مالک شرکت لوله‌سازی خوزستان عنوان کرد:

تغییر کاربری شرکت لوله‌سازی خوزستان/ تکذیب شایعه تخریب شرکت لوله‌سازی

مالک شرکت لوله‌سازی خوزستان، ضمن تکذیب شایعه تخریب از تغییر کاربری این شرکت در آینده نزدیک خبر داد.

تغییر کاربری شرکت لوله‌سازی خوزستان/ تکذیب شایعه تخریب شرکت لوله‌سازی

غلامرضا عشق ترکی فروشانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر تخریب شرکت لوله‌سازی خوزستان اظهار کرد: برخلاف شایعات مطرح شده تخریبی در شرکت لوله‌سازی خوزستان، صورت نگرفته است بلکه به دلیل اینکه این شرکت بیش از ۷ سال به علت مشکلات شدید مالی، بدهی بانکی سازمان تأمین اجتماعی، اداره امور مالیاتی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین از رده خارج شدن لوله‌های تولیدی به دلیل ارائه لوله‌های باکیفیت‌تر توسط شرکت‌های دیگر در سطح کشور، عملاً تعطیل بوده است.

او با اشاره به تأسیس یک کارخانه جدید افزود: در نظر داریم کارخانه جدیدی در قسمتی از زمین کارخانه لوله‌سازی خوزستان تأسیس کنیم که مجوزهای اولیه از سازمان صنعت و معدن و محیط‌زیست اخذ شده که تا هفته آینده نهایی خواهد شد.
مالک شرکت لوله‌سازی خوزستان گفت: کاربرد لوله‌هایی که در شرکت تولید می‌شدند ( ۶۰۰ اینچ چدنی) منسوخ شده و دستگاه‌های مختلف مانند آب و فاضلاب نیز دیگر

در پروژه‌های خود از لوله‌های ۶۰۰ اینچ چدنی استفاده نمی‌کردند. با توجه به شرایط موجود تصمیم گرفتیم تغییر کاربری دهیم و در حال حاضر مجوز راه‌اندازی داروسازی را از سازمان صنعت معدن و تجارت دریافت کردیم البته یکی دیگر از پیشنهاد‌ها ما راه‌اندازی کارخانه تولید نخ موکت از طریق بازیافت ضایعات پت بود.

او می‌گوید: البته در کنار داروسازی قصد داریم یک واحد تولید لوازم‌آرایشی را به بهره‌برداری برسانیم که در این زمینه با شرکت‌های هندی و آمریکایی مذاکره داشتیم. برای احداث طرح ذکر شده در حال تغییر کاربری قسمتی از زمین شرکت هستیم و اقدامات لازم صورت گرفته است و تأکید می‌کنم که هیچ‌گونه تخریبی نداشتیم.

عشق ترکی فروشانی شایعات مطرح شده در خصوص انتقال و جابجایی قطعات کارخانه به نقاط دیگر کشور را رد و یادآور شد: ۲ دستگاه تولید برق و یک دستگاه قطعه ساز در کارخانه وجود دارد که به دلیل خراب بودن توربین‌های مربوطه و عدم دسترسی به قطعات یدکی موردنیاز و هزینه‌های گران آن درحال حاضر امکان تعمیر آن‌ها وجود ندارد و همچنین دستگاه قطعه ساز کارخانه نیز در محل خود مستقر است.

وی افزود: از محل فروش ضایعات آهن‌های فرسوده و آهن‌آلات غیرضروری، بدهی کارگران بازنشسته و تعدیل شده شرکت در حال پرداخت است. بدهی شرکت لوله‌سازی به ۷۰۰ نفر از کارگران شرکت به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هست که تاکنون مطالبات ۴۵۰ نفر از مجموع ۷۰۰ نفر از کارکنان شرکت به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان پرداخت و تسویه شده.

این کارخانه‌دار خوزستانی با بیان اینکه شرکت لوله‌سازی خوزستان از سال ۱۳۵۴ تأسیس و در سال ۱۳۶۱ راه‌اندازی شد، توضیح داد: این شرکت در ابتدا برای تولید لوله‌های چدنی تا سایز ۶۰۰ اینچ طراحی شده بود که تا سال ۸۴ نیز فعالیت داشت و پس از آن به شرکت آتیه دماوند واگذار و سپس شرکت آتیه دماوند، شرکت لوله‌سازی خوزستان را به شخص دیگری فروخته و به ترتیب میرزایی و زنجانی نیز از مالکان این شرکت در سال‌های گذشته بودند.

مالک شرکت لوله‌سازی خوزستان اضافه کرد: از سال ۸۶ تا به امروز نیز، من و بهمن فرامرزی سهامداران اصلی شرکت و اصغر باقریان نیز مدیرعامل شرکت محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: شرکت لوله‌سازی خوزستان، در حال حاضر این شرکت کاملاً خصوصی هست و هیچ‌گونه ارتزاقی از محل بیت‌المال ندارد و با سرمایه کاملاً شخصی اداره می‌شود و تاکنون اعتبارات دولتی دریافت نکرده. ضمن اینکه مالکیت شخصی منطبق با اصل ۴۷ قانون اساسی و مورد حمایت قانون‌گذار است و بر اساس استعلام ۲۸ بهمن۹۹ شعبه ۸ بازپرسی از اداره ثبت شرکت‌های اهواز مالکیت این‌جانب نسبت به ۹۶ درصد سهام شرکت لوله‌سازی تأیید شده است.

منبع: بتاب نیوز

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها