افزایش ۱۰۴ درصدی تصادفات منجر به فوت در خراسان رضوی

جانشین رئیس پلیس‌ راه خراسان رضوی گفت: تصادفات منجر به فوت نسبت به سال گذشته ۱۰۴ درصد افزایش و نسبت به دو سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشته است.

افزایش ۱۰۴ درصدی تصادفات منجر به فوت در خراسان رضوی

سرهنگ محمد قانعی‌نژاد، در خصوص میزان تصادفات در راه‌های خراسان رضوی از ابتدای سال جاری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۳۸ فقره تصادف فوتی با ۵۸ نفر کشته و ۵۳۹ فقره تصادف جرحی با ۷۸۶ مجروح به ثبت رسیده است.

وی افزود: تعداد فوتی‌ها در تصادفات نسبت به سال گذشته ۱۰۴ درصد و تعداد مجروحین نیز ۶۹ درصد افزایش داشته است، اما نسبت به سال ۹۸ تعداد فوتی‌ها و مجروحین ۳۱ و ۳۳ درصد کاهش داشته است.

جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی در خصوص بیشترین علت تصادفات از ابتدای سال ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: عدم توجه به مقابل عامل بیشترین تصادفات بوده است. یکی از دلایلی که می‌تواند باعث عدم توجه به مقابل باشد، استفاده از تجهیزات الکترونیکی مانند تلفن همراه و ضبط صوت است. پلیس‌راه در خصوص عدم توجه رانندگان به مقابل می‌تواند فقط به لحاظ فرهنگی تاثیرگذار باشد.

قانعی‌نژاد گفت: خستگی و خواب‌آلودگی راننده یکی دیگر از عوامل مهم بروز تصادفات منجر به فوت است. برای کاهش این دسته از تصادفات، اقداماتی مانند احداث پارکینگ‌های مناسب در مسیر راه، احداث فضای سبز، استقرار تانکرهای آب در مکان‌هایی که راننده بتواند توقف داشته باشد و توقف حداکثری خودروها توسط گشت‌های پلیس به بهانه‌های مختلف است تا راننده از خودروی خود خارج شده و استراحت کند.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش تصادفات مدیریت زمان سفر است. راننده بیشترین نقش را در کاهش تصادفات دارد. زمانی که تجهیزاتی برای کنترل این تخلفات وجود ندارد، راننده باید رعایت کند و این حوادث را برای خود و سایرین رقم نزند.

جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی بیان کرد: همچنین تخلفاتی مانند استفاده از مشروبات الکی و مواد مخدر، رانندگی بدون گواهینامه و دست کاری در ارقام پلاک خودرو تخلفاتی هستند که جرم محسوب می‌شوند و پس از اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها