اظهار تمایل پاپ برای سفر به کره شمالی

اسقف ارشد کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان تمایل خود را برای دیدار از کره شمالی ابراز داشته و با مردم دو کره که از جنگ ۱۹۵۰ -۱۹۵۳ از هم جدا شده اند، اظهار همدردی کرده است.

اظهار تمایل پاپ برای سفر به کره شمالی

اسقف اعظم کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفت: پاپ این سخنان را هنگام ملاقات اخیر در واتیکان با «لازاروس یو هیونگ سیک» که رئیس اسقف دائجئون است بیان کرده و گفته است که مردم کره از ۷۰ سال پیش زندگی جدا شده را تحمل می کنند.

به گفته اسقف اعظم کره جنوبی، پاپ گفته است در صورت اتمام مقدمات مربوطه، از کره شمالی دیدار خواهد کرد. پاپ پیش از این نیز ابراز تمایل کرده بود که از کره شمالی بازدید کند.

احتمال سفر پاپ به پیونگ یانگ در سال ۲۰۱۸ در میان فضای صلح ایجاد شده توسط سه اجلاس بین کره ای و یک دیدار تاریخی بین رهبر کره شمالی کیم جونگ اون و دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا مورد توجه قرار گرفت.

در اکتبر همان سال، مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی با احترام با پاپ تماس گرفت و از کیم هم دعوت کرد. پاپ در آن زمان گفت که اگر پیونگ یانگ برای او دعوت نامه رسمی بفرستد مایل است به کره شمالی سفر کند. کیم نیز همان زمان برای دعوت پاپ اظهار تمایل کرده بود اما این سفر انجام نشد.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود که 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی به رییس جمهوری کره جنوبی گفته است «اگر پاپ فرانسیس از پیونگ یانگ ملاقات کند، به او خوش آمد خواهد گفت».

با این حال، از زمان اجلاس بدون توافق در هانوی در سال ۲۰۱۹ بین کیم و ترامپ، هیچ پیشرفت دیگری در مذاکرات دو کشور حاصل نشده است.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • هامون
    0

    پاپ محترم زمان هشت سال جنگ تحمیلی ما کجا بودن ؟ تازگیها مهربان شدن توصیه ای برای واکسن انجام بدهند بد نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها