طی ۲۴ ساعت گذشته

زنجان به عنوان دومین استان خنک کشور به ثبت رسید

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۶/۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان دومین استان خنک کشور ثبت شد.

زنجان به عنوان دومین استان خنک کشور به ثبت رسید

حسین سلطانی با بیان اینکه طی مدت یاد شده همدان با دمای ۵/۶ درجه سانتیگراد نخستین مرکز استان خنک کشور به ثبت رسید، افزود: میزان دمای هوای این استان فردا (یکشنبه) با کاهش نسبی مواجه خواهد شد و پس از آن روند افزایش به خود خواهد گرفت.

وی، دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) را ۸ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت ۳ درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

سلطانی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته سجاس از توابع شهرستان خدابنده با میزان دمای ۵+ درجه سانتیگراد خنکترین ایستگاه های زنجان گزارش شد و نیک پی در شهرستان ماهنشان نیز با ۲۷+ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه این استان به ثبت رسید.

وی اظهار داشت: در حال حاضر آسمان زنجان صاف تا قسمتی ابری و برخی نقاط نیز مه آلود بوده و میزان دید افقی به ۷۰۰ متر رسیده است و بعدازظهر نیز بارش های پراکنده باران با شدت کم را شاهد خواهیم شد.

سلطانی با بیان اینکه فردا شرایط پایداری را در سطح استان خواهیم داشت، تصریح کرد: روز دوشنبه سامانه بارشی دیگر به منطقه و استان نفوذ خواهد کرد و بارش ها در حد متوسط خواهد بود اما وزش باد به صورت نسبتا شدید خواهد بود.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها