۹۰ هزار تن نهاده در اختیار دامداران استان تهران قرار گرفت

رییس هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان تهران اعلام کرد: در سال های ۹۷ تا ۹۹ حدود ۹۰ هزار تن انواع نهاده در اختیار دامداران استان قرار گرفت.

۹۰ هزار تن نهاده در اختیار دامداران استان تهران قرار گرفت

مصطفی جلیلی گفت: استان تهران با یک صندوق استانی و ۱۴ صندوق شهرستانی در امر خدمت رسانی به بهره برداران فعالیت دارد که این صندوق در سال های ۹۶ تا ۹۹ با توجه به سرمایه اندک خود معادل ۳۱۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش بصورت قرض الحسنه و مشارکتی در اختیار سهامداران بخش کشاورزی استان تهران قرار گرفت.

به گفته وی، در این سال ها علاوه بر پرداخت تسهیلات کم بهره در تامین نهاده های مورد نیاز دامداران و مرغداران که همگی از کشاورزان و تشکل های بخش کشاورزی استان است نقش بسزایی داشته است.

معاون اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه خدمات رسانی بیشتر نیازمند افزایش سرمایه صندوق ها است، گفت: در سالهای ۹۷ تا ۹۹ با پیگیری های سازمان جهادکشاورزی و حمایت های مسئولین در قالب موافقتنامه های مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ۱۶ میلیارد تومان اعتبار تامین که با لحاظ سهم بهره برداران معادل ۴۹ درصد، سرمایه صندوقهای استان حدود ۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گفته وی، در سال های اخیر بدلیل نوسانات ارزی قیمت نهاده های دامی با افزایش مواجه شد که صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان تهران در کنار دامداران بود و تلاش کردیم که ضربه ای به چرخه تولیدات دامی وارد نشود.

استان تهران با بیش از ۵۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در تولید محصولاتی همچون گوشت قرمز سرآمد کشور است. در تولید محصولاتی همچون قارچ خوراکی، گل های شاخه بریده، سیب و گیلاس نیز استان تهران در کشور صاحب رتبه ممتاز است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها