مروری بر نقش زنان در تولید ثروت در کشورهای همسایه

با زنان ثروتمند عرب آشنا شوید/ عکس

در این گزارش به معرفی ۶ کارآفرین مشهور و ثروتمند عرب می‌پردازیم. بیشتر این افراد، مؤسس برندهای تجارت آنلاین مشهور در خاورمیانه هستند.

با زنان ثروتمند عرب آشنا شوید/ عکس

به گزارش خبر فوری ، علی رغم تفکر برخی، کارآفرین و میلیاردرهای بسیار زیادی در بین عرب‌ها وجود دارد. لیست اسامی این افراد معمولا هر ساله توسط فوربس منتشر می‌شود. پایگاه خبری عرب نیوز در گزارشی به این موضوع پرداخته و به معرفی برخی از این زنان پرداخته است.

در زیر بزرگترین کارآفرین‌های عرب معرفی شده اند:

جوی اجلونی ( Joy Ajlouny )/ موسس برند Fetcher

جوی اجلونی بنیانگذار برند Fetchr، یک شرکت فناوری پشتیبانی شده توسط سیلیکون ولی، مستقر در دبی است که هدفش حل مسئله "نبود آدرس" به ویژه در خاورمیانه است.

این کارآفرین فلسطینی‌الاصل حدود ۵۲ میلیون دلار درآمد دارد. جوی در کودکی به همراه خانواده به آمریکا مهاجرت کرد. در جوانی مدتی در زمینه مد کار کرد اما بعد از فراغت از تحصیل وارد سیلیکون ولی شد و توانست به یکی از ثروتمندترین کارآفرینان زن عرب تبدیل شود.

مونا عطایا، لینا خلیل ( Mona Ataya & Leena Khalil )/ موسس برند Mumzworld

این دو موسس پلت‌فرم تجارت الکترونیک آنلاین برای اقلام مادر، نوزاد و کودک در امارات متحده عربی هستند. این دو زن هر دو فلسطینی الاصل هستند و بعد از چند سال کار برای شرکت‌های زنجیره ای توانستند کسب و کار خود را راه انداخته و حدود ۴۰ میلیون دلار درآمد داشته باشند.

مونا حداد ( Mona Haddad )/ مالک برند AppMahal

جالب این است که مونا حداد هم یک فلسطینی است. او مدیر و موسس یک شبکه اجتماعی به نام AppMahal است که درآمد ۴.۵ میلیون دلاری برایش داشته است.

بنا شمالی ( Bana Shomali )/ کارآفرین و مدیر یک فروشگاه اینترنتی

بنا شمالی یک کارآفرین اردنی است. او یک بازار خرید و فروش آنلاین در دبی (MoveSouq.com) دارد که درآمد ۴.۳ میلیون دلاری برای او داشته است. شمالی کسب و کار خود را در سال ۲۰۱۳ آغاز کرد و در طول کمتر از ۸ سال تبدیل به یکی از ثروتمندترین زنان دنیای عرب شده است.

نادیا موسونی ( Nadia Moussouni )/ صاحب برند Energy24

موسونی یک شرکت انرژی در لبنان را هدایت می‌کند. زمینه فعالیت او ژنراتورها، بهینه سازی سوخت و تامین انرژی الکتریکی است. او از این طریق توانسته سود بسیاری به دست آورد و به شهرت بسیار زیادی برسد.

نورا شاناک ( Noora Shanak )/ موسس برند ShopGo

او یکی از موسسان پلت‌فرم تجاری و مالی اردنی به نام ShopGo است. او بیش از ۴ میلیون دلار درآمد سالیانه دارد. این برند، یک شرکت اینترنتی کسب و کار و خرید و فروش است که تقریبا همه کشورهای عربی خلیج فارس را پوشش می‌دهد.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • عباس عراقچی
    0

    او توانسته است با حق ماموریت فراوان کلی پول ملت را در هتلهای مجلل اتریش به هدر بدهد و تاهنوز هیچ شکری هم نخوره و معلوم هم نیست کی بخورد . بسیاری از کار آفنیان کشور عزیزمان هم به خاک سیاه نشسته اند زیرا عباس و حسن و اسحاق و برو بچ اعتقاد دارند اصولآ کار آفرینی سیخی چند یه بودجه ای هست دورهم میخورن دعا به جون مردم میکنن .

    نظرات شما -
    • Victor
      0

      گرگهای والستریت رو یادت رفت که...در جریان هستید که...

    • ..
      0

      جلیلی هم با گرفتن کلی حق ماموریت تنها هنری که نشان دادن خواندن انشا بود مگر جلیلی متکی کارمحانی می کردند

    • حامی
      1

      جلیلی لااقل ننگنامه برجام را نکرد در پاچه مردم چون قبول نکرد متنی که صهیونیستها ماهها قبل اماده کرده بودند امضا کند ولی ظریف و داداش روحانی ننگنامه برجام که چهارده ماه قبل بنیاد راکفلر صهبونیست تنظیم کرده بودند امضا کرد و ۱۰۰ سکه هم جایزه گرفت

  • حجاب ندارن !!!!!
    0

    ببینـــــــــــــــــــــیم !!! مگه دین اسلام از کشورهلای عربی آغاز نشده !؟ ژس چرا حجاب برای اینها اجباری و زورکی نیست !؟

    نظرات شما -
    • قزلباش
      0

      تهاجم فرهنگی فقط مختص ایران نیست ،

    • ناشناس
      0

      با سلام بر شما . اسلام دین خداست . همان طور که اطلاع دارین بعد از رحلت پیامبر بسیاری از اعراب از اسلام برگشتند و بسیاری هم به انحراف کشیده شدند . وقتی آن زمان چنین اتفاقاتی بین اعراب افتاده بعد از هزار سال که احتمالش خیلی بیشتر هست. الان هم ما احکام را برای رضای خدا انجام میدهیم نه برای اعراب یا غیر اعراب . البته کسی که با عشق و معرفت احکامی مانند نماز و روزه رو انجام نده و اجباری باشه به هیچ دردی نمیخوره ولی حجاب مثل کرونا هست حتی اجباری هم باشه مفیده. (که البته فقط اسم اجباری دارد در ایران) مثلا کم توجهی به این حکم الهی باعث میشه بعضی ها که شرایط ازدواج ندارند حسرت بخورند . یا مشکلات دیگه (که البته متاسفانه ایران دارد) . و یک نکته مهم دیگه ممکنه اسلام برای بعضی هم وطنان که به درستی معرفی نشده باعث بشه هیچ کدوم از این حرف ها براش مهم نباشه اون موقع وظیفه ما مرد هاست که جلوی چشم های خودمون رو بگیریم که ما مردان ایران حجاب دوم دخترانمان پلک چشممان است .

    • وحید
      0

      ما اشتباه بهمون گفتن که فکر می‌کنیم دین فقط حجاب نماز تسبیحی این چیزا ظاهری بعدشم هیچ چیز اجباری مورد قبول هیچ دین و مذهبی نیست

    • من
      0

      چون ما همیشه کاسه داغتر از آشیم

    • mohammad
      0

      مگه هرکی عرب باشه حتما با حجابه؟ همون طور که همه ایرانی ها محجبه نیستن

  • صابون
    0

    ایران هم رکورددارزنان بدبخت بیچاره روتودنیاداره

  • لینا
    0

    مثل اینکه عربها و فلسطینی ها دین اسلامو دادن به ایرانیها و خودشون راه دیگه ای انتخاب کردن

  • داریوش
    0

    اینها اعراب صهیونیست و نزدیک به ال سعود هستند که هیچ کدام در کشورهای عربی زندگی نمیکنند و بزرگترین مسئولیتشان به انحطاط کشاندن و منحرف کردن اعراب از دین اسلام است و بیشتر پولشان هم از سران کشور های عرب حاشیه خلیج فارس و عربستان تامین میشود و هیچ نسبتی هم با اسلام ندارند(این توضیح مختصر را به جای خبر فوری نوشتم )

    نظرات شما -
    • مسعود
      0

      حتما اسلام اونی است که در ایران پیاده کردید وهمه جوانان را به بیراه کشاندین.

  • کریم احمدی
    0

    بنا شمالی اوکی هست

  • زخمی
    0

    با مردان فقیر ایرانی هم آشنا بشید... ماشاالله انقدر تعدادشون زیاده که نمیشه شمرد

  • حسن
    0

    آخی نگو که جیگروم تش گرفت از دست ای دولتو که آرزوی یه پیکان قراضه تو دل مردمش گذاشته

    نظرات شما -
    • شش
      0

      یادش بخیر حیف

  • جواد
    0

    کسی از راز پوست سحر قریشی خبر نداره به ما بگه ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها