برای شروع تنیس چقدر باید هزینه کرد؟

شروع ورزش تنیس هزینه‌هایی را در پی دارد که شاید هرکس یا خانواده‌ای نتواند به راحتی از عهده آنها بربیاید.

برای شروع تنیس چقدر باید هزینه کرد؟

تنیس یکی از رشته‌های جذاب در دنیا محسوب می‌شود و مسابقات آن که اعتبار زیادی در دنیا دارد. تماشاگران و بینندگان زیادی نیز این ورزش را دنبال می‌کنند و اسپانسرهای زیادی حامی آن هستند، اما در کنار همه اینها، ورزش نسبتا گرانی هم محسوب می‌شود و برخلاف فوتبال و چند رشته پرطرفدار دیگر نیز شاید هرکسی با هر توان مالی نتواند سراغ آن برود و این رشته را دنبال کند.

شاید هم به همین دلیل است که تنیس برخلاف رشته‌های پر طرفدار در ایران آنچنان که باید پیشرفت زیادی نداشته و نتوانسته خودش را نشان دهد و مقام‌هایی را کسب کند.

طبق بررسی‌هایی که انجام شده برای اینکه کسی بخواهد ورزش تنیس را آغاز کند، باید هزینه‌های مربی، اجاره زمین، کفش، راکت و ... را در نظر بگیرد که به تفکیک در زیر آمده است:

کفش:
هر رشته‌ای کفش مخصوص خود را دارد و تنیس هم از این قاعده مستثنی نیست. در حال حاضر قیمت کفش‌هایی که در بازار موجود است از 500 تا 3 میلیون تومان است و فردی که بخواهد این ورزش را آغاز کند برای خرید کفش کیفیت متوسط باید یک میلیون تومان هزینه کند.

راکت:
راکت در تنیس از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار بوده و به نوعی تمام حرکات یک تنیسور به راکت آن بستگی دارد. راکت در حال حاضر قیمت‌های مختلفی دارد و از یک میلیون تا 8 میلیون تومان در ایران متغیر است و هرکسی بنا به توانی که دارد، می‌تواند راکت خود را انتخاب کند، اما همانطور که گفته شد، ارزانترین راکت موجود در بازار چیزی حدود یک میلیون تومان است.

مربی:

در حال حاضر طبق آمار و اطلاعاتی که به دست آمده مربیان مختلفی در سطح کشور در ورزش تنیس فعال هستند که میانگین قیمت آنها برای اینکه یک بازیکن این رشته را آموزش ببیند، بین 6 تا 10 میلیون تومان است که نسبت به مناطق یا استان‌های مختلف این مبلغ متغیر است.

کرایه زمین:
اجاره هر ساعت زمین در کمترین مبلغ حدود 150 تا 200 هزار تومان است که البته در زمین‌هایی که سقف دارند و کیفیت‌شان بالاتر است، این مبلغ افزایش پیدا می‌کند.

حال سوال این است که فردی که می‌خواهد تنیس را آغاز کند چه قدر زمان نیاز دارد که بتواند آن را راحت تر بازی کند؟

طبق بررسی‌های به عمل آمده بازیکنی که تازه راکت را به دست گرفته تا زمانی که بتواند تنیس را راحت تر بازی کند و مشکلی نداشته باشد، حدود 150 ساعت یا جلسه به همراه مربی نیاز دارد و پس از آن نیز یک تنیسور برای حرفه‌ای شدن باید ساعت‌های زیادی را تمرین و بازی کند که معمولا بین 3 تا 5 هزار ساعت برآورد می‌شود که هزینه‌های آن هم به مراتب بالاتر از رقم‌های فعلی خواهد بود.

منبع: فارس

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    نقدا بریم یه نیمروه بزنیم به بدن از گرسنگی دچار سو تغذیه نشیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها