مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی:

خشکسالی، ما را وادار به افزایش واردات گندم در آینده نزدیک می‌کند

مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: با توجه به کاهش شدید نزولات جوی و خشکسالی شدید در استان، امسال مزارع کشت دیم گندم با خسارت ۱۰۰ درصدی و مزارع کشت آبی گندم نیز با خسارت ۳۰ درصدی مواجه هستند.

خشکسالی، ما را وادار به افزایش واردات گندم در آینده نزدیک می‌کند

سید مجتبی حسینی به رسانه‌ها گفت: امسال مجموع سطح زیر کشت گندم در استان ۲۳ هزار و ۷۶۳ هکتار است که ۱۸ هزار و ۶۵ هکتار آن کشت آبی است و حدود ۵ هزار و ۶۹۸ هکتار آن به کشت دیم اختصاص یافته است.

وی در خصوص خسارت خشکسالی به مزارع گندم افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی مزارع دیم گندم با خسارت صد درصدی و مزارع آبی گندم نیز با خسارتی بیش از ۳۰ درصد در تولید مواجه هستند.

وی تصریح کرد: در کنار خسارات مستقیم خشکسالی که ناشی از کاهش بارندگی است، خشکسالی اثرات غیر مستقیمی مانند بالا آمدن شوری به سطح خاک و افزایش حمله آفات به مزارع گندم نیز در پی دارد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی با تشریح این وضعیت ادامه داد: امسال کشت دیم بسیار محدود است و محصول گندم دیم نیز یا قابل بهره برداری نبوده و یا تنها به عنوان علوفه دام قابلیت استفاده خواهد داشت و با توجه به این وضعیت ملزم به واردات بیشتر گندم از استان‌های همجوار خواهیم بود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها