن و مرد یک حقیقت‌اند، انسان‌اند.» مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور، جواد شمقدری نیز یک گام جلوتر از محمود احمدی‌نژاد می‌رود و با انتقاد از روحانیون حوزه علمیه قم آن‌ها را به اظهارنظر غیرکارشناسی و بدون تحقیق متهم می‌کند. اما نهایتاً فشارها بر دولت زیاد می‌شود و احمدی‌نژاد از این مسئله کوتاه می‌آیند.

یار نزدیک احمدی‌نژاد؛ یعنی اسفندیار رحیم مشایی اظهارات متعددی داشت که نارضایتی علمای دین را به همراه داشته است. اظهارات او در خصوص اسلام منهای روحانیت، دخالت در امور دینی و فتاوی و ارائه قرائت جدیدی از اسلام و امام زمان، پایان دوره اسلام‌گرایی، تأکید بر ایران باستان و ایران گرایی در عوض اسلام‌گرایی و اظهار دوستی با مردم اسرائیل و همچنین برخی اقدامات ایشان مانند حضور در مجلس رقص، حمل قرآن با دف در یک جلسه زیر نظر ایشان، سبب شد تا مراجع نسبت به او حساسیت داشته باشند. اما احمدی‌نژاد نه‌تنها از مواضع مشایی اعلام برائت نکرد بلکه به‌طور ضمنی و صریح آن‌ها را تأیید و تکرار کرد.

به‌عنوان نمونه مشایی ۱۴ مردادماه ۱۳۸۹ در مراسم اختتامیه همایش ایرانیان خارج کشور مکتب ایرانی را مطرح کرده بود «دریافت ناب از حقیقت ایمان و حقیقت توحید و حقیقت اسلام، مکتب ایران است. باید ازاین‌پس ما مکتب ایران را به دنیا معرفی کنیم... من باور دارم که واژه ایران ذکر است.» اما ۴۸ ساعت از انتقادات مراجع و علما نگذشته بود که احمدی‌نژاد به دفاع از مشایی پرداخت. احمدی‌نژاد در نخستین فرصت که اتفاقاً در سالن اجلاس سران- همان‌جایی که اسفندیار رحیم مشایی سخنرانی جنجالی‌اش را ایراد کرده بود- دست داد غنیمت شمرد و دو روز بعدازآنکه اظهارات مشایی درباره «مکتب ایران» دردسرساز شد این عبارت را اندکی پس‌وپیش و تأکید کرد: «ایران یک مکتب است».

اما اقدامات احمدی‌نژاد و حلقه‌ی انحرافی محدود به مخالفت با مراجع و علما نبود بلکه اقدام به تخریب آن‌ها نیز کردند. عباس پالیزدار چهره ناشناخته‌ای در عرصه سیاست ایران بود که در سال ۸۷ با انتشار دو سخنرانی از او (در ۱۴ اردیبهشت در دانشگاه بوعلی همدان و هفتم خرداد در دانشکده حقوق دانشگاه شیراز) روی وبسایت‌های خبری به یک‌باره به چهره‌ای جنجالی و خبرساز تبدیل شد. پالیزدار اتهامات اثبات نشده‌ای را علیه بسیاری از شخصیت‌ها و علما شناخته‌شده کشور با ذکر نام به «فساد اقتصادی»، «رانت‌خواری» و در برخی موارد به «فساد اخلاقی» متهم کرد که شکایت‌های بسیاری را به دنبال داشت.

پالیزدار به دلیل افشای اتهامات اثبات نشده به همراه بیش از ۱۰ نفر دستگیر می‌شوند. هیئت قضایی پس از چند جلسه رسیدگی به اتهام‌های متهمان، به استناد دلایل و مستندات پرونده ۹ تن از آنان را مجرم شناخته و رای به محکومیتشان داد. عباس پالیزدار در مجموع ۱۰ سال به زندان محکوم می‌شود. که نهایتاً با تخفیف، محکومیت وی از ۱۰ سال، به شش سال کاهش یافت.

پس از گذشت سه سال از ماجرا و تحمل بیش از یک سال و نیم زندان، پالیزدار افشا می‌کند که از سوی جریان انحرافی احمدی‌نژاد مورد سوءاستفاده قرار گرفته و این جریان تا جایی از او حمایت کرده که به هدف‌های تبلیغاتی خود برسد. وی نهایتاً پس از آزادی از زندان در گفت‌وگویی به افشاگری درباره عوامل پشت پرده تهییج وی برای سخنرانی‌هایش از طرف تیم احمدی‌نژاد پرداخت.

منبع: مشرق

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 57
  • علی
    0

    حالا نفهمیدیم این مطلب علیه احمدی نژاد هست یا به نفع احمدی نژاد ولی فکر می کنم لااقل دو سه میلیون رای به سودش جمع کرد.

    نظرات شما -
    • ..
      0

      احمدی نژاد جز رای بیسوادا ومعتاد هیچ جای دیگر رای ندارد آدمای که رایشان به عنوان تومان می فروشند حالا دم انتخابات می بینی چطوری البته. منظور از معتاد چند وبیسواد قشر ضعیف نیست برعکس ادماهای بسیار شریفی در قشر محروم هستند که هیچکس نمی تواند رایشان را بخرد و هیچوقت طرفدار احمدی نژاد هم نبودند منظورم بیسودا ومعتاداست خوب واقعیته

  • گل آقا
    0

    ایول احمدی جهان اولی فکر میکنه

    نظرات شما -
    • ..
      0

      آره با پرورش خاوری وبابک زنحانی حسن رعیت اصل جها ن اولی بود .از طرفداری بیسوادش کاملا معلومه

  • امیر
    0

    قابل توجه کاخ نشینان معبد امون،لاریجانیها،سلیمی نمین،خبرفوری،مهاجریها،قالیبافیها،اصلاح طلبان وطن فروش،هرچقدر امیر مستضعفان را تخریب کنید بیشتر به سوی امیر مستضعفان ویاور رهبری عزیزم سید علی ،دکتر احمدی نژادکشیده میشویم.

  • نادر
    0

    اگه برنامه اش بستن در حوزه ها و بیرون کردن همه علما باشه من بهش رأی میدم. حوزه ها عامل بدبختی ایران هستند.

    نظرات شما -
    • حمید
      0

      یعنی روزی که این مهم اتفاق بیفته معلومه ایران گلستان میشه

  • رضا
    0

    درودی احمدی نژاد خوش فکر

    نظرات شما -
    • .
      0

      بله فقط احمدی نژاد می توانست خاوری ودهها دزد دیگر را پرورش دهد

  • کاربر ناشناس
    0

    بدبخت خانمهای ایران هرکه میخوادبجایی برسه ازوجودو..... ایشان مایه میزاره اوووووون رییس جمهورهم وقتی ازآزادی خانمها گفت خانمها نبودن که اونوبارای خودبالا کشیدن یک سری جوان وپیر مردطرفدارسوء استفاده جنسی وبصری وسمعی ازخانمها بودندرای بهش دادندوکثرت رای هم بنام خانمها رقم زدن نخیراتفاقی اکثرخانمها مخالف بدحجابی واخطلات اجتماعی بامردن مخالف رفتن بی قاعده اسلام به استادیومها

  • ناشناس
    0

    مراجع تقلید مگر وظیفه ای به جز جمع کردن خمس و زکات مردم زحمتکش و در بانکها سپرده کردن کار مثبتی برای مردم زجر کشیده انجام میدهند خدماتی که احمدی نژاد به مردم متوسط وضعیف جامعه کرد در تاریخ این مرز و بوم ماندگار خواهد شد .

    نظرات شما -
    • اشنا
      0

      ناشناس گل گفتی مراجع مفتخورهستن کارهای مموتی مانده گاراست خدا بفریادت برسه احمقی که با کاربرناشناس چرندیات بلغور کردی

  • متفاوت
    0

    حالا فهمیدیدخط قرمز و قطب اصلی مشکل ایران وامریکا چیه؟فقط وفقط مراجع.بقیه طبل توخالی.

  • یکی از مردم
    0

    بازاریابی صندوقهای رای...فقط همین...هیچکدوم بدون اجازه بالاسریهای نظام کاری نمیتونن بکنن...حرف بدون عمل به درد این مردم نمیخوره

  • حسین
    0

    الان دارید به ضرر احمدینژاد صحبت میکنید یا به نفعش.این داستان برای ۱۴سال پیش است

  • ناشناس
    0

    اگه جلو خرافات ایستاد من هم بهش رای میدم

    نظرات شما -
    • د
      0

      جلوی خرافات با جادوگر رمالشا وایستادن کلی جادوگر دور خودش جمع کرده بود

  • کمانگیر
    0

    میدونید چه کسی زبان پارسی رو ممنوع اعلام کرد؟ چه کسی هرنام و نشانی از فلسفه نور و ایران را محکوم به مرگ میدونست؟ حجاج بن یوسف ثقفی که شرم و نفرین یزدان پاک بر او باد. حالا خودتون مقایسه کنید.

  • ناشناس
    0

    هرچه بیشتر تخریبش کنید بیشتر متوجه انتخاب درست خود می شویم حالا حی تخریب ش کنید تا بیشتر محبوب شود ومشخصأ چیزی از بزرگی آقای دکتر احمدی نژاد کم نمیشود ،خدا به همراهت به کوروخار شود دشمنانش

  • مومنی
    0

    احمدی نژاد باید خودش را حتما به یک روان شناس نشون دهد چونکه بغض انتخابات منحرف ش کرده و اراجیف زیاد میگه ! شیطان در وجود احمدی نژاد رسوخ کرده و خدا کمکش کند بسوی خدا برگردد و عاقبت بخیر شود چونکه حیف است خدمات خوبی داشته و خدا کمکش کند از خر شیطان پایین بیاد و بعنوان یک استاد دانشگاه خدمت کند.

  • ممد
    0

    محمود حرف حسابت چیه؟!

  • م
    0

    احمدی نژاد هم اقتصاد را ویران و الکی به اسرائیل گیر داد.ولی خبر فوری با این نقبی که به گذشته زدی احمدی نژاد را داری عزیز دردانه می کنی.چون حرف او در موضوعات فرهنگی حرف ۹۰ درصد مردم ایران است.اتفاقا خیلی از مواضعش شجاعانه و باعث آبروداری برای دولت بی اختیار در ایران شد.روحانی خوب است که هر کس و ناکسی از راه میرسه یه لگدی بهش میزنه و خیک هم نمیزنه چون از جنس خودشون و آخوند است

  • علی
    0

    والله و تلا بدبختی و فلاکت این مملکت بیشتر ان به خاطر احمدی نژاد است نمی دانم مردم کم حافظه شدن یا خودشو را به بی خیالی زدن . دلار ۱۳۰ تا ۱۶۰ نفت زمان احمدی نژاد چه زیر ساختی برای کشور داشت فقط هر شهری میرفت یک ورزشگاه برای اقایان و یکی برای خواهران . افتضاح کاری های او از دکل نفتی گرفته تا بوحود اوردن بابک زنجانی ها و ضراب ها و ... و نیز هاله نور و ریختن پول در بازار که یک امار داشتن که زمان او فقط بانک ملی بیش از ۷۰ میلیون نفر وام خودرو داده بود یعنی همه ایرانی ها باید یک خودرو داشته باشن . ولی این شدن که فقط نقدینگی در کشور افزایش داد و دراخر بگویید ببینیم یک کار مثبت این ادم هفت خط فقط یک کار مثبت او را مطرح کنید و از او حمایت کنید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      احسنت

  • رضا ی
    0

    واقعا چرا مراجع تقلید از خودشون دفاع نمیکنند وثمرات زحماتی که این همه سال برای مردم کشیدند وبیان نمیکنند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      این مردم هستند که باید این چیز ها رو بفهمن اما فعلا مردم درد معیشت دارن و فرصت ندارن. بذار یه دولت لا ابالی دیگه رو با شعار اقتصاد و گفتگو با دنیا انتخاب کنن تا معیشتشون درست بشه، بعد.

  • جعفر
    0

    کاهنان معبد آمون چقدر بدجنس بودند حضرت یوسف رو خیلی اذیت میکردند!!

  • کاربر ناشناس
    0

    مومنترین آدم ایران احمدی ست اگه پنج تا مثل احمدی داشتیم الان ایران گلستان بود

  • پیری
    0

    احیانا مراجع عظام نظری در خصوص مرغ و گرانیهای افسارگسیخته و سن ازدواج پیر جوانان و دزدی و ربا خواری علنی سیستم بانکی و ... ندارند؟ یه سوال عقل چند انسان جمع بشه تا به عقل یه نفر پیر پاتال میرسه؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اتفاقا دارند. اعلام هم کردند. با جدیت هم جلوی تموم اینها ایستادند. ولی دولت منتخب جنابعالی ها محل نذاشت که نذاشت. در ضمن: بسیار سفر باید تا پخته شود خامی. شما هایی که ضدیت با دین رو نشونه روشنفکری میدونین، یه سری به خودتون بزنین.

  • محمد
    0

    این مطلب به نفع احمدینژاد هست نمیدونم نویسنده تعریف در لباس تخریب میکند یا این همین قدر از جامعه دور است ؟

  • تحلیلگر مردمی
    0

    درپاسخ به این گزیده انتقادی باید گفت که مردم باید خاطرشان باشد که دردوره محدودتبلیغات انتخاباتی احمدی نژاد شایع کرده بودند که این نامزد درصدد هست درصورت بیرون آمدن ازصندوق انتخاباتی تلاش کند درپیاده روها ودانشگاها حائلی را ترتیب دهد که مردان وزنان را ازهم تفکیک کند اما چه شد که بعداز بیرون آمدن ازصندوق خلاف آن صورت گرفت وبعبارت بعضی منتقدین نصیحت مراجع را رعایت نکردندمن اعتقادم اینست که احمدی نژاد خلاف روحانی که فرزند ودامادش ازفرصت پدر وپدرخانمی دامادشان کمال استفاده بردند ازبیت المال شخصا استفاده نکرده اند حال اگر اختلاف نظری وجودداشته باشد اینطورنیست که قابل حل نباشد عده ایی درتلاش اند که وانمود کنند احمدی نژاد ولایت پذیر نیست ولی من میتوانم سوگند یاد کنم که ایشان ولایت را مربوط به امروز نمیداند که خلافش راادعا کند او یک نفر با مذهب شیعه است ونمیتواند دراجرای قانون اساسی فقط به غیراز قانون توجه کند ملاحظه نظر مراجع را بعقیده من دارند وآنچه برایشان دردرجه نخست اهمیت است گرفتن دست کسانی است که بواسطه بعضی دین بدنیا فروشان بزمین خورده اند وبه پایین کشانیدن کسانیست که سالها از خلاء های قانونی استفاده کرده وبا دورزدن قانون اقدام به ثروت اندوزی کرده اند که همیشه همان دین وآئین ومسلکشان آن را نکوهیده است .منافقینی که ما امروزه ازآن یاد میکنیم بسیار وحشتناک تراز منافقینی هستند که درعملیات مرصاد درتنگ حسن آباد کرمانشاه به درک واصل گردیدند .اینها با پیشانیهای سربمهرنهاده وذکرورکوع وسجودبرخلاف مصالح کشور قدم برمیدارند که بعیدهم نیست این همه فشارهای نشات گرفته از تصمیمات اخیرشان که زبانزد عام وخاص است خصوصا دراین چندسال گذشته مردم را بستوه آورده اند اگر دریک مقایسه با روحانی ایشانرا قرار دهیم میتوانیم اینطور نتیجه بگیریم که احمدی نژاد بحداقل ها عمل کرده اند اما روحانی بوعده های داده شده توفیقی حاصل نکرده اند . هرچند ناگفته نماند که این جزیره خریداری شده برای فرار ازخشم مردم توسط چه کسانی انجام شده است .اعتماد عمومی نسبت به اشخاص مطرح نزدمخیله عموم مردم دچارخسارت وفروریختگی ذهنی نسبت به نامزدها شده است هیچ راهی ندارید که ساده زیستی نامزدها ومیزان داراییهای آنان وچگونگی تحصیل آنها وبا کسب کدام مجوز منجر به چنین ثروتهای هنگفتی دربدنه کشور مذهبی بنام ایران شده است .

    نظرات شما -
    • نوید
      0

      برو پی کارت خاوری وبقایی حسن رعیت وهزاران دزد دیگه از کجا پیدایشان شد در دوره احمدی نژاد تنها کسایی که پشتشان خوب بود دزدت ورمال بودند کدامش هستی دزد یا جادوگر واقعیتهنکنه بقایی هستی واز تیمارستان کامنت میزاری اگر بقایی هستی بدان دوستت بزودی میاد کنار دستت

    • کاربر ناشناس
      0

      چقدر مغز کوچیکی داری نوید.

    • تحلیگرمردمی
      0

      نوید ادعای شما نسبت به آنچه بیان کردید را مدنظر قراردادم اما من نه بقایی ونه مشایی هستم وپیش داوری شما نسبت به یک تحلیل بسیاربسیارساده فکرشما را گرفتار خطا کرده است وبه اندازه همین اندک اظهارنظرتان باید عرض کنم که بخشی ازنکات ابرازی شما هم میتواند درگیر خطاهایی شود که معمولا"تبلیغات له ویا علیه یکدیگر درباب شخصیتهای مطرح بیان میشود . اتفاقا من هیچ مناسبتی با این افراد ندارم بلکه تمام حوادث ورویدادها را با سندو مدرک متقن وقابل اتکاء بررسی وسپس اظهارنظر میکنم مهم نیست که چه افرادی دردایره بررسی من قرار میگیرند مهم اینست که برابر آنچه ما بنابوده جامعه را مبتنی برآموزه های دینی وبنابه اعتقادمان که معتقدیم دین اسلام تنها دینی است که کامل ومیتواند به مشکلات جامعه بشری بپردازد تا شاهداینهمه فاصله طبقاتی؛ فقیر وغنی، برخوردارها ونابرخوردارها، ویا بعبارت دیگر نادارها ودارها نباشیم. هردولتی که ازاوان کودکی انقلاب برسرکاربوده است بعیداست که درزیرمجموعه های خودگرفتار تصمیمات نادرست ویا خطاهای عمدی ویا غیرعمدی نشده باشد اصولا " هردولتی که مردم به اواعتماد میکنند وقدرت درکشور را به او می سپارند با گذشت زمان که دراجاره نشینی نهادریاست جمهوری هستند مواجه با افراد نالایق وبعضا" عدم تناسب مهارت وتخصص وتجربه وتعهد والتزام ویا عدم التزام به ارزشهایی که ما بخاطرش تعداد زیادی جوان ازدست داده وهنوز خانواده هایشان درفراق آنان اشک ماتم میریزند هستیم .با خویشتنداری وصبر وبردباری آنهایی که خودرا لایق کرسی ریاست جمهوری میدانند را بدقت زیر نظر بگیرید وآنچه میگویند وآنچه عمل شد را درجامعه آماری بالانس کنید خواهید دید که هیچگاه به بالانسی نرسیده اند. بعداز مرگ ما اداره کشور مطمئن باشید دست بدست خواهد شد وخوشا بحال آن کسانیکه علی الرغم همه آنها از صراط مستقیم به کج راهه نرفته اند ودرسختترین اتفاقات روزگار خدا را وخدمت به بندگان صالحش را ازیاد نبرده وهمیشه با اندک آبرویی که داشته خدمت به ملت خود را فراموش نکرده اند شما هم تحت تاثیر سخنان این وآن قرار نگیرید.

    • نوید
      0

      مغز کوچک زنگ زده مال آنهای است که با رمالا وحادوگرا واحمدی نژاد سرو کار دارند

  • سعید
    0

    نتایج انتخابات ۱۴۰۰.احمدی نژاد ۷۵ درصد

  • امین
    0

    خدا لعنتتون کنه تنها تهمتی که به احمدی نژاد نزده اید دزدی هست چون ایشون دست پاک بوده وگرنه برچسب ضد دین.روحانیت.مراجع.رهبری.رمال.انحرافی.قدرت طلب و غیرو را زدید و اینها اغلب توسط کسانی که لباس پیامبر را به تن دارند و یا به تحریک آنان انجام می شود چرا که دولت ایشان باج نداد و خدا جای حق نشسته و فردای قیامت همه در محضر الهی پاسخگو هستید

  • محمد حسن
    0

    دوره مراجع تقلید تمام شد مردم خودشان به فهم دینی رسیدند.

  • ابراهیم حامدی
    0

    یوسف هم با مراجع تقلید و رو حانیون زمان خودش اختلاف داشت .خود حدیث مفصل بدان

    نظرات شما -
    • ..
      0

      آره احمدی نژاد فقط با رمالا وجاودگرا مشکلی ندارد

  • ح آ
    0

    کسی که انسان رو ساخته راهکار فرستاده که اگر به اون عمل کنیم نه به خودمون و نه به دیگران آسیب نمیخوره مردو زن هرجا زیاد قاطی بشن فساد بار میاد اخبارش همیشه موجوده ،،احمدی نژاد ضعف ایمان داشت بخاطر قدرت آخرت رو به دنیا فروخت

  • میثم
    0

    درودبربزرگمردایران.درودبریارمستضعفان.خارچشم مفسدان.دغلکاران.به خداانصاف نیست کسی که این همه برای مردم زحمت کشیدبهش ناسزابگیم بنده نه سیاسی ام نه هم ازجناه بازی چیزی میدونم ولی هم چشم میبینه هم وجدان گواه میده که این آقاتودوره ریاست جمهوریش همه کاری برامردم کرداگه ایشون نبودخیلی ازبدبخت بیچاره هاالان بایدتوچادرزندگی میکردن درزمان ایشون وقتی دولت دوهزاردرآمدزایی میکرداونوبین مردم تقسیم میکردولی الان چی؟خداوکیلی خودتون بگیدروحانی چه کارمثبتی برامردم کردجز اینکه تورم هزاربرابرشدجزاینکه خیلیهابخاطراینکه بچه هاشون گرسنه نمونن تن فروشی میکنن جزاینکه ازکارگروکارمندورئیس همه شرمنده زن وبچشونن..شماروبخدایه کم وجدان داشته باشیدبه خدایی که همه ماروآفریده تنهادلخوشی مااینه که این آقابیادوگرنه دیگه ازهمشون بریدیم .به کسی هم رای نمیدیم

  • بنیامین
    0

    وقتی انسان خودش درک شعور دارد وخوب وبد را ازهم تشخیص می دهد دیگه چه احتیاج به مراجع است وقتی یه سرچی در اینترنت میکنی تمام اطلاعات را در اختیارت می گذارد دیگه چه احتیاج به مراجع است الان همه باسوادن تاریخ مصرف مراجع خیلی وقته تمام شده

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      راست میگی. دیگه نباید به پزشک مراجعه کنی چون تو اینترنت هست. پیش مکانیک هم نباید بری. برای ساختمونت هم معمار لازم نداری. بچه هات هم نباید بفرستی مدرسه. دانشگاه هم نباید بری. نونت هم خودت بپز. تلویزیونت هم خودت بساز. گیرنده ماهواره. اوه اوه گیرنده ماهوارت هم خودت بساز... درک و شعور که داری. اینترنت هم که هست.

  • میثم
    0

    واسه چی نظرمنوپست نمیکنید

    نظرات شما -
    • م
      0

      نظرتون هست که

  • میثم
    0

    مرسی.تشکر

  • عباسی
    0

    بابا الان 5 درصد مردم هم مرجع تقلید ندارن . چرا باید به خاطر 5 درصد مردم مراجع این همه ردیف بودجه بگیرن . اصلا خدا به انسان عقل داده ، اگه قرار باشه کسی انسان نباشه با هزارتا مرجع تقلید هم نمیشه .

  • ر و ا
    0

    سلام پشنهاد دارم اگر احمدنژاد کاندید شد پوشاک گران می شود چون خیلی ها خودشان تند تند خیس می کنند

  • محمد رضا
    0

    سلام تخریب خوب نیست ولی من کارم بیشتر با کشاورزان است امسال شاید چهل پنجاه کشاورز راجبع انتخابات صحبت شده بیشترشان از احمدی نژاد رازی هستند من کاری به این وان ندارم

  • محمد حسن
    0

    احمدی نژاد از یک حقوق اجتماعی خانم ها دفاع کرد حتا تا مرز مخالفت با مراجع. رفتن خانم به ورزشگاه نه منع قانونی دارد و نه شرعی ،لذا مراجع باید حد خودشان را بدانند

  • ناشناس
    0

    تعجب داره این اظهار نظرها من چیزی از سیاست نمیدونم و نمیخوامم بدونم فقط اینو تجربه کردم هشت سالی که این آقا بود هم فرق زیادی به حال مردم نکرد مخصوصاٌ دور دوم که بجای کار کردن برای مردم سیاست زده شد و کارکرد دوره اولش رو هم خراب کرد من نمیدونم مردم چرا هنوز تو افرادی گیر کردن که امتحانشونو قبلاٌ پس دادن مگه این مملکت قحط الرجاله تنها راه درست شدن این مملکت کنار گذاشتن کلیه افرادی هست که قبلاٌ تو این مملکت سمت داشتن چون این چهل ساله نتونستن هیچ کاری بکنن باید یک سری آدم سالم جدید رو سر کار آورد تا شاید وضع مملکت درست بشه مردم هم عاقل باشن از دعوای حسن و محمود بیان بیرون این روش مملکت داری هیچکدوم درمان دردها نیست

  • ناشناس
    0

    مراجع تقلید تاریخ مصرفشون گذشته . اونا حتی جواب سوالات یه بچه پنج ساله رو نمیدونن . EXP

  • بحث نکن
    0

    خواهش می کنم همه نظرات رو بخونید ، انوقت برای چنین مردمی با این سطح دیدگاه و طرز فکر امثالی مثل احمدی نژاد و روحانی کمه باید بدتر از اینا بر شما مردم کم حافظه حکومت کنند . امثال مثل احمدی نژاد رگ خواب مردم تو دستشونه . می دونن که مردم فهمیده ، متمدن و تحصیل کرده ایران فقط دنبال دوچرخه سواری بانوان ، ورود زنان به ورزشگاه و برداشتن حجاب ،فیلتر نکردن اینستاگرام و تلگرام و از این دسته مسائل هستند نه چیز دیگه ای . (( از ماست که بر ماست ))

  • رضا
    0

    درود بر احمدی نژاد ...تعصب دین گریزی میاره....چرا علمای ما کاسه داغتر از آش شده اند چرا جوانها را از اسلام فراری میدید....چرا جوانهای ما برای شنیدن آهنگهای ایرانی باید دنبال کانالهای ماهواره باشند... تا دیر نشده افکار قدیمی را پاک و افکار جدید را دانلود

    نظرات شما -
    • گل آقا
      0

      مراجع تقلید زمانی حرف برای گفتن دارند که عالم به علم روز دنیا باشند نه واقف به تفکرات ده ها قرن گذشته. بحث مراجع تقلید برای ایرانی تمام شده است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها