عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

ندای مظلومیت کشاورزان اصفهان باید شنیده شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: ندای مظلومیت کشاورزان و مردم اصفهان را مسئولان کشور و مردم کل ایران باید بشنوند.

ندای مظلومیت کشاورزان اصفهان باید شنیده شود

حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی با اشاره به بازدید هوایی از حوضه آبریز زاینده‌رود در پی کم‌آبی‌های اخیر و تجمعات اعتراضی کشاورزان به عدم تخصیص حق‌آبه اظهار داشت: این بازدید میدانی به منظور مطالعه بیشتر و بهتر یک طرح برای مدیریت آب صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این طرح بر روی کاغذ مورد مطالعه قرار گرفته و باید از نظر میدانی هم بررسی می‌شد، گفت: این طرح در مرحله مطالعه است و به دلیل ضیق وقت امکان بازدید زمینی فراهم نبود و لازم شد تا به صورت هوایی این بازدید به اتفاق جمعی از نمایندگان استان اصفهان انجام گیرد.

طرحی برای مدیریت آب با کمترین تنش و ابهام

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مقرر شده تا این طرح در مسیری حرکت کند که کمترین تنش و ابهام را برای مدیریت آب به همراه داشته باشد و رضایت سایر نمایندگان را به دست آورد.

وی با بیان اینکه رودخانه زاینده‌رود در اثر سو مدیریت و بارگزاری‌های گذشته حال ناخوشی دارد، گفت: خوشبختانه مقدمات و برنامه میدانی این طرح در دستور کار نمایندگان قرار گرفته تا در آینده هم بتوانیم در مجلس شورای اسلامی رایزنی‌های لازم را انجام دهیم.

سدهای اصفهان نسبت به ذخیره آب در سدهای خوزستان خالی است

حجت الاسلام نقدعلی ادامه داد: امروزه اصفهان و شهرستان‌های آن بحران‌زده است و در راستای مدیریت آب مکاتبات و مذاکرات بسیاری با رؤسای سه قوه صورت گرفته و همچنان نمایندگان پیگیر این موضوع هستند.

وی یادآور شد: با وجود این جمعیت در استان اصفهان و این وسعت در حال حاضر حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده‌رود است در حالی که خوزستان با وجود اینکه می‌گویند بارندگی نداشته، ۱۸ میلیارد متر مکعب آب پشت سدهای این استان است.

انتقال آب از خلیج فارس آب کشاورزی را جبران نمی‌کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ادامه داد: انتقال آب از خلیج فارس آب مورد نیاز کشاورزی ما را جبران نمی‌کند زیرا تنها ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب آن هم برای صنعت انتقال می‌یابد و معلوم نیست چه زمانی اجرایی شود.

وی افزود: ندای مظلومیت کشاورزان و مردم اصفهان را مسئولان کشور و مردم کل ایران باید بشنوند و مسئولان بدانند که کشاورزان غرب و شرق اصفهان دستشان خالی و زمین‌هایشان خشک شده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها