۷ هزار و ۲۸۲ نفر در خراسان جنوبی علیه کرونا واکسینه شدند

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۸۵۵ دز واکسن کرونا به استان وارد شده و طبق مشخصات به هفت هزار و ۲۸۲ نفر واجد شرایط تزریق شده است.

۷ هزار و ۲۸۲ نفر در خراسان جنوبی علیه کرونا واکسینه شدند

غلامرضا شریف‌زاده افزود: واکسن‌های وارد شده از کشورهای هند، روسیه، کره جنوبی و چین بوده و بیشترین نوع واکسن استفاده شده در استان خراسان جنوبی از نوع "اسپوتنیک وی" است.

وی گفت: واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی از ۲۶ بهمن ۹۹ شروع شد و در اولین مرحله ۷۵ نفر از کادر درمان کرونا واکسینه شدند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: تاکنون ۷۰ درصد از کادر درمان استان واکسینه شدند و ۳۰ درصد باقیمانده هم به‌زودی واکسینه خواهند شد.

وی بیان کرد: دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی نظیر دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی که به صورت مستقیم با بیماران کرونایی سر و کار دارند جزو جامعه هدف در تزریق ویروس کرونا قرار گرفتند و واکسیناسیون این گروه نیز از هفته گذشته آغاز شد.

شریف‌زاده با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه عارضه حاد ناشی از واکسیناسیون مشاهده نشده است اظهار داشت: سردرد، سرگیجه و کوفتگی از عوارض عادی واکسن کرونا است که مشکل خاصی برای دریافت‌کنندگان ایجاد نمی‌کند.

وی گفت: تاکنون بخشی از جانبازان، پاکبانان، سالمندان و بیماران خاص در خراسان جنوبی واکسینه شدند و این روند با هر سهمیه ورودی به استان ادامه خواهد داشت.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی افزود: واکسیناسیون عمومی سالمندان از هفتم اردیبهشت آغاز شد و در این مرحله واکسن برای سالمندان بالای ۸۰ سال تزریق می‌شود.

وی گفت: همکاران ما با سالمندانی که در سامانه سیب ثبت‌نام کردند، تماس می‌گیرند و سالمندانی که تاکنون نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام نکردند باید هرچه زودتر ثبت‌نام کنند.

شریف‌زاده اظهار داشت: توصیه می‌شود این اقدام توسط اطرافیان سالمندان صورت گیرد و خودشان به مراکز بهداشت مراجعه نکنند.

وی افزود: با توجه به بررسی و نظارت صورت گرفته هیچ گونه تخلفی در زمینه تزریق واکسن کرونا تاکنون در استان خراسان جنوبی گزارش نشده است.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر ۹۹، روند بیماری بار دیگر در مهر سال گذشته صعودی شد که این روند تا آبان و آذر ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

موج سوم کرونا در خراسان جنوبی آبان و آذر سال گذشته بود که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آن به عنوان موج سهمگین و خطرناک کرونا یاد کرد و با همراهی مردم، اصناف، رسانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و تلاش ستودنی مدافعان سلامت مهار شد.

نمودار شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و بستری بیماران کرونایی در موج چهارم کرونا از اوایل هفته دوم فروردین امسال در خراسان جنوبی صعودی شد و شهرستان بیرجند بیشترین موارد مثبت جدید را در این مدت به خود اختصاص داده است.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها که ششم اردیبهشت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس و زیرکوه در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های قاینات، سربیشه و سرایان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های خوسف، نهبندان، بشرویه و درمیان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها