میدان نبرد کولوسئوم بازسازی می‌شود

قسمتی از کولوسئوم باستانی رُم که زمانی محل نبرد گلادیاتورها بوده است به کمک فناوری پیشرفته بازسازی خواهد شد.

میدان نبرد کولوسئوم بازسازی می‌شود

گاردین نوشت: وزارت فرهنگ ایتالیا اعلام کرد قصد دارد میدان نبرد بنای تاریخی کولوسئوم را با کمک فناوری پیشرفته به شکوه پیشین بازگرداند.

بر اساس پروژه بازسازی این بنا، یک شرکت معماری مسوولیت ساخت طبقه جدیدی به عنوان میدان مبارزه را برعهده خواهد داشت. انتظار می‌رود این پروژه تا دو سال دیگر به پایان برسد.

تماشاخانه کولوسئوم که در سال ۸۰ میلادی ساخته شده است زمانی میدان نبرد چوبی داشت که کف آن با شن پوشانده شده بود. در زیر این بخش چوبی اتاقک‌هایی قرار دارد که گلادیاتورها و حیوانات پیش از ورود به میدان در آن‌جا منتظر می‌ماندند.

در حوالی ۱۸۰۰ میلادی، باستان‌شناسانی که کاوش در بخش زیرین این بنا را آغاز کرده بودند این میدان نبرد چوبی را برداشتند. درحال حاضر با توجه به نبودن این طبقه چوبی، بازدیدکنندگان می‌توانند از بخش‌های بالایی این بنا که زمانی جایگاه تماشاگران بوده‌اند نمایی از بخش زیرین این تماشاخانه را مشاهده کنند.

اما میدان نبرد جدید کولوسئوم که با کمک فناوری پیشرفته ساخته خواهد شد این قابلیت را خواهد داشت که به سرعت بخش زیرین بنا را بپوشاند یا امکان تابش نور و تهویه هوا را برای اتاقک‌های زیرین فراهم کند؛ چراکه این طبقه جدید از چندین قطعه متصل به یکدیگر ساخته خواهد شد که قابلیت حرکت کردن را خواهند داشت.

کولوسئوم از دوشنبه گذشته با کاهش محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در ایتالیا بازگشایی شد.

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها