صاعقه در استان فارس ۲ نفر را به کام مرگ کشاند

رئیس اورژانس فارس گفت: برخورد صاعقه تاکنون ۵ نفر را در فارس روانه بیمارستان کرده و جان ۲ نفر را گرفته است.

صاعقه در استان فارس ۲ نفر را به کام مرگ کشاند

رئیس اورژانس فارس با اعلام اینکه به دنبال بارش‌های بهاری و وقوع صاعقه‌های سهمگین ۷ نفر در این استان دچار صاعقه‌زدگی شده‌اند، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲ نفر براثر صاعقه جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از مصدومان نیز با سطح هوشیاری پائین در بیمارستان بستری است.

محمدجواد مرادیان، محل این حادثه طبیعی را در ارتفاعات شهرستان‌های داراب، خان زنیان و استهبان اعلام کرد و افزود: یکی از این قربانیان حادثه دختر نوجوان روستایی، به همراه خانواده خود دریکی از زمین‌های زراعی تنگ طه از توابع بخش جنت شهرستان داراب مشغول بکار بود که براثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد.

او یکی از علت‌ها مهم فوت مصدومان براثر صاعقه را سوختگی شدید بیان و اظهار کرد: در حادثه صاعقه داراب، برادر این دختر نیز مصدوم و با سوختگی سطحی مواجه و توسط عوامل اورژانس داراب به بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) این شهرستان منتقل شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فارس یادآور شد: در تمام این سوانح مرکز فوریت‌های پزشکی بلافاصله در صحنه حاضر شده که ضروری است شهروندان مطلع باشند با توجه به وقوع این‌گونه حوادث، هنگام رعدوبرق در مکان‌های مرتفع قرار نگیرند، از درختان، تپه‌ها، طناب رخت‌شویی، سیم برق هوایی، لوله‌های فلزی و آب نیز دور شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها