کاهش تدریجی محدودیت‌ها در اتحادیه اروپا / از سرگیری سفرهای تفریحی آمریکایی ها به قاره سبز با برنامه واکسیناسیون سریع

مقامات اجرایی اتحادیه پیشنهاد کردند که شهروندان خارج از این نهاد که به طور کامل واکسینه شده یا شهروندان کشورهایی با وضعیت همه‌گیری کم ‌خطر می توانند بدون محدودیت اجازه سفر به اتحادیه اروپا را پیدا کنند.

کاهش تدریجی محدودیت‌ها در اتحادیه اروپا / از سرگیری سفرهای تفریحی آمریکایی ها به قاره سبز با برنامه واکسیناسیون سریع

از آغاز همه گیری ویروس کرونا، گردشگری قاره اروپا آسیب بسیاری دیده، زیرا بسیاری از این کشورها مرزهای خود را بر روی سفرهای غیر ضروری بسته اند. یونان به عنوان عضو اتحادیه اروپا هفته گذشته اعلام کرد مسافران اتحادیه اروپا و پنج کشور دیگر که واکسینه شده اند یا به تازگی آزمایش کووید-۱۹ آنها منفی بوده دیگر مجبور نیستند هنگام ورود به این کشور قرنطینه شوند. این کشور مشتاق بازگشایی بخش گردشگری آسیب دیده خود است و به امید ایجاد مصونیت، روند واکسیناسیون خود را افزایش داده است.

اتحادیه اروپا پیش تر از صدور گذرنامه واکسن برای مسافران خبر داده بود، اگرچه تاکنون هیچ برنامه رسمی برای این امر اعلام نشده است.

اورزولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا از امکان آغاز سفرهای تابستانی و اجازه ورود گردشگران آمریکایی واکسینه شده علیه کووید-۱۹ به کشورهای عضو اتحادیه اروپا خبر داد.

برنامه واکسیناسیون سریع آمریکا و پیشرفت در گفت وگو درباره نحوه استفاده از گواهینامه های واکسن، امکان از سرگیری سفرهای تفریحی آمریکایی ها را به اتحادیه اروپا ایجاد کرده است.

با رسیدن شمار مرگ و میر شهروندان فرانسه از بیماری کووید - ۱۹ به پائین ترین سطح در ۶ ماه گذشته، دولت این کشور نیز قصد دارد با بازگشایی غذاخوری ها، موزه ها و تالارهای سینما از ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت ماه) مقررات قرنطینه را کاهش دهد. براساس داده های وزارت بهداشت فرانسه، شمار تلفات این کشور در آستانه کاهش مقررات قرنطنیه و محدودیت ها در روز یکشنبه ۱۱۳ تن بوده که نسبت به ۱۹۵ مورد در روز پیش از آن، کاهش قابل توجهی یافته و از اکتبر گذشته به این سو، پائین ترین بوده است.

فرانسه که با بیش از ۱۰۰ هزار قربانی از هنگام آغاز همه گیری تاکنون، در مرتبه هشتم جهان قرار گرفته، در پایان مارس (۱۲ فروردین ماه) سومین قرنطینه سراسری را برای مهار ابتلا به کووید ۱۹ آغاز کرد.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه زیر فشار صاحبان کسب وکارها و شهروندان، طرحی چهار مرحله ای برای کاهش محدودیت هایی کرونایی اعلام کرد. بر اساس این مقررات از روز دوشنبه محدودیت رفت و آمد شهروندان در شعاع ۱۰ کیلومتری خانه هایشان لغو و برخی مراکز آموزشی به صورت بخشی بازگشایی خواهد شد. مقررات منع آمد و شد شبانه نیز از ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت ماه) اجرا نخواهد شد.

فرانسه افزون بر اعمال مقررات قرنطینه چند هفته ای، کارزار تزریق واکسن را نیز تشدید کرده است. بر اساس آمار روز یکشنبه وزارت بهداشت فرانسه، حدود ۱۶ میلیون تن یا ۲۴ درصد از شهروندان این کشور واکسن مرحله نخست و ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن یا نزدیک به ۱۰ درصد شهروندان به صورت کامل واکسن دریافت کرده اند.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها