واسطه‌ها در مرکبات رودسر ید طولانی دارند

مدیر جهادکشاورزی رودسر گفت: دست واسطه‌ها را باید در مرکبات رودسر کوتاه کرد.

واسطه‌ها در مرکبات رودسر ید طولانی دارند

به گزارش سایت خبر فوری ، احسان‌الله مشتاق در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: رودسر از قطب‌های تولیدکننده مرکبات استان است و تاکنون برداشت مرکبات در بیش از نیمی از باغات این شهرستان انجام شده است.

وی افزود:در حال حاضر ارقامی چون پرتقال تامسون و پرتقال خونی با کیفیت مطلوب برداشت شده است.

مشتاق از اقدام خوب تعاون روستایی برای خرید محصولات مرکبات در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد:این اقدام به منظور تنظیم بازار شب عید،ذخیره‌سازی و همچنین جلوگیری از تضرر کشاورزان انجام می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی رودسر تصریح کرد:پیش‌بینی می‌شود،امسال بیش از صدهزار تن مرکبات در رودسر برداشت شود.

وی افزود:اغلب سود تولید مرکبات در روسر به جیب واسطه ها می‌رود و کوتاه شدن دست این واسطه ها از آرزوهای مردم این شهرستان است.

مشتاق با اشاره به اینکه متاسفانه کارخانجات افشره نیز مرکبات درجه دو و سه را با قیمت پایین از کشاورزان خریداری می‌کنند، خواستار توجه و همت هر چه بیشتر صاحبان این واحدهای صنعتی به وضعیت اقتصادی کشاورزان شد.

وی در ادامه متقاضی گسترده‌تر شدن چتر بیمه برای باغات مرکبات شهرستان شد و تصریح کرد:انتظار می‌رود در زمان خسارت، پرداخت مبلغ به کشاورزان واقعی‌تر انجام شود.

مدیر جهادکشاورزی رودسر گفت:اختصاص اعتبار برای اصلاح باغات مرکبات منجر به افزایش تولید مرکبات در رودسر می شود وانتظار می‌رود، اقدمات موثرتری در این خصوص برداشته شود.

منبع: ایسنا

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها