«سفرنامه؛ استانبول، تهران و بخارا ۱۸۹۱» اتین ساباتیه منتشر شد

کتاب «سفرنامه؛ استانبول، تهران و بخارا» اتین ساباتیه-دسارنو در ۱۹ فوریه ۲۰۲۱ توسط انتشارات آرماتان منتشر شد.

«سفرنامه؛ استانبول، تهران و بخارا ۱۸۹۱» اتین ساباتیه منتشر شد

کتاب «سفرنامه؛ استانبول، تهران و بخارا» اتین ساباتیه-دسارنو (۱۹۲۶-۱۸۶۲) در ۱۹ فوریه ۲۰۲۱ توسط انتشارات آرماتان منتشر شد. اثر فوق در ۱۳۵ صفحه و با مقدمه فرانسیس ریچارد به چاپ رسید.

اتین ساباتیر-دسارنو در سال ۱۸۹۱، در بیست و شش سالگی، به پیشنهاد یکی از دوستانش برای انجام سفر به شرق عزیمت کرد. او داستان سفر جذاب و پرطراوتی را با قلم خوش ذوق و دقیق خود به رشته تحریر درآورد. سفرنامه فوق، خواننده را در سفری هیجان انگیز، از بندر مارسی به سواحل جنوبی دریای سیاه، ارمنستان، سرزمین پارس، دریای خزر، آسیای میانه تحت سلطه روسیه، با خود همراه می‌سازد. یادداشت‌های نگارنده با نگاهی کنجکاو به دنیای مشرق زمین در پیش از جنگ جهانی اول، به معرفی آداب و رسوم و اعتقادات کشورهای مورد بازدید می‌پردازد.

اتین ساباتیر-دسارنو، متولد پزناس در سال ۱۸۶۲، در یک خانواده حقوقدان و فرهیخته از منطقه بیتروز بدنیا آمده است. در آن هنگام، ثروت سرشار خانوادگی، این جوان پرشور را قادر ساخت تا به رویای سفری طولانی، از جمله به ایران و آسیای میانه (۱۸۹۱)، جامه عمل بپوشاند. در بازگشت از سفر، او درگیر مسائل حقوقی املاک خانوادگی، مراقبت از همسر و نه فرزندش، و همچنین پدر بیمارش شد. وی در سال ۱۹۲۶ درگذشت.

منبع: رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها