آیین شب های قدر در فضای باز اماکن مذهبی مازندران برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به مدیران اماکن مذهبی استان خبر داد و گفت: مراسم شب‌های قدر با رعایت توصیه‌های بهداشتی در فضای باز برگزار می شود.

آیین شب های قدر در فضای باز اماکن مذهبی مازندران برگزار می شود

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی با اشاره به فرارسیدن لیالی قدر و ضرورت بهره مندی از این فرصت مهم اظهار کرد: ماه رمضان ماه بندگی انسان در درگاه الهی است و شب‌های قدر نیز بهترین فرصت برای تقرب الهی و طلب آمرزش به شمار می‌رود.

وی از برگزاری مراسم لیالی قدر در فضای باز آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران خبر داد و گفت: با توجه به شیوع و وضعیت قرمز در استان مازندران، مراسم لیالی قدر در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی فقط در فضای باز اماکن متبرکه با رعایت توصیه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی به متولیان این اماکن خبر داد و افزود: مومنانی که قصد انجام اعمال شب قدر را در اماکن متبرکه دارند باید تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی شامل حفظ فاصله با یکدیگر، استفاده از مفاتیح و مهر شخصی و زدن ماسک را رعایت کنند.

حیدری با بیان اینکه طبق اعلام ستاد ملی مقابله با زمان مراسم شب قدر باید حداکثر در ۲ سال باشد، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شوند روزه‌داران از توزیع هرگونه پذیرایی و نذورات در شب‌های قدر جدا پرهیز کنند تا شاهد شیوع ویروس نباشیم.

وی تصریح کرد: هماهنگی که با هیأت امنای بقاع متبرکه و امامزادگان انجام شده است از آنها خواسته شده تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در مراسم شب‌های احیا جدی بگیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به ضدعفونی روزنامه و حتی ضدعفونی قبل و بعد مراسم‌های احیا در اماکن مذهبی عنوان کرد: شبستان امامزادگان مازندران در شب‌های احیا باز است اما زائران از دست زدن به ضریح خودداری کنند. حیدری تاکید کرد: رعایت تهویه مناسب شبستان امامزادگان الزامی و اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه به هیأت امنای بقاع متبرکه صورت گرفته است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها