بازداشت یکی از نمایندگان پارلمان سریلانکا در رابطه با حملات عید پاک ۲۰۱۹

پلیس سریلانکا امروز (شنبه) رهبر ارشد مسلمانان و یکی از اعضای پارلمان را در ارتباط با حملات عید پاک ۲۰۱۹ با ۲۷۹ کشته در حالی دستگیر کرد که فشارها بر تسریع تحقیقات در این باره افزایش یافته است.

بازداشت یکی از نمایندگان پارلمان سریلانکا در رابطه با حملات عید پاک ۲۰۱۹

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بازرسان "رشاد بسیع‌الدین"، رهبر حزب "همه کنگره‌های مردمی سیلان" را بر اساس قانون جلوگیری از تروریسم دستگیر کرده‌اند.

رئیس پلیس منطقه‌ای سریلانکا اعلام کرد، بسیع الدین و برادرش در حمله‌ای پیش از سحر به منازلشان در کلمبو، پایتخت این کشور دستگیر شدند.

رئیس پلیس منطقه‌ای سریلانکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنها بر اساس قانون جلوگیری از تروریسم و با توجه به شرایط و قرائن موجود مبنی بر ارتباط با عاملان انتحاری حملات عید پاک ۲۰۱۹ دستگیر شدند.

دستگیری این دو تن سه روز پس از آن صورت گرفته که رئیس کلیسای کاتولیک رومی سریلانکا دولت را به توقف تحقیقات در این باره متهم کرده بود.

قریب به ۲۰۰ تن در چند روز پس از حملات انتحاری به هتل‌ها و کلیساها از سوی افراطیون محلی دستگیر شدند اما هنوز کسی متهم نشده است.

یکی از برگزار کنندگان دومین سالگرد حملات عید پاک ۲۰۱۹ روز چهارشنبه گفت، به شدت بابت فقدان پیشرفت در این تحقیقات ناراحت است.

این در حالیست که نمایندگان حزب همه کنگره‌های مردمی سیلان در اکتبر گذشته میلادی از گوتابایا راجاپاکسه، رئیس جمهوری برای اصلاح قانون اساسی، اختیارات گسترده‌تر وی به قوه قضائیه و پارلمان حمایت اساسی کردند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها