رئیس قوه قضائیه:

حاج قاسم در کار دیپلماسی انقلابی اثربخش، گره‌گشای در میدان بود

رئیس قوه قضائیه گفت: حاج قاسم فقط یک فرمانده و سردار نظامی نبود بلکه یک دیپلمات انقلابی به معنای واقعی کلمه بود و حقیقتاً در کار دیپلماسی انقلابی اثربخش، گره‌گشای در میدان بود.

حاج قاسم در کار دیپلماسی انقلابی اثربخش، گره‌گشای در میدان بود

آیت الله رئیسی در جمع قضات تهران ایستادگی و مجاهدت قضات را در رسیدگی شجاعانه و عادلانه به پرونده‌ها به ویژه پرونده‌های مربوط به فساد اقتصادی و اعاده حقوق بیت المال عنوان کرد.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: اقدامات شما در مبارزه با فساد و اجرای عدالت، اعتماد مردم به سازمان اداری کشور و کارآمدی مجموعه نظام به ویژه نظام قضائی را افزایش می‌دهد که این اعتماد پشتوانه امنیت ملی ماست.

آیت الله رئیسی در ادامه از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان نماد ایستادگی و مجاهدت یاد کرد و گفت: حاج قاسم یک استراتژیست بزرگ بود که در ۴۰ سال گذشته و به ویژه در تحولات اخیر منطقه نقش بسیار روشن و مؤثر داشت.

رئیس قوه قضائیه گفت: حاج قاسم فقط یک فرمانده و سردار نظامی نبود بلکه یک دیپلمات انقلابی به معنای واقعی کلمه بود و حقیقتاً در کار دیپلماسی انقلابی اثربخش، گره‌گشای در میدان بود.

آیت الله رئیسی افزود: شهید سلیمانی یک مجاهد اثرگذار بود که بین میدان و دیپلماسی پیوند برقرار کرده و کاری کرده بود که مشکل میدان را با کار دیپلماسی و مشکل دیپلماسی را در میدان حل کند و در اتاق در بسته ننشسته بود.

رئیس قوه قضائیه گفت: حاج قاسم منطقه را با حضور خود از وجود تروریست‌ها پاکسازی کرد و اگر کسی می‌خواهد بفهمد که او چه کرده است، باید به مردم منطقه مراجعه کند تا ببیند از او چگونه یاد می‌کنند.

آیت الله رئیسی به سفر اخیر خود به عراق اشاره کرد و گفت که در جلسه‌ای که مسئولان عراقی و هیئت سیاسی اقلیم کردستان عراق با او داشتند از حاج قاسم یاد می‌کردند و می‌گفتند که امروز امنیت منطقه مرهون حاج قاسم و آقای المهندس است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: آنها در دیدارهایشان از جمهوری اسلامی ایران و حاج قاسم تشکر می‌کردند و می‌گفتند که ما هیچ زمانی خدمات سردار سلیمانی را از یاد نخواهم برد و امنیت امروز عراق مرهون جوانان عراقی و کمک‌ها و رهنمودهای بی‌دریغ حاج قاسم است.

آیت الله رئیسی افزود: حاج قاسم با کار دیپلماسی و حضور فعال در صحنه کاری کرد که به نماد و نمود مجاهدت تبدیل شد و یقیناً آثار آن باقی خواهد ماند و عصرها و نسل‌ها باید حاج قاسم را به عنوان الگوی مجاهدت و چهره انقلابی که دیپلماسی را با انقلابی‌گری در کنار هم دنبال کرد بشناسند.

رئیس قوه قضائیه گفت: قاضی انقلابی ما هم امروز باید قضاوت و نظارت را با انقلابی بودن در هم آمیزد تا یک قاضی انقلابی و بازرس انقلابی و یک مدیر انقلابی اثربخش باشد که جامعه را پیش ببرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ما اصحاب می‎‌توانیم هستیم ادامه داد: حاج قاسم نماد ما می‌توانیم بود و با همه وجود در مقابل دشمن ایستاد درحالیکه خیلی‌ها می‌گفتند مگر می‌شود با داعش با آن همه امکانات و تجهیزات روبرو شد.

رئیس قوه قضائیه گفت: داعش مولود صهیونیست‌ها و غربی‌ها بود و پول‌هایش را سعودی‌ها می‌دهند و بهترین سلاح‌ها را غربی‌ها در اختیارشان می‌گذارند و پشتیبانی جدی آمریکایی‌ها را دارند اما حاج قاسم گفت که ما می‌توانیم در برابر آنها بایستیم.

آیت الله رئیسی افزود: داعش تا نزدیک حرم مطهر حضرت زینب (س) و تا نزدیک مرزهای بسیاری از کشورها آمده بودند اما حاج قاسم گفت ما می‌توانیم آنها را شکست دهیم و شد.

رئیس قوه قضائیه بر همین اساس به قضات توصیه کرد که با پیروی از راه حاج قاسم در با صلابت، رشادت و مدد گرفتن از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و امیرالمومنین (ع) شهید بزرگوار ماه رمضان و امام حسن مجتبی (ع) به پرونده‌ها رسیدگی کنند.

منبع: مرکز رسانه قوه قضائیه

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • صابون
    0

    توهم برو کارخانه هایی رو که سالهای گذشته فروختین وورشکست کردین چنتا عکس انتخاباتی ازشون بگیر

    نظرات شما -
    • شهریار
      0

      کجات می سوزه صابون جان هر کار خونه ای که روحانی شما نابود کرده بود اقای ریسی بپا کرد ....بمیر ددشمن ایران زمین درود بر ریسی

  • بحث نکن
    0

    مردم عزیز آگاه باشید و گول این جماعت روباه صفت رو نخورید ، این کارها همش بازیهای انتخاباته نه چیز دیگه . ظریف می خواد ادای آدم های مظلوم رو دربیاره تا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنه و رای بیاره . . . (( اصلاح طلب = ☠ ))

    نظرات شما -
    • .......
      0

      به بحث نکن ...وای از دست شما وقتی امثال روحانی واصلاح طلب وطن فروش بیاد خودتونو می کشید تا ان وطن فروش ریس جمهور شود وقتی که کشور را نابود ومردم را بدبخت می کنند ...کنار کشیده ومی گویند رای بی رای ...ولی به کوری چشم تمام دشمنان مردم به یه انقلابی رای داده وتمام مفسدان کشور را به محاکمه خواهیم کشاند

  • جواد
    0

    آقای رییسی اگر مرد هستی در صورت کانداتوری در زمان انتخابات روی حرفتان که در این مدت چهار سال که به شدت بهش پا فشاری کردید که همان عدم مذاکره وارتباط با دنیا است مردانه وایستید واگرنه رسما علامت کردید تفکر شما یک تفکر به درد نخورو شکست خورده است واقای روحانی درست می گفته واقعیتش اینکه که مجبورید اصلاح طلب بشوید چاره‌ای دیگه ای ندارید

  • وحید
    0

    درود بر شرفت سید بزرگوار ، که پدر مفسدین اقتصادی رو در آورده، ان شاءالله که برای انتخابات تشریف بیارید و کشور رو از این وضع فلاکت بار که افساد طلبان غربزده رقم زدند نجات بدید

    نظرات شما -
    • نوید
      0

      خودشان می گویند سلیمانی همه کاره بوده بعد وضع کشور تقصیر اصلاح طلبان

    • سعید
      0

      افرین نوید

    • م
      0

      وحید جون بزرگتر که شدی میفهمی هر کی که بیاد وضع همینه.

  • ناشناس
    0

    چراتوهرکاری نظرمیدین ودخالت می کنید بخدااگرهرکدومتون وظیفه ی خودشودرست وبه موقع انجام بده همه ی کارادرست میشه‌.فقط بلدین توکارهم دخالت کنیدوهمدیگرومتهم کنید.

  • حسین محمدی
    0

    رای ما اقای ریسی ویا هرکسی را که اقای ریسی تایید کند

    نظرات شما -
    • سید حسن
      0

      رای ما از این به بعد ،هیچکدام است

    • وحید
      0

      رای ما؟؟!!!! شما ۲ درصد هم نیستید عده ای نون خور مفتخور

  • علی
    0

    در کشورهای دیکتاتوری عده ای در راستای منافع عدهدای خاص قدم بر میدارن و همه موظن از فرد مورد نظرتعریف و تمجید کنن!!!!

  • خیزران
    0

    کسیکیه پول ایران روخرج مردم کشورهای دیگه میکردچقدرطرفدارداره،آره شما سیستان وبلوچستان نیستین فقروببینین.کدوم کشورپول روازمردم خودش میزنه توسوریه،لبنان،یمن،و....خرج کنه.اگه حاج قاسم نبود الان داعشی ها ناموستو.....فقط همینو یادگرفتین امثال من ۲سال ازجونیشونوبرای امنیت کشوردادن.این همه نظامی پول میگیرن وظیفه اشون دفاع ازکشوره.البته تومرزهای خودش نه اونجاکه ....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      من یه کارگرم ؛ خدا گواهه ۸ ماه حقوق و دو ساله که عیدی نگرفته ام ؛ از دولت هم طلب داریم میگن پول نیست بیاید اوراق ببرید و نصف قیمت بفروشید !!!! کسی که حق من و زن و بچه ام و امثال من را خرج کشورهای عربی کرد حلال نمیکنم و سر پل صراط یقه اش را میگیرم ؛ هر کی میخواد باشه !!!!

  • رامین
    0

    یادمه لاریجانی هم زمانی که رییس قوه قضاییه بود همیشه قبل از هرچیزی در مورد سیاست خارجی نظر میداد و حرف میزد.رییسی جان به تو چه میدان و دیپلماسی؟ راست میگی قوه تحت امر خود را مدیریت کن... بعدشم اگر حاج قاسم به قول شما یک دیپلمات انقلابی بود که هم در میدان و هم در دیپلماسی کشور را پیش می برد پس دیگه چه نیاز به دولت و وزیر امور خارجه دارید که این همه دم از انتخابات و ریاست جمهوری میزنید. همه چیز را بذارید کنار و خودتون رییس جمهور تعیین کنید، وزیر امورخارجه تعیین کنید و خودتون هم مذاکره کنید و میدان و دیپلماسی را مدیریت کنید...

    نظرات شما -
    • ...
      0

      معنی حرف شما اینکه که مردم تسلیم بشوند ممکلت را دوستی تحویل این افراد بدهند که هر بلایی که خواستن سرش بیاورند

    • م
      0

      گل گفتی.

  • ناشناس
    0

    حالم از این جملات کلیشه ای بهم میخوره...‌گفتن این جملات خیلی ساده است و گوینده همیشه متنعم از سفره انقلاب...حرف زدن از واقعیات و ریشه اصلی مشکلات سخته و مرد میخواد..‌درود بر ظریف

  • ناشناس
    0

    هرکس که انتقادی کرد اصولی ها اورا اصلاح طلب وفلان ...می خوانند اگرکسی منتقد است لزوماازهردوجناح راست وچپ انتقاددارد ووابسته به هیچ کدام نیست چون هردو جناح حاکمیت مملکت را دراین چهل سال به طوردوره ای دردست داشتندوبه این روز انداخته اند و مردم کارنامه هردو را درحافظه دارندحالا منتظر رییسی هستند که بیاید و ریس جمهور شودومثلا شق القمرکند .این خانه ازپای بست ویران است واین بنا باید ازنوساخته شود....

  • ساداتی
    0

    نمونه بارز فعالیت حاج قاسم در همین عراق همسایه بود ولی هم شیعیان عراقی وهم کردها در یک سال گذشته بیشترین دشمنی وتظاهراتشان بر علیه ایران بود وبارها پرچم ایران را اتش زدند ، در همین سوریه الان سوری ها به شدت خواستار خروج نیروهای ایرانی اند ، چه کاشتیم وچه درو کردیم .

    نظرات شما -
    • .
      0

      وقتی در کاری افراط کنی عاقبتش همینه

    • شهریار
      0

      چرت میگی ساداتی

    • سید سجاد
      0

      اتفاقا ساداتی حرف درستی میزنه،زمانیکه سربازان ایرانی از کوی و برزن سوری میگذشتند ،از بالای منازل آب جوش بر سر آنها میریختند

  • کاربر ناشناس
    0

    اگرسرداردلهازنده بودنفس منافقین رامیگرفت روحت تاابدشاد مردمیدان

    نظرات شما -
    • .......
      0

      فعلا که آمریکایی ها مثل آب خوردن کشتنش و نظام جمهوری اسلامی هم دوباره باهاشون نشسته پای میز مذاکره . بیچاره اوناییکه عزیزاشون توی کرمان زیر دست و پا جون دادن .

  • صدای ایرانیان
    0

    همه یک صدا ، رای بی رای ،

  • بنده خدا
    0

    ناندانی

  • بنده خدا
    0

    کتلت کیلویی چنده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها