رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

شیب ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر کاهشی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به شیب نزولی ابتلا و بستری به کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان روزانه از بالای ۱۱۰ نفر امروز به ۶۴ نفر رسید.

شیب ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر کاهشی شد

رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش مهم و تاثیرگذاری در کاهش مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی دارد که بررسی 14 ماه گذشته نشان می‌دهد که در زمان‌های رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شدن مبتلایان به ویروس کرونا کاهش یافته است و با ساده‌انگاری و بی‌توجهی به اصول بهداشتی ابتلا به کرونا افزایشی می‌شود.

بررسی شیوه کرونا در 14 ماهه نشان می‌دهد استان بوشهر در تابستان سال قبل و فروردین امسال دچار پیک خطرناک ابتلا، بستری و فوتی‌ها شد به‌گونه‌ای که در هفته گذشته 58 فوتی کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر ثبت شد و این رقم در هفته آخر اسفند ماه گذشته 7 نفر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از روند کاهشی بستری‌های کرونایی خبر داد و اظهار داشت: تعداد بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان روزانه از بالای 110 نفر امروز به 64 نفر رسید که نتیجه رعایت پروتکل بهداشتی است.

سعید کشمیری، با بیان اینکه اکنون 416 بیمار در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند گفت: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 65 بیمار نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 48 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از بستری 52 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد و بیان کرد: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 20 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی با اشاره به فوت 5 نفر دیگر به سبب ابتلا به کرونا تصریح کرد: 5 مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا، 2 آقا با 59 و 45 سال سن با سابقه بیماری زمینه‌ای و 3 خانم با 84 ، 77 و 60 سال سن بدون سابقه بیماری در استان بوشهر به ثبت رسید و تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا به یک‌هزار و 62 نفر رساند

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطر نشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون افزون بر 37 هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

کشمیری با اشاره به افزایش شهرستان‌های دارای شرایط قرمز کرونایی اظهار کرد: اکنون 7 شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و شهرستان بوشهر، تنگستان و جم از وضعیت نارنجی به قرمز تبدیل شد و با شهرستان‌های گناوه، دشتستان و دشتی اکنون 7 شهرستان در شرایط قرمز هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه سه شهرستان دیلم، دیر و کنگان در وضعیت نارنجی قرار دارند گفت: تنها شهرستان عسلویه از وضعیت نارنجی به رنگ زرد تبدیل شده است.

بیش از 12300 نفر در استان بوشهر علیه بیماری کرونا واکسینه شدند

‌رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر هم اجرا طرح شهید سلیمانی را بسیار مهم برای کنترل و مهار بیماری کرونا دانست و تصریح کرد: خدمات سپاه، بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر و داوطلبان بسیجی در اجرا طرح شهید سلیمانی ستودنی است چراکه با اجرا این طرح زمستان گذشته تعداد بیماران کرونایی به شدت کاهش یافت.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان با اشاره به آغاز مرحله پنجم طرح شهید سلیمانی در نقاط مختلف از جمله استان بوشهر گفت: آمادگی لازم برای همکاری کادر بهداشتی و درمانی در اجرا طرح شهید سلیمانی وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان آمار اجرا طرح شهید سلیمانی در گام چهارم خاطر نشان کرد: با فعال شدن تیم‌های مراقبت و رهگیری، مراقبت در منزل، نظارتی و تیم‌های حمایتی 72 هزار مورد ره‌گیری، 12 هزار تست تشخیص سریع، 28 هزار نفر در منزل ایزوله شدند و یک‌هزار و 114 نفر هم مورد مراقبت ویژه قرار گرفتند.

وی، از اجرا 16 هزار بازدید مشترک خبر داد و تصریح کرد: در اجرا طرح شهید سلیمانی ضمن گندزدایی مکان‌های آلوده، یک‌هزار و 36 اخطار و معرفی به دستگاه قضایی انجام و 641 واحد متخلف هم پلمب شد.

‌‌رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر به اجرا طرح واکسیناسیون پرداخت و گفت: تاکنون 12 هزار و 300 نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این مجموعه شامل کادر درمان و بهداشت، افراد آسیب‌پذیر در حوزه جانبازان، خانواده معظم شهدا، دانشجویان، پاکبانان ،بیماران تالاسمی، کلیوی و دیگر افراد در معرض خطر است.

خواجه‌ئیان با اشاره به اجرا فاز بعدی واکسیناسیون کرونا خاطر نشان کرد: در اجرا این فاز که سالمندان بالای 80 سال واکسن کرونا دریافت می‌کنند در استان بوشهر 11 هزار 580 نفر مشمول دریافت واکسن می‌شوند که از سه‌شنبه گذشته تاکنون افزون بر 600 نفر واکسن دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه واکسیناسیون در فضای باز و برخی هم در خودرو شخصی سالمندان انجام شده تصریح کرد: بیماران مزمن از جمله تالاسمی و دیالیزی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و اکنون تزریق واکسن به 250 نفر دارای بیماری بدخیم آغاز شده است.

وی با اشاره به ورود محموله جدید واکسن کرونا افزود: بر اساس سند ملی واکسیناسیون و طبق لیست پس از ارائه کارت شناسایی معتبر و احراز هویت واکسن تزریق می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر با بیان اینکه مرحله پنجم طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر، سپاه و مراکز بهداشتی اجرا می‌شود افزود: در اجرا این طرح تیم‌های مراقبت و رهگیری، مراقبت در منزل، تیم‌های نظارتی و حمایتی فعال شده‌اند.

منبع: تسنیم

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها