تشریح جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرکل مستمری‌های تامین اجتماعی نحوه افزایش حقوق مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان را در اجرای مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و متناسب سازی تشریح کرد.

تشریح جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

ناهید حیدری با یادآوری اینکه طبق مصوبات هیات دولت و شورای‌عالی‌کار، مقرر شده است تا حقوق دریافت‌کنندگان تا حداقل مستمری، ۳۹ درصد و برای سایر سطوح ۲۶ درصد به علاوه مبلغ ثابت ۲ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۵۰ ریال بر مبنای دریافتی اسفند ۱۳۹۹ افزایش یابد که در اجرای این مصوبات مستمری تمام بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان مشمول قانون تامین‌اجتماعی برقرار شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی مجموع موارد مبلغ مستمری سال ۱۳۹۹ و مبلغ متناسب‌سازی مرحله اول در سال ۱۳۹۹، مبنای اعمال افزایش مستمری ماده ۹۶ قانون قرار داده شده است.

وی درباره فرمول اجرایی متناسب سازی گفت: فرمول اجرای متناسب سازی با رعایت اصل سه جانبه گرایی و پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، معاونان مدیرعامل رئیس و نمایندگان کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران و رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگران بازنشسته تعیین و پس از تایید و تصویب هیات مدیره محترم و هیات امنای محترم سازمان، اجرایی شده است.

مدیرکل مستمری‌ها با اشاره به اینکه رعایت بند (ط) ماده (۹) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و اجرای متناسب سازی مرحله دوم جهت ارتقای نسبی سطح معیشت مستمری‌بگیران معزز که همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان مربوط در این سازمان بوده است، گفت: مقرر شد در جهت تحقق این امر و پاسخ به خواسته مستمری‌بگیران، دو شاخص بیمه‌ای؛ اول: مدت سابقه پرداخت حق بیمه دوم: دستمزد مشمول کسر حق بیمه در زمان اشتغال، ضریب ترمیمی درخصوص متناسب‌سازی حقوق افرادی که در سال‌های گذشته نسبت مستمری زمان برقراری آنان به نسبت حداقل مستمری، افت و کاهش داشته است، (با جبران ۷۵ درصد از نسبت از دست رفته) اعمال شود.

همچنین با توجه به انتظارات و مطالبه همه سطوح مستمری‌بگیر از سازمان تامین اجتماعی و شرایط سخت اقتصادی بازنشستگان مقرر شد، پس از اعمال ماده ۹۶ و اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ و افزایش مزایای جانبی، افزایش دریافتی هیچ مستمری بگیری نسبت به دریافتی اسفند ماه ۱۳۹۹ کمتر از ۵۰ درصد نباشد.

وی در خصوص کمک هزینه عائله مندی و و حق اولادخاطرنشان کرد: در سال جاری یکسان سازی مبالغ کمک هزینه‌های عائله‌مندی و اولاد همانند بازنشستگان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری انجام شده است و از این پس کلیه همسران بازمانده مستمری‌بگیر نیز همانند بازنشستگان و ازکارافتادگان کلی از این کمک بهره‌مند خواهند بود.

ناهید حیدری بیان کرد: با اعمال تغییرات انجام شده، حداقل میزان پرداختی یک مستمری بگیر با ۲۰ سال سابقه به نسبت سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۳۵ درصد افزایش یافته به نحوی که مبلغ مذکور در سال ۱۴۰۰ با داشتن همسر و دو فرزند به ۳۹ میلیون ریال رسیده است.

همچنین حداقل میزان پرداختی یک مستمری‌بگیر با ۳۰ سال سابقه به نسبت سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۵۸ درصد افزایش یافته به نحوی که مبلغ مذکور در سال ۱۴۰۰ با داشتن همسر و دو فرزند به ۴۳ میلیون ریال رسیده است و این در حالی است که بر اساس مصوبه مورخ ۲۳/اسفند/۱۳۹۹ شورای عالی کار مجموع حداقل پرداختی به بیمه‌شدگان با احتساب مزایای مشابه پس از کسر حق بیمه سهم بیمه شده، به مراتب کمتر از مبالغ مذکور خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه؛ کمک هزینه مسکن و کمک هزینه تامین معیشت مستمری بگیران به‌ترتیب به میزان ۱۱۴ و ۶۶ درصد نسبت به مبالغ مربوطه در سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است. در خصوص احکام مستمری بگیران گفت: احکام افزایش مستمری و متناسب‌سازی مستمری بگیران از ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ از طریق سامانه خدمات غیرحضوری Es.tamin.ir در دسترس مستمری بگیران قرار داده شده است و با توجه به اینکه در حال حاضر فهرست مستمری ماهانه اردیبهشت ماه از طریق کلیه واحدهای اجرایی در سراسر کشور در حال محاسبه می‌باشد، فیش‌های حقوقی مستمری‌بگیران همزمان با پرداخت مستمری آنان از بیستم ماه جاری از طریق سامانه مذکور قابل دیدن خواهد بود.

منبع: صدا و سیما

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • بازنشسته نجومی بگیر تامین اجتماعی
    0

    فعلا که از این همه حلوا حلوا کردن دهنی شیربن نشده.....

  • کشوری و لشکری
    0

    بیچاره کشوری های سر حرف افتاده !!!

  • ما بازنشسته های حداقل بگیر از حقمون کوتاه نمیایم
    0

    فریبکاری و دروغ این جماعت تمومی نداره...متناسب سازی فقط برای میانه بگیرها و بالا بگیرها بود برای حداقل بگیرها فقط و فقط افزایش سالانه و مزایای جانبی بود که اعداد بالا هم بدون کسوراته.... 5 برابر سال گذشته پول برای متناسب سازی اختصاص داده شده(این پول برای افزایش سالانه و مزایای جانبی نیست) ولی به حداقل بگیرها ندادند چون هم 65 درصد بازنشسته ها هستیم و درضمن کارکنان سازمان بعد از بازنشستگی با حقوق بالا پول بیشتر برای متناسب سازی ببرند!!!! ...به هیچ وجه نباید این رو ازشون قبول کنیم به ما 1میلیون تا 1400 اضافه شد به بالابگیرها بالای 5-6 میلیون!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      دوعامل تورم وپرداختهای قبل از بازنشستگی به صندوق در حقوق هر فرد موثر هستن.اگر دولت ها مثل کشورهای دیگر تورم را درحد ۱ یا ۲ درصد نگهداشته بودند آنوقت تنهامعیار دریافت حقوق از صندوق میزان وتعدادسالهای پرداخت بیمه بود.اتفاقا الان به من متوسط بگیر با۳۱ سال سابقه اصلی که درزمان بازنشستگی ۵ برابر حداقل دستمزد بیمه پرداخت کرده ام دارن ۳ برابر حداقل دستمزد پرداخت میکنن وفقط۶۰ درصد به حقوقم اضافه شد.غیرازمشکل طلبها که فرمودید به ماهاهم دارن ظلم میکنن.

  • حسن
    0

    بنظر میرسد مسیولین فقط دنبال سرکارگذاشتن بازنشستها هستند چون هرروز گفته های قبل را تکرار مکنند

  • بازنشسته تامین اجتماعی
    0

    خوب چند ماه باقی مانده به عمر دولت تدبیر و امید سازمان تامین اجتماعی که با تراز مالی منفی بقول عضو هیئت امنا سازمان با فروش کتشان یعنی اخذ تسهیلات اداره می شد به ورطه نابودی سوق دادید منابع متناسب سازی بواسطه اینکه عملکرد دولت باعث تورم و کاهش شدید ارزش پول ملی گردید و نهایتا قدرت خرید بازنشستگان را بشدت با افت مواجه نمود باید قبلا از محل منابع عمومی تامین و بعدا اجرایی می شد شما رفتاری انجام دادید که آب باریکه مستمری بگیران را با خطر خشک شدن مواجه و آینده نه چند دور صندوق بیمه ای کارگران را با مخاطره جدی مواجه نموده اید لذا همانطور که عنوان گردیده اعضا هیئت امنا هیئت مدیره معاونین و مدیران تامین اجتماعی باید پاسخگوی منابع و مصارف موجود سازمان تامین اجتماعی باشند..مجلس محترم ..قوه قضائیه.. دیوان محاسبات لطفا رسیدگی فرمائید..

    نظرات شما -
    • زیر ساخت دوست
      0

      بهترین تدبیر را مخابراتی ها کردند که اصلا کارمندی را بازنشست نمی‌کنند تا از این چکنم چکنم ها رها باشند فقط حیف که پیری ناتوانی هم بدنبال دارد اگر چه حقوقش بالا باشد

    • یه بازنشسته تامین اجتماعی حداقل بگیر
      0

      حرف شما درست ولی کامل نیست یعنی مشکل دست در جیب سازمان کردن دولت از اوایل کار احمدی نژاد شروع شد...یعنی دولت 14 سال(7سال خودش و 7 سال احمدی نژاد) به سازمان بدهکاره که چون از سال گذشته دولت شروع به پرداخت بدهیش کرده یعنی 7سال خودش و 7 سال قبلش میشه 14 سال و فقط ما بازنشسته ها این وسط تاوان پس دادیم و 14 سال پولهامون تو جیب دولت بود

    • ملول
      0

      یکی از مدیران استانی تامین اجتماعی در محفلی به من میگفت که تامین اجتماعی ورشکسته هست و فقط با اسقراض زنده مانده

  • بازنشسته
    0

    حداقل بگیران تامین اجتماعی سرجمع با مزایا ۱و۴۰۰ اضافه شده حقوق ما زیر ۴ میلیونه

  • م..ک
    0

    خداوکیلی چه کیفی میکنید هرروز میاییدیک چیزی میگید.چرااینقدرماپیرمرداراآزار میدیدوازکارکثیفتون لذت میبرید.ازخدابترسیدکه بقول ماترکها:گیچ کسر.کاروکسر.دیرمبرد.کاری میبرد.منتظرعذاب باشیدکهسرعزیزان تون میاد.۲ماه ازعیدگذشته هنوزمابازنشستگان تامین اجتماعی نمیدونیم حقوقمون چقدر زیاد شده.نفرین برشماکه حقوق ازمامیگیریدوبماخیانت میکنید.

  • دبهل
    0

    با این تورمی که شما درست کردین باید این چندر غاز دوبرابر بشه .تا کی سر بازنشستگان میخواهید منت بگذارین .یکعمر ازجیب همین بازنشستگان میخورید.شکر گذار همین قشر باشید .

  • م..ک
    0

    آخه چرابازنشسته نتواندفیش حقوقش رامشاهده کند؟سایت تامین اجتماعی ۱۰۰تامانع گذاشته که اخرسرهم موفق به مشاهده فیش حقوقش نمیشه. هفت خوان رستم:مثلا:۱شماره کارت ملی.۲شمار ه شناسنامه ۳.شماره تلفن.۴شماره بیمه شده.۵گذرواژه۶...ووو.درپایان میگه:شمابه اداره بیمه مراجعه کنید.ای خدانشناس .چرادلتون بماپیرمردهاوپیرزنهانمیسوزه.نفرین این همه آدم راازخوددورکن. تراخدااینوچاپ کنیدمشگل خیلیهاس.تشکر

  • محمد
    0

    یک خورده قیمت جنس ها را نگاه بکنند قیمت ها هر روز دارند زیاد می شود قیمت ها توی چند ماه چندین برابر شده

  • کاربر ناشناس
    0

    کاش هیچ سالی افزایش حقوق در کشور اجرا نمیشد، آن وقت گرانی هم نبود و تقریبا همه یک حداقل زندگی داشتند الان حقوق ها بالا میره گرانی به وجود میاد ولی هیچ کس فکری برای آنهایی که هیچ در آمدی ندارند نمیکنه، در صورتی که گرانی برای همه هست

    نظرات شما -
    • ابی
      0

      اگه افزایش حقوق نباشه یعنی قیمتها ثابت میمونه؟!!!

  • بازنشسته قدیم
    0

    حقوق بازنشستگان جدید تامین اجتماعی چون برگرفته از حقوق شاغلی جدید است کولاک میکند

  • رضا
    0

    متاسفانه ذکر این در صدها که فقط شامل عده ایی از بازنشستگان محترم حداقل بگیر(بدلیل سابقه کم ویا پرداخت حداقل بیمه در زمان بازنشستگی هستن) میشه والبته اونهاهم اگردچار مشکل هستن بخاطر تورم رها شده بدلیل سیاستهای حاکم برکشور هست ولی برای افرادیکه بیش از ۳۰ سال سابقه کار دارند وبسیار بالاتر از حداقل حقوق بیمه پرداخته اند جمع همه آیتمهای اضافه شده حدود ۶۰ درصد شده .که آگاهانه توسط مسولان سازمان حق آنها پایمال شده.شخصا آمادگی دارم با اسناد ومدارک با مسول فوق دراین زمینه مناظره کنم.

  • ناشناس
    0

    این متناسب سازی که در آیتم ها صورت گرفته ویا اون تفاوت تطبیق هیچ ارزشی نداره چون در پایه حقوق نیست دو سال آینده با افت شدید حقوق روبرو میشیم. حداقل بگیرها که خیلی کم اصافه شده اما مابقی بیشتر راستی همیشه بی‌عدالتی هست؟

  • منوچهر بهرامی
    0

    دروغ اندر دروغ تمامی سایت ها با فرمول اختصاصی خودشون حساب کتاب کردن یا مبنا حقوق اسفند یا درصد های مختلف سختی کار کجا رفته مرحله اول چقدر بوده یک عمره حقوق باز نشسته حیف میل میشه تمامی پرداختی به روال حقه بازی بوده درضمن سخن رئیس تامین اجتماعی بی ارزش وعده ما بیستم تا بیست وپنجم در کف خیابان خدمت میرسیم

  • ناشناس
    0

    لطفا قدری هم به افراد جامعه که هیچ شغل کنارگذر ندارند ودر گیر اجاره خانه و گرانی مواد غذایی هستند ودر حداقل زندگی مانده‌اند. فکری بکنم.کاش مسئولین همه آحاد جامعه را درک می کردند ومد نظر داشتن .در کشوری که خداوند تمام نعماتی را بر این کشور تمام کرده است.وای از مسئولین!!!!!!!!!

  • عزیزالله صالحیان کد ملی ۴۶۲۱۳۳۷۳۰۰و شماره مستمری ۱۰۰۱۱۱۶۳۸۹
    0

    بر اساس مدارک متقن و مستند موجود در پرونده ونیز اظهارات قطعی وزیر محترم کار و مدیر عامل محترم سازمان و رئیسان محترم جامعه ی پیشکسوتان در اول اسفند ماه ۱۳۹۴ افزایش متناسب سازی و ضرایب سنواتی درمدت ۶ سال با مفاد و محتویات پرونده ونیز اظهارات قطعی وزیر محترم کار و مدیر عامل محترم سازمان و رئیسان محترم جامعه پیش پیشکسوتان مطابقت ندارد . خواهشمند است دستور فرمایند مراتب براساس مدارک مسجل و متقن و دستورات قطعی مقامات ذیربط صورت پذیرد با احترامات فائقه عزیزا لله صالحیان

  • حمیدخانعلی زاده
    0

    سلام ضمن خسته نباشیدبه هیئت مدیرکانون بازنشستگان تامین اجتماعی ازخواهشمندم پیگیرهمسان سازی حقوق مابازنشستگانباشید۲ریاا به حقوق مامیخوان اضافه کنندچندماه توبوق وکرناکه همه بدانیدحقوق این بدبختهاداریم اضافه میکنیم ولی مهرماه پارسال بی سروصدا حقوق بازنشسته های لشگری وکشوری ۲و۳میلیون انهااضافه شدامسال بابی سروصدا قراربرای اون عزیزان ا۷۰۰تا۱۵۰۰حقوقش اضافه بشه عیبی ندارندانهاهم خواهروبرادرماهستن فقط مامیگیم چرادست اندرکاراین قشرضعیف بیچاره که نون ما افتاددست بعضی ازادمها که بوی ازانسانت نبردن بازنشسته که شرمنده همسرودختروپسرودامادوعروس وازهمه بدترشرمنده نوهای دلبندشان هشستن خداراقسم میدم که باعث وبانی این شرمندگی موسفیدان این جامعه همیشه شرمنده واسرافکنده بشندانشالله

  • یا صنم
    0

    پس شما در این سه ماه از اسفند تا حالا لقمه رو دور سر میگردوندین یا ما رو گذاشته بودین سر کار در ضمن رایانه اشتباه کرده و اینا همه چرت بود چون این شد باز همون محاسبات قبل چه فرقی کرد خب اسفند هم همین بود دیگه فقط چرا برای اون عده ای که میانه و حد اکثر بگیرن بد نشد حقوقشون دوبله سوبله شد یعنی یک سوم اضافات انها برابر با کل حقوق حد اقل بگیران شد یعنی متاسفم برای سازمانی که مدعی داشتن کارشناسان خبره حسابداریست ولی از عهده ترمیم حقوق بازنشستگان بر نمیایند یا میایند نمیخواهند ولی خب اینجوری بهتر میشه غارت کرد والا میشه یه حقوق ثابت برای همه مشخص بشه بعد هر کس نسبت به سنوات خدمتی دریافتی داشته باشه نه اینکه ده ساله و بیست ساله و سی ساله همه در یه کپه با تفاوت ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومانی دریافتی داشته باشند البته این مدارک میدون انقلابی از این بهتر نمیشه توقع داشت صندوقی هم که از اندوخته کاگر باشه و اختیارشو دولتها بگیرن نمایندمونم اینا باشن از این بهتر نمیشه با هزاران میلیارد ثروت اقایون تازه دارن هوار ورشکستکی میزنن یعنی میخوان به مرگ بگیرن که به تب راضیمون کنن که بکیم اقا مرحبا زحمت کشیدین خیلی خوبه

  • کاربر ناشناس
    0

    کجا دونیم اضافه شده دوروغه

  • خسروی
    0

    واگذار میکنم به حضرت حق شما را

  • م......ا
    0

    اقای سالاری میدونم سالاری تفاوت و بدین تا عده ای سکته نکن خبر خیلی تاثیر گذار بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها