اجرای برنامه جامع ترویجی مشارکت کشاورزان در احیای دریاچه ارومیه

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اجرای برنامه جامع آموزش ترویج و مشارکت کشاورزان در احیای دریاچه ارومیه طی سالجاری خبر داد.

اجرای برنامه جامع ترویجی مشارکت کشاورزان در احیای دریاچه ارومیه

بیتا احمدیان با بیان اینکه این برنامه ترویجی در ۹ شهرستان میاندوآب، ارومیه، بوکان، مهاباد، اشنویه، شاهین دژ، تکاب، نقده و سلماس اجرایی می‌شود، افزود: مدیریت دانش، توسعه فناوری، آموزش و آگاه سازی بهره برداران در راستای افزایش بهره وری آب و مدیریت آب از طریق روش‌های ترویجی و گروهی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای اجرای این طرح ۹,۰۷۵ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است، گفت: در راستای اجرای این طرح ۲۱ سایت جامع الگویی ترویجی شامل ۲ سایت سایبان باغی و ۱۹ سایت محصولات زارعی بهاری و باغی اجرا و ۵۴۶ کشاورز تحت پوشش قرار می‌گیرند.

احمدیان با اشاره تشکیل کارگروه‌های استانی، شهرستانی و نیز در دهستان‌ها اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح که در سه مرحله اجرا می‌شود با ۹ شرکت فنی و مهندسی عقد قرارداد شده است.

وی جانمایی و زون بندی فنی ترویجی و استقرار مدیریت مشارکتی، ارائه راهکارها و دستورالعمل‌های فنی بر مبنای پروژه‌های اجرایی و تحقیقاتی و طرح ریزی ترویجی و آموزشی برای هر سایت را از مراحل دوگانه اجرای این طرح عنوان کرد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: در مرحله سوم نیز برگزاری دوره‌های آموزشی بهره برداران، بازدید ترویجی با اجرای برنامه‌های روز مزرعه و انتقال تجارب و یافته‌های پژوهشی و مستند سازی انجام می‌شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها