انواع ابزارهای اندازه گیری و زاویه سنج

در صنایع مختلف مانند صنعت چوب برای تولید محصولات به ابزار آلات اولیه ضروری نیاز است.

انواع ابزارهای اندازه گیری و زاویه سنج

برای برش از ابزارهایی مانند اندازه گیری و زاویه سنج استفاده می‌شود تا به اندازه گیری دقیق زاویه، طول، عرض، وزن، جابجایی و غیره یک وسیله بپردازند. با اندازه گیری دقیق هنگام برش می‌توان محصولات را با دقت بیشتر، کیفیت بهتر و بدون نقص تولید کرد. از ابزارهای اندازه گیری در صنایع مختلف کابینت سازی، سرامیک کاری، نجاری، کاشی کاری و غیره می‌توان به زاویه سنج دیجیتال، شابلون الگوبردار، شابلون چلچله و غیره اشاره کرد؛ از هر کدام این ابزارها نسبت به نیاز در تولید یک محصول استفاده می‌شود. در ادامه مطلب اطلاعات کاملی از جزئیات انواع ابزار آلات اندازه گیری و زاویه سنج بیان می‌شود، پس مطالب زیر را دنبال کنید.

ابزار آلات اندازه گیری و زاویه سنج در صنایع و مشاغل مختلف

در کارگاه‌های صنعتی برای برش از ابزارهای مختلفی استفاده می‌شود. برش مهمترین قسمت در تولید یک محصول یا یک وسیله کاربردی است زیرا اگر اندازه‌های اولیه آنها درست و دقیق نباشد محصولی نافرم و غیر قابل استفاده تولید می‌شود. بنابراین باید در انتخاب ابزار مورد نیاز اولیه برای اندازه گیری دقت کرد. از مهمترین ابزارهای اندازه گیری و زوایه سنج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زوایه سنج دیجیتال

با زوایه سنج می‌توان زاویه بدون اشتباه روی کار اعمال کرد. اگر به ابزار دقیقی برای اندازه گیری زاویه کارتان نیاز دارید بهتر است از زاویه سنج دیجیتال استفاده کنید. این ابزار قابلیت برش میلی‌متری دارد که مقدار زاویه را به صورت درصد یا درجه نشان می‌دهد. زاویه سنج دیجیتال دستگاه بسیار کوچک و سبکی است که برای اندازه گیری زاویه انحراف سطح افقی یا سطح عمودی کاربرد دارد؛ به این صورت که باید آن را روی سطح کار قرار دهید تا کنترل بهتری روی زاویه انحراف و جهت کار داشته باشد. از این نوع زاویه سنج می‌توان در تیغ اره‌های رومیزی استفاده کرد زیرا با خاصیت آهنربایی بودن در قسمت زیر آن این امکان فراهم است که به تیغ اره متصل شود و برش قطعاتی مانند چوب را با زاویه دلخواه انجام دهید.

زاویه سنج چند ضلعی

از زاویه سنج چند ضلعی برای برش‌های دقیق و رسم اشکال هندسی متفاوت با زوایا و ابعاد مختلف استفاده می‌شود. این ابزار امکان تنظیم زاویه برش تیغ اره را در دستگاه‌های مختلف مانند دستگاه‌های لیزری با درجه‌های حکاکی شده دارد. همچنین از این نوع زاویه سنج برای تولید اشکالی مانند مربع، شش ضلعی، هشت ضلعی و غیره با تنظیم زاویه مورد نظر می‌توان استفاده کرد. به این صورت که برای تولید هر کدام از اشکال باید تیغه دستگاه و زاویه کار را به کمک این ابزار برش داد، سپس اضلاع برش داده شده را به یکدیگر متصل می‌کنید. معمولا برای تولید وسایل مختلف بدون خطا و اندازه گیری دقیق، با این زاویه سنج می‌توان زاویه برش چوب، پلاستیک، انواع فولاد و غیره جهت تولید قاب، استند و انواع لوازم دکوری تنظیم کرد.

شابلون الگوبردار

شابلون الگوبردار یکی از ابزارهای کارآمد برای ساخت ماکت، قالب و غیره است. این ابزار انواع مختلفی مانند الگوبردار سوزنی دارد که برای برجستگی‌ها، گوشه و کنج‌های دور از دسترس، برش چوب و لوله در سایزهای مختلف و غیره کاربرد دارد. شابلون الگوبردار سوزنی برای کپی برداری با کیفیت و دقت بسیار بالا استفاده می‌شود که از خط کشی با دقت اندازه گیری بالا تشکیل شده است. این ابزار در انواع و سایزهای مختلف تولید شده است که نسبت به نیاز افراد در مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شابلون چلچله

صفحات مختلف چوبی و ام دی اف باید محکم به یکدیگر متصل شوند، برای این کار از شابلون‌های گوناگون مانند شابلون چلچله می‌توان استفاده کرد. شابلون چلچله نوعی شیار مخصوص برای اتصال دقیق دو قطعه کار در نظر گرفته می‌شود. از مهمترین محصولات چوبی که لازم به انجام این ضرورت است می‌توان به انواع قفسه کتابخانه، باکس‌های چوبی و غیره اشاره کرد زیرا باید تحمل وزن بالایی را داشته باشند تا بتوان انواع کتاب و وسایل متفاوت را با وزن‌های مختلف روی آنها قرار دارد. شیار این شابلون در قسمت نری دو قطعه کار ایجاد می‌شود. این نوع شابلون از خطوط میلی‌متری تشکیل شده است که به راحتی می‌توان تا عمق 29 میلی‌متری را اندازه گیری کرد.

شابلون سوراخکاری

شابلون سوراخکاری برای اندازه گیری دقیق جای دستگیره روی کمد، کابینت و کشو استفاده می‌شود. دستگیره روی هر کدام از این وسایل باید به صورت دقیق و صاف قرار گرفته شود تا استفاده از آن وسیله هنگام باز و بسته کردن راحت‌تر باشد. با این نوع شابلون می‌توان سوراخکاری از سایز 64 تا 288 سانتی‌متر را تنظیم کرد و سپس آن را با دریل برای قرار گرفتن دستگیره سوراخ کرد.

گونیا

از ابزار گونیا برای اندازه گیری قائم بودن یا 90 درجه روی کار استفاده می‌شود. معمولا در صنعت چوب برای ساخت قفسه، قاب و اتصال دو قطعه کار به صورت قائم از این ابزار استفاده خواهد شد. با این ابزار اندازه گیری می‌توان دو قطعه را به صورت ثابت کنار هم نگه داشت تا مونتاژ قطعات برش خورده به راحتی انجام گیرد. گونیا به عنوان یک ابزار پر کاربرد در مونتاژ قطعات چوبی در نظر گرفته می‌شود که برای استفاده از آن باید صفحات چوبی یا ام دی اف را درون آن قرار داد تا نری قطعات به یکدیگر متصل شود و ثابت بماند؛ سپس قطعات را به یکدیگر پیچ کرد تا محکم بماند. گونیا در صنعت چوب انواع مختلف دارد که شامل گونیومتر، گونیا دو و سه پهلو، همه کاره، فلزی می‌باشد که از هر کدام نسبت به نوع کار مورد نظر استفاده می‌شود.

سانتی پلاس

سانتی پلاس یکی از ابزارهای اندازه گیری ضروری در صنایع مختلف مانند نجاری، کابینت سازی، سرامیک سازی و غیره می‌باشد. از این ابزار برای اندازه گیری قناسی، کنج، گوشه و برش‌های هندسی پیچیده می‌توان استفاده کرد. همچنین از این نوع ابزار اندازه گیری می‌تواند برای کپی برداری اشکال پیچیده، سنگ فرش کردن، نصب کف پوش، سقف کاذب و موارد مشابه دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

قیمت انواع ابزار آلات اندازه گیری و زاویه سنج

همان‌طور که در این مقاله گفته شده انواع متنوعی ازابزار آلات اندازه گیری و زاویه سنج وجود دارد که هر کدام با توجه به نوع و امکاناتی که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار می‌باشند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی چوبینر انواع متنوعی از کوپلینگ اتصال را مشاهده نمایید. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت خرید ابزار آلات اندازه گیری و زاویه سنج می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

09021235626 - 02166563048 - 02634647972

Choobiner.ir

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها