ساخت ۵ هتل بزرگ در قم پیگیری می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: در راستای نیازهای گردشگری این استان به احداث هتل‌های بزرگ، ساخت پنج هتل با استانداردهای پنج ستاره در قم در دست پیگیری است.

ساخت ۵ هتل بزرگ در قم پیگیری می‌شود

علیرضا ارجمندی افزود: خیل عظیم مسافران و زائران ایرانی و خارجی به‌ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس نیاز استان را به ساخت هتل‌های بزرگ، شیک و مدرن نشان می‌دهد.
وی با تاکید بر نقش هتل‌ها و مراکز اقامتی بزرگ درتحول صنعت گردشگری استان گفت: ساخت هتل‌های بزرگ با ارائه خدمات بالا، تحول عظیمی را درصنعت گردشگری قم ایجاد می‌کند.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با بیان این که برای ساخت هتل‌های پنج ستاره به همراهی و همکاری شهرداری نیاز دارد، ادامه داد: دراستان تقاضای ساخت اماکن اقامتی در سطوح مختلف از خانه‌مسافر تا هتل‌های بزرگ وجود دارد.
وی با اشاره به وجود مراکز اقامتی غیرمجاز در این استان گفت: شکل‌گیری اماکن اقامتی غیرمجاز از نیاز شهر قم به ساخت مراکز اقامتی حکایت دارد.
ارجمندی ساماندهی مراکز اقامتی در این استان را ضروری دانست و گفت: از آن‌جا که صاحبان اماکن غیرمجاز موفق نشده‌اند استانداردهای لازم تأسیسات گردشگری را کسب کنند به‌صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند که این امر مشکلات و عوارض فرهنگی، اجتماعی و امنیتی ایجاد کرده‌است.
وی درادامه با اشاره به روند احداث ۱۰ پروژه گردشگری دربخش‌ کهک این استان گفت: این پروژه‌ها شامل هفت مجتمع گردشگری و سه سفره‌خانه‌ سنتی است.
وی با بیان اینکه هدف این اداره‌کل در سال‌جاری، پشتیبانی و مانع‌زدایی از پروژه‌های گردشگری است، ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری دراین ۱۰ پروژه حدود یکهزار و ۳۰۹ میلیارد ریال است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۳۱ نفر در این بخش فراهم می‌شود.

قم دارای ۳۵ واحد هتل، ۲۷ واحد هتل آپارتمان، ۵۵ واحد مهمان‌پذیر، ۱۷۰ خانه مسافر و ۹۷ واحد مجتمع بین‌راهی و پذیرایی با ظرفیت ۱۲ هزار تخت است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها