استقبال مدیریت شهری از سرمایه‌گذاری سازمان کشتیرانی در مراغه

سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی در بندر خشک مراغه روز گذشته در دیدار فرماندار این شهرستان ویژه و رئیس هیات مدیره این سازمان مورد توافق اولیه قرار گرفت.

استقبال مدیریت شهری از سرمایه‌گذاری سازمان کشتیرانی در مراغه

سرپرست شهرداری مراغه به آمادگی مجموعه مدیریت شهری برای ارائه تسهیلات و مشوق‌ها به سازمان بنادر و کشتیرانی اشاره کرد و افزود: برای مشارکت این سازمان در توسعه فعالیت‌های بندر خشک، ایجاد منطقه گمرکی و ارتقای سطح اداری گمرک شهرستان مراغه به اداره‌کل، مشوق‌های مناسبی از سوی شورا و شهرداری اعطا می‌شود.

شهرام مروتی به دلایل استقبال مدیریت شهری از این سرمایه‌گذاری نیز اشاره و بیان کرد: سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و کشتیرانی، نقش مهمی در رونق اقتصادی شهرستان مراغه خواهد داشت و از این‌رو مجموعه شورا و شهرداری مراغه از این سرمایه‌گذاری به نفع مردم منطقه، استقبال و حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: ایجاد منطقه گمرکی توسط سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی در مناطق جنوبی شهر که از مناطق محروم و کم‌برخوردار مراغه به شمار می‌رود، می‌تواند زمینه‌ توسعه روزافزون این منطقه در آینده نزدیک را فراهم کند.

وی افزود: در دیدار روز گذشته اعضای هیات مدیره سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، از سازمان برای سرمایه‌گذاری در سایر طرح‌های عمران شهری و توسعه گردشگری مراغه نیز دعوت به عمل آمد.

ارتقای گمرک به اداره‌کل، نخستین گام از سرمایه‌گذاری کشتیرانی در مراغه

مدیر کشتیرانی جنوب خط ایران شعبه مراغه نیز اظهار داشت: در نخستین گام گمرک این شهرستان به اداره‌کل ارتقا می‌یابد و زمینه برای ایجاد رویه‌های وارداتی در منطقه فراهم می‌شود.

کاپیتان رضا کشاورزی افزود: توسعه فعالیت‌های بازرگانی بندر خشک نیازمند وجود رویه‌های صادراتی و وارداتی است و ارتقای گمرک شهرستان مراغه به اداره‌کل، ایجاد این رویه‌ها را تسهیل می‌کند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون صادرات از طریق بندر خشک و گمرک مراغه انجام می‌شود، اما ایجاد رویه واردات کالا از آن نیازمند ارتقای سطح گمرکی است و این امر با همراهی و مشارکت سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: با ایجاد رویه‌های وارداتی، شرکت‌های مختلف بازرگانی و ترانزیتی برای فعالیت در بندر خشک مراغه در این شهرستان استقرار می‌یابند.

وی تاکید کرد: در رایزنی اعضای هیات مدیره شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با شهرداری مراغه نیز ارائه تسهیلات برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت توسعه منطقه گمرکی مورد تاکید قرار گرفت و قول مساعد از سوی مجموعه مدیریت شهری در این خصوص داده شد.

رئیس هیات مدیره سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی نیز در جلسه روز گذشته خود با فرماندار مراغه اذعان کرد که وجود سیلوهای نگهداری محصولات زراعی و نیز زیرساخت‌های مهمی چون راه‌آهن و گمرک، این شهرستان را به منطقه‌ای مساعد برای ایجاد منطقه گمرکی و ترانزیتی در شمال غرب کشور تبدیل کرده است.

به گفته علی مسیبی بهروز، ایجاد منطقه گمرکی در شهرستان مراغه به عنوان بندر خشک، زمینه‌ساز رشد و شکوفایی اقتصادی و تولیدی منطقه خواهد بود و بر همین اساس سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی در ایجاد اداره‌کل و منطقه گمرکی مراغه به عنوان سرمایه‌گذار اصلی مشارکت فعالی خواهد داشت.

مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد و هم‌اکنون ۳۸ هزار مترمربع از اراضی این شهرستان برای ایجاد منطقه گمرکی و سرمایه‌گذاری در زمینه ترانزیت در اختیار شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی قرار دارد.

با راه‌اندازی بندر خشک مراغه، خدمات حمل‌ونقلی موسوم به «door to door» به تولیدکنندگان و تجار داخلی ارایه، و همچنین ترانزیت کالا نیز از طریق این شهرستان تسهیل و تسریع می‌شود اما مزیت‌های آن را نمی‌توان تنها در این اهداف کلی خلاصه کرد و ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد محلی را نیز می توان به این مزیت‌ها افزود.

سیدعلی موسوی، فرماندار شهرستان ویژه مراغه، به زودی و در ادامه جلسه‌های روز گذشته، یک جلسه با حضور مسئولان مراغه در تهران برگزار می‌شود تا توافق‌های اولیه برای راه‌اندازی بندرخشک مراغه در پایتخت نهایی شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها