کاهش بارندگی و مشکلات کشاورزان الیگودرزی و چند خبر کوتاه از لرستان

فرماندار الیگودرز گفت: سال گذشته متوسط بارش باران در شهرستان بالای ۶۰۰ میلیمتر بوده که این کاهش بارندگی مشکلات را برای کشاورزان حاشیه سد خان آباد به وجود آورده است.

کاهش بارندگی و مشکلات کشاورزان الیگودرزی و چند خبر کوتاه از لرستان

ماشااله نعمتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه متوسط بارش باران در سال جاری ۲۵۵ میلیمتر بوده است، اظهار داشت: سد خان آباد ۱۷ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که اکنون در حال حاضر تنها هفت و نیم میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد که ۴ و نیم میلیون متر مکعب آن قابل برداشت است.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی، کلیه موتور تلمبه های غیر مجاز از سد جمع آوری خواهد شد ضمن آنکه هر گونه کشت محصولات آب دوست و خروج محصولات کشاورزی ممنوع است.

فرماندار الیگودرز اضافه کرد: با توجه به رعایت الگوی کشت اولویت آبیاری با باغات و کشت های پاییزه است.

سد خان آباد در ۲۰ کیلومتری شهر الیگودرز قرار دارد که یک هزارو ۷۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان تحت پوشش قرار داده است.

اختصاص بخشی از اعتبارات یادمان شهدای گمنام پلدختر را تکمیل می کند

امام جمعه پلدختر گفت: اختصاص بخشی از اعتبارات از سوی ادارات این شهرستان برای تکمیل یادمان شهدای گمنام کافی است.

حجت الاسلام سید محسن موسوی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس پلدختر اظهار داشت: به سرقت رفتن بخشی از مصالح ساختمانی پروژه یادمان شهدای گمنام پلدختر دردآور است و تکمیل این پروژه باید در این جلسه تعیین تکلیف شود.

وی افزود: کمک به تکمیل یادمان شهدای گمنام پلدختر باقیات الصالحات است و در این رابطه حتی مسوولان ادارات می‌توانند با دلسوزی بخشی از اعتبارات را به این منظور کمک کنند.

امام جمعه پلدختر بیان کرد: ورود شهرداری در تکمیل پروژه شهدای گمنام مطلوب بود و اقدام‌های اداره هایی مانند آب و برق نیز قابل تقدیر است، اما برای تحویل این پروژه به شهرداری باید آن را تکمیل کرد.

وی اضافه کرد: مبلغ ۳۲ میلیون تومان از اعتبارات یادمان شهدای گمنام نزد این اداره است که انتظار می‌رود وصول این مبلغ با پیگیری مسوول شهرستانی این اداره تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام موسوی به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: فرمایشات مقام معظم رهبری نقشه راه است و وظیفه همه ما در راستای سربلندی و سرافرازی کشور، حضور حداکثری همراه با شور و شعور در این انتخابات است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص فایل صوتی اخیر ابراز تأسف و ناراحتی کردند و نباید از این اتفاق‌ها بیفتد چرا که مسوولان در تیررس دشمن هستند و باید مراقب باشند بهانه دست رسانه‌های دشمن برای سمپاشی ندهند.

امام جمعه پلدختر گفت: سپاه پیروزمند قدس بزرگترین عامل در جهت دیپلماسی منفعل بوده است و این موضوع موجب شد تا جوانان و نوجوانان بیشتر با جایگاه و عظمت آن آشنا شوند.

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیت بزرگی است که در دل‌های مردم جای دارد و در ظاهر نیست که کسی بخواهد آن را پاک کند و به عنوان یک مکتب و سمبل برای جوانان ما است.

توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی و غذای گرم در الیگودرز

مدیر خیریه آبشار عاطفه های شهرستان الیگودرز گفت: ۲۰۰ بسته معیشتی شامل حبوبات، روغن، رب، برنج و همچنین ۴۵۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

خانم فاطمه عباسی اظهار داشت : این بسته ها در چند مرحله بین نیازمندان توزیع می شود و برای ایام پایانی این ماه مبارک نیز بسته های معیشتی پیش بینی شده است.

بنیاد بین المللی آبشار عاطفه از سال ۱۳۹۳ در الیگودرز فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون دارای هشت شعبه در سراسر استان می باشد و این بنیاد در زمینه حمایت از ایتام، زنان بی سرپرست و بدسرپرست، خانواده‌های زندانی، ازکارافتادگان و نیازمندانی که تحت پوشش کمیته امداد وبهزیستی نیستند فعالیت دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها