مجید ملک‌زاده بر اثر کرونا درگذشت

مجید ملک‌زاده از هنرمندان هنرهای سنتی مشبک و معرق فلز اصفهان در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

مجید ملک‌زاده بر اثر کرونا درگذشت

انسیه هوشیاری، همسر این هنرمند ضمن تائید این خبر، اظهار کرد: اصفهان یکی از هنرمندان نمونه خود را از دست داد. همسرم به دلیل کرونا ۲۳ روز در بیمارستان بستری بود.

وی افزود: دو روز بود که همسرم را از بیمارستان به خانه آورده بودیم، اما حال وی بد شد و به رحمت خدا رفت.

بیوگرافی مجید ملک زاده

مجید ملک زاده، فرزند استاد مهدی ملک زاده (پدر هنر مشبک و معرق فلز ایران)، متولد ۲۰ تیر ۱۳۵۰ خورشیدی و از هنرمندان هنرهای سنتی مشبک و معرق فلز شهر اصفهان بود. وی فعالیت خود در این زمینه را از سال ۱۳۷۱ آغاز کرد. دوران کودکی این هنرمند به سختی گذشت، چراکه دچار مشکلات جسمی بود. این مشکلات تا حدی پیش رفت که وی قادر به شرکت در کلاس‌های سال اول و دوم دبستان نبود. مشکلات او تا ۲۰ سالگی ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: تصاویری غمناک از مراسم چهلم آزاده نامداری/ اشک‌ها خانواده‌ و دوستانش به یاد وی

این هنرمند در سال ۱۳۹۰ از مؤسسه آموزش عالی برحان که زیر نظر دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم بود، مدرک MBA خود را دریافت کرد و در زمان تحصیل خود با طی دو دوره مربی گری کارآفرینی (SIYB) به تدریس دوره کارآفرینی در دانشگاه‌های مختلف و مؤسسات فرهنگی آموزشی مشغول گردید. وی تدریس در دانشگاه‌های فرهنگ و هنر اصفهان، شهرضا و فلاورجان را در کارنامه خود دارد.ملک زاده پس از فراگیری هنر معرق و مشبک فلز متوجه شد که هنر به تنهایی معنایی ندارد و نمی‌تواند تأثیری بر روی مردم بگذارد. در نتیجه شروع به تحقیق در موضوعات مختلف کرد و به صورت اتفاقی به موضوع صلح برخورد و متوجه شد که صلح موضوعی است که بشر برای ادامه زندگی به آن نیاز دارد. در نتیجه فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: مهدی رستمانه نوازنده تار درگذشت

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا
    0

    خداوند بیامرزشتون..الهی آمین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها